جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا و نحوه دریافت آن در سال ۲۰۲۴

برای کار کردن در کانادا بعد از فارغ التحصیلی، به یک مجوز کار معتبر نیاز دارید.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، بسته به برنامه تحصیلیتان، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ( PGWP: Canadian Post-Graduation Work permit Program) کانادا باشید. بعد از فارغ التحصیلی، با داشتن ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا و توسط برنامه تجربه کار کانادایی کانادا می‌توانید به اقامت دائم کانادا دست یابید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و هدفتان تحصیل در این کشور است حتما این روش را برای کار کردن پس از تحصیل در نظر بگیرید.

برای درک بهتر مفهوم ویزای کار پس از تحصیل کانادا پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا چیست؟

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا (PGWP) یک مجوز کار آزاد (open work permit) است، یعنی نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار یا (LMIA) ندارد.

به وسیله ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا، دانشجویان بین المللی می‌توانند پس از اتمام تحصیلشان در کانادا برای هر کارفرمایی که می‌خواهند کار کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا

در صورت داشتن شرایطی که در ادامه بیان شده دانشجویان بین المللی بعد از اتمام دوره تحصیلشان می‌توانند واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا شوند.

  • تکمیل یک دوره تحصیلی در یک موسسه معتبر آموزشی کانادا (DLI)
  • تحصیل تمام وقت در طول دوره آموزشی
  • گذراندن حداقل یک دوره تحصیلی ۸ ماهه و دریافت مدرک دیپلم یا گواهینامه
  • اشتغال به تحصیل بعد از مقطع متوسطه در یک کالج، مدرسه تجاری/فنی، دانشگاه یا CEGEP (در کبک)
  • اشتغال به تحصیل بعد از مقطع متوسطه در یک مرکز خصوصی در کبک
  • تحصیل در مقطع متوسطه یا بالاتر در کبک که حداقل ۹۰۰ ساعت برنامه آموزشی ارائه می‌کند و این دوره آموزشی منجر به دریافت دیپلم برای متقاضی بوده است.
  • ثبت نام و تحصیل در یک مدرسه خصوصی کانادایی که طبق قانون استانی مدرک صادر کرده و مدرک آن مطابق با مجوز استان است.

فرآیند درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا

اسناد ضروری خود مثل مدرک پایان تحصیل، ریز نمرات، نامه تایید شده و رسمی دانشگاه مبنی بر فارغ التحصیلی شما، مجوز تحصیلتان، پاسپورت و فرم‌های مربوطه را جمع آوری کنید.

 اگر از خارج از کانادا درخواست می دهید، باید هزینه بیومتریک را علاوه بر هزینه پردازش درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا پرداخت نمایید.

 علاوه بر این موضوع، باید هزینه‌هایی مانند معاینه پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه و هزینه خدماتی که مرکز درخواست ویزا دریافت می‌کند، را نیز در نظر بگیرید.

هزینه درخواست ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا

هزینه پردازش درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا معمولاً ۲۵۵ دلار کانادا می‌باشد.

اما اگر زمان تحصیل شما قبل از درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل کانادا به اتمام رسیده باشد( یعنی زمانی که درخواست می‌دهید، دانشجو نباشید، ۱۸۰ روز بعد از پایان تحصیل منظور است.) باید ۳۵۰ دلار اضافی نیز بپردازید.

کی می‌توانم برای PGWP درخواست بدهم؟

بعد از اتمام دوره تحصیلی و دریافت مدرکی مثل دیپلم یا کارنامه رسمی، ۱۸۰ روز فرصت دارید تا برای ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا درخواست دهید. به طور معمول، مجوزهای تحصیلی کانادا تا سه ماه بعد از دوره تحصیلی معتبرند.

این امکان وجود دارد که مجوز تحصیلی قبل از گرفتن نمرات نهایی یا مدرک شما منقضی شود. در صورت وقوع همچین موضوعی باید برای ویزای توریستی کانادا یا ویزای اقامت موقت کانادا اقدام کرده سپس برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا درخواست دهید.

تا زمانی که وضعیت دانشجویی شما بررسی نشود و مجوز کارتان تایید نشده باشد، اجازه کار در کانادا را نخواهید داشت.

زمان درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

زمان پردازش مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا

تا آگوست ۲۰۲۳، متوسط زمان پردازش مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا ۱۳۴ روز بوده است.

 البته استثنائاتی نیز وجود داشته و زمان پردازش مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا بسته به نوع درخواستتان ممکن است متفاوت باشد.

مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل کانادا

اعتبار مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا به طول تحصیل شما بستگی دارد.

اگر برنامه تحصیلیتان بین هشت ماه تا دو سال باشد، شما واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل کانادا می‌باشید.

این مجوز به اندازه مدت تحصیلتان معتبر است.

در صورتی که تحصیلتان بیشتر از دو سال زمان ببرد ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا برای شما سه ساله صادر خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر شما دو یا چند برنامه تحصیلی را به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا گذرانده باشید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا، بر اساس مجموع زمان برنامه‌های تحصیلتان خواهد بود. مشروط بر اینکه هر کدام از برنامه‌ها، شرایط گفته شده را دارا باشند.

فرآیند درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

شرایط تمدید ویزای کار پس از تحصیل کانادا (PGWP)

به طور معمول، نمی‌توانید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا خود را فراتر از دوره ای که برای اولین بار برایتان صادر شده، تمدید کنید.

اما می‌توانید با استفاده از سابقه کاری که در این دوره کسب کردید از برنامه اکسپرس انتری اقدام کنید و اقامت دائم کانادا را بدست آورید.

اقامت دائم با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در کانادا و ماندن در این کشور برای کار کردن بعد از فارغ التحصیلی می‌تواند شانستان را برای اقامت دائم کانادا بیشتر کند.

کانادا چندین مسیر مهاجرتی را برای دانشجویان بین المللی در سطح فدرال و استانی ارائه کرده است. با کار کردن بعد از تحصیل امکان کسب امتیاز بالایی در اکسپرس انتری کانادا خواهید داشت.

بسیاری از استان‌های کانادا از جمله انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، آلبرتا و مانیتوبا، برنامه‌ های نامزدی استانی (PNP) را برای دانشجویان بین‌المللی که در این استان‌ها تحصیل کرده‌اند ارائه می‌کنند.

داشتن تجربه کاری کانادایی برای برنامه‌های استان های ذکر شده شرایط اخذ اقامت دائم کانادا را برایتان آسان‌تر می‌کند.

کلام آخر

یکی از دلایلی که هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل کانادا را انتخاب می‌کنند، فرصت‌های کاری ارائه شده پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کاناداست.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، PGWP به شما این امکان را می دهد پس از اتمام تحصیلتان، کار خود را در کانادا شروع کنید و به این وسیله با داشتن تجربه کاری در کانادا، از مسیرهای مهاجرتی در دسترس دانشجویان بین المللی مثل کلاس تجربه کار کانادایی تحت مدیریت برنامه اکسپرس انتری به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا با بهترین روش، بسته به شرایط و موقعیتتان می‌باشید پیشنهاد می‌کنیم با پر کردن فرم ارزیابی، از ارائه مشاوره رایگان مهاجرت و کسب و کار ما در ناولتی بهره‌مند شوید.

سوالات پر تکرار

دلایل رد شدن ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا چیست؟

در صورت وجود وقفه در تحصیل، درخواست شما رد خواهد شد. این وقفه می تواند به دلیل اعتصابات سیاسی، عدم دسترس به اساتید، محدودیت های مالی، و یا تغییر رشته یا مدرسه یا برنامه تحصیلی باشد.

معمولا تایید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا چقدر زمان نیاز دارد؟

پردازش یک PGWP معمولا بین ۸۰ تا ۱۸۰ روز طول می کشد.البته این زمان بسته به برنامه تحصیلی شما میتواند متفاوت باشد.

برای ثبت درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا در ابتدا به چه مواردی نیاز است؟

قبل از اینکه بتوانید برای PGWP درخواست دهید، برای اثبات اینکه تحصیلات خود را تکمیل نموده اید باید مدرک دانشگاهی یا دیپلم و نامه رسمی از مدرسه یا دانشگاه مبنی بر اتمام تحصیلتان را مهیا کنید.

آیا بعد از ۱ سال کار کردن با ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) کانادا امکان گرفتن اقامت دائم وجود دارد؟

پس از دریافت مدرک و حداقل یک سال تجربه کاری در کانادا، با نامزد شدن در کلاس تجربه کانادا (CEC) که از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود شما این امکان را خواهید داشت.

آیا امکان کارکردن بیشتر از ۴۰ ساعت با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادا وجود دارد؟

با داشتن مجوز کار معتبر، سقفی برای میزان کار کردنتان وجود ندارد.به طور کلی، افرادی که به کارهای تمام وقت مشغول به کارند ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.توجه داشته باشید که کارهایی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته زمان می برند، ممکن است در محدوده مالیات بالاتری قرار خواهند گرفت.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار