جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو

استان انتاریو کانادا کجاست؟

انتاریو یکی از استان‌های بزرگ کاناداست که پس از کبک در رتبه دوم قرار دارد. این استان که در شرق کانادا واقع شده دارای منابع معدنی مختلف، صخره‌ها و طبیعتی زیبا و سرسبز دارد. وجود چشمه های متعدد آب شیرین باعث شده تا در تأمین آب آشامیدنی این کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد.

این استان دارای شهرهای مختلف با آب‌وهوای قاره‌ای ست. مناطق جنوبی آن آب‌وهوای گرم‌تری به نسبت شهرهای شمالی دارند.

برنامه‌های استانی کانادا را به‌اختصار PNP  می‌نامند که یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم در این کشور است. طبق این برنامه‌ها، استان‌های مختلف در کانادا می‌توانند از میان افراد متقاضی و واجدالشرایط افرادی را جذب کنند.

برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو منحصر به این استان هستند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

چرا باید به انتاریو کانادا مهاجرت کنیم؟

از جمله دلایلی که باعث می‌شوند افراد مختلف، برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو را دنبال کنند و به اقامت دائم برسند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

فرهنگ

یکی از شهرهای استان انتاریو، تورنتو است که هرساله میزبان جمعیت زیادی از مهاجران است. شاید جالب باشد که بدانید تقریباً نیمی از جمعیت این شهر خارجی هستند. داشتن تنوع فرهنگی بالاباعث شده که افراد زیادی تمایل به زندگی در این شهر و دیگر شهرهای استان انتاریو داشته باشند.

تحصیل

استان انتاریو دارای دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی همچون دانشگاه تورنتو، مک مستر، یورک، اتاوا، واترلو و  سایر دانشگاه‌ است. این موضوع باعث شده است تا مهاجرت به این استان برای بسیاری از افراد به عنوان مقصد نهایی باشد.

شغل

با نگاهی به لیست مشاغل موردنیاز استان انتاریو متوجه خواهیم شد که با شرایط ایده‌آلی از این لحاظ روبه‌رو هستیم. یافتن شغل در این استان کار راحتی است؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ در آن قرار دارند. شرکت‌های بزرگی همچون اپل، کوکاکولا، گوگل، ایسوس، مایکروسافت، اینتل و دیگر شرکت‌های معتبر، دارای شعبه‌هایی در این استان هستند. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف همچون فناوری، فیلم و گردشگری، مالی و … شغل‌های مناسبی را پیدا کرده و مشغول به فعالیت شوید.

برنامه مهاجرتی استان انتاریو

استان انتاریو کانادا یکی از بهترین مقاصد برای سفر به این کشور است و شهرهایی همچون تورنتو، همیلتون، اتاوا را در خود جای داده است.

در زیر به برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو اشاره می‌کنیم:

  • دسته شغلی کارفرمایان
  • گروه سرمایه انسانی
  • گروه تجاری

دسته شغلی کارفرمایان

کارفرمایان در این استان می‌توانند افراد ماهر و دانشجویان بین‌المللی را برای کار جذب کنند.

برای این که فرد متقاضی بتواند در این برنامه شرکت کند باید از یک کارفرما پیشنهاد کار دائمی( تمام‌وقت) و دارای اعتبار داشته باشد.

برای این گروه شغلی سه برنامه زیر در نظر گرفته شده است.

  1. برنامه دانشجویان بین‌المللی: اگر تمایل دارید با استفاده از این برنامه در کانادا اقامت دائم بگیرید باید شغل پیشنهاد شده به شما دارای اعتبار و به‌صورت تمام‌وقت باشد. شغل موردنظر باید در دسته مشاغل ملی قرار گرفته باشد که در سه سطح صفر، A و B هستند.
  2. برنامه مشاغل مورد تقاضا: استان انتاریو دارای لیست مشاغل مورد تقاضا است. با این برنامه، افرادی که دارای مهارت و سابقه کار خارجی هستند می‌توانند به این استان مهاجرت کنند.
  3. ۳.       برنامه افراد متخصص خارجی: با استفاده از این سازوکار، نیروهای دارای سابقه کار که در شغل‌های مورد تقاضای استان انتاریو تخصص بالایی دارند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

برنامه گروه سرمایه انسانی

کارفرمایان با استفاده از این برنامه می‌توانند نیروهای موردنیاز برای ارتقا و پیشرفت بیزینس خود را جذب کنند. این گروه، خود دارای زیر مجموعه‌ها‌یی است:

  1. برنامه اولویت سرمایه انسانی اکسپرس انتری: برای اخذ اقامت از طریق این برنامه باید حداقل امتیازات لازم را در استخر اکسپرس انتری  داشته باشید تا از نظر معیارهای دولت فدرال پذیرفته شوید. شما باید شرایط نیروهای متخصص فدرال را دارا باشید.
  2. برنامه نیروهای ماهر اکسپرس انتری مسلط به زبان فرانسوی: برای این که در این برنامه پذیرفته شوید باید هر دو معیار استانی و فدرال را داشته باشید.
  3. برنامه مهاجرت مشاغل فنی اکسپرس انتری: برای استفاده از این برنامه، به برآورده‌شدن دو معیار فدرال و استانی که به استخر اکسپرس پارتی و کلاس تجربه کانادایی مرتبط هستند نیاز خواهید داشت.
  4. برنامه مهاجرتی فارغ‌التحصیلان ارشد: دانشجویانی که در دانشگاه های انتاریو مدرک کارشناسی ارشد گرفته‌اند می‌توانند در ترم آخر و یا حداکثر دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی برای گرفتن اقامت از طریق این برنامه درخواست خود را ارائه دهند.
  5. برنامه فارغ‌التحصیلان دکتری: در صورت اخذ مدرک دکتری در یکی از دانشگاه‌های این استان می‌توانید با شرایطی ویژه به‌صورت دائم، اقامت و کار کنید.

امتیازبندی انتاریو در پذیرفتن افراد واجدالشرایط در برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو می‌تواند مؤثر باشد.

برنامه گروه تجاری

کارآفرینان می‌توانند با سرمایه‌گذاری مانند ایجاد یا خرید یک شرکت در استان انتاریو اقدام به گرفتن اقامت دائم در کشور کانادا کنند. کارآفرین خارجی باید حداقل دارای ۳۳.۳ درصد از ارزش کل سهام شرکت باشد تا بتواند از طریق این برنامه اقامت دائم بگیرد. سالانه بسیاری از افراد از این طریق به استان انتاریو مهاجرت می‌کنند.

سخن پایانی

استان انتاریو دارای امکانات بسیار زیادی است؛ بنابراین بسیاری از افراد واجدالشرایط ترجیح می‌دهند برنامه‌ های مهاجرتی این استان را دنبال و از طریق برنامه‌های مختلفی که در بالا ذکر کردیم اقامت دائم در این کشور را اخذ کنند. برنامه ‌های مهاجرتی استان انتاریو این امکان را برای افراد علاقه‌مند ایجاد کرده است تا خیلی سریع اقامت بگیرند. برای اخذ اقامت باید ابتدا صلاحیت درخواست شما بررسی شود. این در خواست باید توسط شما به‌صورت آنلاین ثبت شود. بعدازاین مرحله اگر نیاز به پرداخت هزینه باشد باید آن را پرداخت کنید و در مرحله آخر باید به دولت فدرال کانادا برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید.

 درصورتی‌که تمایل به بیان نظرات خود در رابطه با برنامه‌ های مهاجرتی استان انتاریو دارید می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار