جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه مهاجرتی آلبرتا

اگر تصمیم دارید برای ادامه زندگی به کانادا مهاجرت کنید، آلبرتا یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. قوانین توسعه یافته، امکان تحصیلات دولتی و خدمات درمانی با استانداردهای بالا، اقتصاد پویا و امکانات تفریحی و رفاهی گسترده و … فردی که آلبرتا را به عنوان مقصد انتخاب کند، روند دریافت مجوز اقامت دائمش را در کشور کانادا تسهیل خواهد کرد. اگر شما هم قصد دارید با هدف پیشرفت کاری، تحصیلی یا سطح زندگی خود و خانواده، مهاجرت کنید، بد نیست که با هم نگاه کوتاهی به آلبرتا داشته باشیم.

زمان تخمینی مطالعه: ۸ دقیقه

آلبرتا کجاست؟!

آلبرتا کجاست؟!

استان آلبرتا در غرب کانادا واقع شده است. این استان از غرب با کوه‌های راکی ​ و از شرق با دشت‌های وسیع همسایه است. آلبرتا خانه بیش از ۴ میلیون نفر است که عمده جمعیت آن در دو شهر معروف ادمونتون و کلگری ساکن هستند.

آب و هوای آلبرتا

آلبرتا دارای آب و هوای قاره‌ای است و با دارا بودن ۳۱۲ روز آفتابی، بیش از هر استان دیگری در کانادا روزهای روشن دارد. اگر قصد مهاجرت به این استان را دارید، باید بدانید که زمستان‌های خشک، آفتابی و سرد در انتظار شماست که دمای هوا در طول روز بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تابستان‌های این استان گرم و مرطوب است و حداکثر دما در طول روز بین ۲۰ تا ۲۵ درجه است.

شهرهای آلبرتا

متقاضیان بهره‌گیری از برنامه‌های مهاجرتی آلبرتا باید بدانند که این استان دارای ۱۲۲ شهر است که از آن میان دو شهر کلگری و ادمونتون، شهرت جهانی دارند. ادمونتون مرکز استان آلبرتاست و از نظر هزینه‌های زندگی، شرایط در هر دو شهر مهم این استان تقریبا مشابه است. اما اگر بنا باشد مورد به مورد هزینه‌های اساسی دو شهر را قیاس کنیم، باید بگوییم که کلگری اندکی گران‌تر از ادمونتون است.

اقتصاد آلبرتا

آلبرتا به سرعت در حال رشد و توسعه است و به همین دلیل به یک مقصد محبوب برای مهاجران تبدیل شده است. این استان به عنوان یک مرکز پیشرو جهانی در عرصه صنعت نفت و گاز شناخته می‌شود، با این وجود، اقتصاد آن با تکیه بر شاخصه‌های صنعتی و خدماتی به سرعت در حال ارتقاست. این رشد اقتصادی باعث شده است تا آلبرتا به مرفه‌ترین استان کانادا تبدیل شود و به برخورداری از استاندارد بالای زندگی شهرت داشته باشد. به لطف فرصت‌هایی که پیشرفت‌های صنعتی و اقتصاد مترقی در این استان ایجاد کرده است، برنامه مهاجرتی آلبرتا یکی از مهم‌ترین اهداف مهاجران به کانادا محسوب می‌شود.

فرصت های شغلی در آلبرتا

رشد بسیار سریع روند توسعه اقتصادی در این استان، باعث شده است تا به مکانی عالی برای یافتن کار در کشور کانادا تبدیل شود. شاخص بیکاری آلبرتا حدود ۵.۵ درصد اعلام شده است که بسیار کمتر از میانگین ملی در کانادا یعنی ۶.۸ درصد است. نرخ پایین بیکاری در کنار رشد پایین جمعیت باهم ترکیب می‌شوند و نتیجه این است که فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران در آلبرتا به وجود می‌آید. جالب است بدانید که طبق آمارهای رسمی مجامع بین‌المللی، نام کلگری و ادمونتون برای چندین سال پیاپی در لیست شهرهای برتر جهان از نظر ایجاد فرصت‌های شغلی قرار گرفته است. بنابراین شما با در پیش گرفتن برنامه مهاجرتی آلبرتا نه تنها به مشاغل متنوع دسترسی دارید، بلکه از استاندارد بالای زندگی نیز لذت خواهید برد.

فرصت های شغلی در آلبرتا

سطح زندگی و رفاه در آلبرتا

همان‌طور که اشاره کردیم، دسترسی به شغل‌های متنوع برای مهاجران مهیاست، سطح بیکاری پایین و تقاضا برای نیروی کار ماهر زیاد است. به همین دلیل دستمزدها در این استان با همه جای کانادا متفاوت است. ساکنین این استان نسبت به بقیه مناطق کانادا درآمد بیشتری دارند، زیرا از معافیت‌های مالیاتی متعددی برخوردارند. از جمله این موارد پایین‌ترین نرخ مالیات بر بنزین، مالیات بر دارایی کم و بالاترین معافیت‌های مالیاتی پایه است.

امنیت آلبرتا

آلبرتا از نرخ جرم و جنایت، از آمار بسیار پایینی برخوردار است، همین امر باعث می‌شود تا شهرها و نواحی آن به مکان‌های امنی برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل شوند. علاوه بر این، زیبایی‌های طبیعی این استان از دشت‌ها و جنگل‌های وسیع گرفته تا کوه‌های راکی، محیط زندگی را دوست داشتنی‌تر می‌کنند.

برنامه های مهاجرتی آلبرتا

برای ورود به آلبرتا برنامه های مهاجرتی متعددی وجود دارد که می‌‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. هر کدام از آنها دارای شرایط، شیوه درخواست و ویژگی‌های متفاوتی هستند.

برنامه فرصت آلبرتا

این برنامه ویژه کارگران مهاجری است که در حال حاضر به طور تمام وقت در آلبرتا کار می‌کنند و هم اکنون نیز یک پیشنهاد شغلی تمام وقت دارند یا در حال حاضر طی یک  قرارداد کاری از یک کارفرما در این استان مشغول به کار هستند.

الزامات آموزشی برای مهاجرت به آلبرتا عبارتند از:

  1. حداقل تحصیلات دبیرستانی: متقاضیان برای مهاجرت به کانادا باید حداقل تحصیلات دبیرستانی معادل استانداردهای کانادا داشته باشند.
  2. دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی: افرادی که دارای PGWP هستند نیز باید شرایط اضافی را برآورده کنند، از جمله تحصیل در موسسات تایید شده آلبرتا.
  3. تجربه کار: متقاضیان باید تجربه کار معتبر در کانادا داشته باشند و تجربه کاری که با شغل فعلی آن‌ها مرتبط است را ارائه دهند.

برنامه اکسپرس انتری

این برنامه به دولت آلبرتا اجازه می‌دهد تا تعداد محدودی از متقاضیان مهاجرت که واجد شرایط هستند را از سیستم اکسپرس انتری، انتخاب کند.

برای شرکت در این جریان، شما نیاز به درخواست دعوت دارید. این به این معناست که نمی‌توانید بدون دعوت نامه درخواست نامزدی کنید. ممکن است یک نامه اعلان علاقه (NOI) دریافت کنید یا از شما خواسته شود که در صورت داشتن شرایط مشخصی درخواست خود ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد فرآیند درخواست، و تغییرات اخیر این برنامه مهاجرتی، به صفحه اکسپرس انتری در سایت مراجعه و یا با مشاوران مهاجرتی ما تماس بگیرید.

برنامه نوسازی روستایی

EMPP: Economic Mobility Pathways Pilot یکی از شاخه برنامه مهاجرت فرصت آلبرتا (AAIP: Alberta Advantage Immigration Program) است.

پس از معرفی، کارگران خارجی موقت در حالی که منتظر تصمیم در مورد درخواست اقامت دائم خود هستند می‌توانند تحت پایلوت مسیرهای تحرک اقتصادی (EMPP) کار کنند. شرکت‌های مختلف و دولت آلبرتا به شناسایی نامزدهای خارج از کشور و کسانی که معیارهای برنامه EMPP را برآورده می‌کنند، کمک می‌کنند تا آسان تر با جوامع روستایی آلبرتا هماهنگ شوند.

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان

این برنامه فرصتی برای فارغ التحصیلان به وجود می آورد که با کمک آن می‌توانند در آلبرتا سرمایه گذاری و کار کنند.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا از طریق این جریان، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن: باید بین ۲۱ تا ۴۹ سال سن داشته باشید.
  • تحصیلات: حداقل مدرک دیپلم (تحصیلات خود را در آلبرتا گذرانده باشید)
  • مجوز کار: باید دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید.
  • زبان: باید حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) 7 را برای زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید.
  • تاسیس کسب و کار: باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید یا یک کسب و کار موجود در آلبرتا را با مالکیت ۳۴
  • درصد خریداری کنید. شرکای تجاری شما باید شهروند کانادا یا مقیم دائم باشند.
  • تجربه کاری: حداقل ۶ ماه تجربه کاری داشته باشید که می‌تواند ترکیبی از مدیریت فعال یا مالکیت کسب و کار باشد.

برنامه-کارآفرینی-فارغ التحصیلان

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی

این برنامه مهاجرتی آلبرتا، مختص فارغ‌التحصیلان خارجی و بسیار شبیه برنامه قبلی است، با این تفاوت که دیگر لازم نیست تحصیلات خود را در آلبرتا گذرانده باشید. همچنین جداول امتیازبندی متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را باهم بررسی میکنیم.

زبانامتیاز
CLB 5۱۰
CLB 6۱۵
CLB 7۲۰
CLB 8۳۰
تحصیلاتامتیاز
مدرک لیسانس (حداقل اجباری)۵
مدرک کارشناسی ارشد۱۰
مدرک دکترا۱۵
مدارک تحصیلی در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات۵
مدارک بازرگانی۵
مدیریت کسب و کار یا مالکیت (حداکثر ۳۵ امتیاز)امتیاز
۶ ماه (حداقل اجباری)۵
بیش از ۶ ماه تا کمتر از ۱ سال۱۰
۱ تا ۲ سال۱۵
بیش از ۲ سال۲۰
تجربه مالکیت کسب و کار۱۵

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقدار دقیق سرمایه گذاری پس از مهاجرت و تبصره‌های این برنامه مهاجرتی می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که برای انتخاب برخی از انواع برنامه مهاجرتی آلبرتا که به مدارک تحصیلی یا بیزنسی نیاز است. همچنین باید مدارک معتبر، سوابق کاری و تحصیلی و توان مالی خود را به اثبات برسانید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار