جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی همه روش های برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا

اگر به دنبال مهاجرت به یک استان خوش‌آب‌وهوای کانادا هستید و به انگلیسی مسلط هستید، برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا مناسب شماست.

این برنامه اقتصادی که دولت استانی، آن را مدیریت می‌کند، برای برطرف کردن نیازهای بازار کار این استان از طریق نیروی کار خارجی، دانشجویان بین‌المللی و کارآفرینان طراحی شده است. بریتیش کلمبیا، نرخ رشد اقتصادی بالایی دارد و به همین دلیل نیروی کار زیادی جذب می‌کند.

برای مهاجرت به این استان می‌توانید از یکی از سه روش اکسپرس انتری، کارآفرینی یا مهارت و تخصص اقدام کنید. ما در این مقاله، تمام جزئیات مربوط به برنامه‌های مهاجرت بریتیش کلمبیا را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

بیش از ۸۳,۲۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۲ از طریق برنامه های مهاجرت بریتیش کلمبیا به این استان وارد شدند که این رقم، بیشترین میزان از سال ۱۹۶۱ تاکنون است.

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کشور کانادا در کنار استان واشنگتن آمریکا است، با اقیانوس آرام مرز مشترک دارد و ونکوور، سومین شهر بزرگ کانادا در آن واقع شده است. بریتیش کلمبیا، خانه نزدیک به پنج میلیون نفر است که بیش از یک سوم آن‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کند این استان یکی از بهترین استان‌های کانادا برای مهاجرت است. در ادامه به برخی از این دلایل می‌پردازیم:

زیبایی طبیعی: فکرش را بکنید مکان زندگی شما جایی است که از یک‌سو با کوه‌های راکی و از سوی دیگر با اقیانوس آرام محصور شده است؛ این یعنی شما چاره‌ای جز لذت بردن از جنگل‌های وسیع و آب و هوای ساحلی این استان ندارید!

امنیت بالا: چه چیز لذت‌بخش‌تر از این است که وقتی از کشور خودتان مهاجرت می‌کنید، قدم به استانی می‌گذارید که پایین‌ترین میزان جرم و جنایت را به خود اختصاص داده است و جزو امن‌ترین شهرهاست؟

تنوع فرهنگی: مردم بریتیش کلمبیا به‌لطف جذب سالانه ده‌ها هزار مهاجر، به فهم و درک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر رسیده‌اند و همه چیز در بهترین شکل خود تداوم و جریان دارد.

اقتصاد پویا: این استان، یک سیستم آموزشی عالی در سطح استانداردهای بین‌المللی در تمام دوره‌ها دارد و از سیستم مراقبت‌های بهداشتی برتر و رایگان و سیستم اقتصادی پویا برخوردار است که اقامت در آن را آسان می‌کند. برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا، فرصت‌های شغلی بسیاری در اختیار مهاجران می‌گذارد و اقتصاد این استان مبتنی بر منابع طبیعی، معادن، جنگل‌داری، خدمات و صنعت است.

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

انواع برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا

حال که با این استان آشنا شدیم، به روش‌های متنوعی اشاره می‌کنیم که از طریق آنها می‌توان اقامت این بخش از کانادا را به دست آورد. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به‌طور‌کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (BC Express Entry)
  • برنامه مهاجرت کارآفرینی بریتیش کلمبیا (Entrepreneur Immigration)
  • برنامه اسکیل ورکر یا مهاجرت از طریق مهارت و تخصص بریتیش کلمبیا (skills immigration)

در ادامه هرکدام را از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا

اولین برنامه مهاجرتی که به آن می‌پردازیم، برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا است. قبل از هر چیز باید بدانید که برای برنامه مهاجرتی اکسپری انتری، باید این شرایط را داشته باشید:

  • شماره پروفایل اکسپرس انتری IRCC
  • ثبت‌نام در SIRS و BCPNP Online برای بررسی شغل، تحصیلات، موقعیت مکانی متقاضی در استان، سطح زبان و دستمزد
  • کد اعتبارسنجی یافتن شغل از سیستم اکسپرس اینتری
  • حداقل سطح زبان فدرال
  • ۱۱۵۰ دلار کانادا برای درخواست اکسپرس انتری و ۵۰۰ دلار برای بازبینی
  • دو تا سه ماه زمان برای بررسی هر درخواست
  • داشتن جاب آفر*
  • پیشنهاد دستمزد منطبق با نرخ دستمزد استان*
  • تمکن مالی*
  • کارفرمای واجد شرایط*

متقاضیان فارغ التحصیل نیازی نیست شرایطی که با * مشخص شده را دارا باشند.

این روش بر سیستم مهاجرت اکسپرس انتری دولت فدرال منطبق است و از طریق آن می‌توانید به اولویت در نامزدی استانی و درخواست اقامت دائم دست یابید.

حال که با شرایط کلی این برنامه مهاجرتی آشنا شدیم، به سه روشی می‌پردازیم که می‌توانید از طریق آن‌ها با برنامه اکسپرس انتری به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید.

۱. روش نیروی کار ماهر (اسکیل ورکر)

در روش اسکیل ورکر، باید جزء نیروی کار متخصصی باشید که پیشنهاد کار از مراکز کانادایی دارید. باید قرارداد داشته باشید و موجودی حساب بانکی‌تان باید به‌اندازه‌ای باشد که اثبات کند می‌توانید از پس هزینه‌های خود و اعضای خانواده‌تان برآیید. هم‌چنین باید حداقل در حد متوسط به زبان مسلط باشید.

۲. روش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

روش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، مختص افرادی است که در حوزه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری یا مراقبت‌های بهداشتی تحصیل کرده‌اند. برای این افراد در کانادا، به‌عنوان یکی از ۵ کشوری که بیشترین درآمد پزشکی را دارد، همیشه کار وجود دارد!

۳. روش فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی

در روش فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی، باید فارغ‌التحصیل مقطع ارشد یا دکترا باشید و قصد داشته باشید در کانادا در زمینه صنعت یا خدمات فعالیت کنید.

توجه داشته باشید که دسته بندی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری و از طریق تخصص (در ادامه به آن می‌پردازیم) بسیار به هم شباهت دارد ولی در واجد شرایط بودن و امتیازبندی، متفاوت است!

برنامه مهاجرتی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

حال که با سه روش مهاجرت با برنامه مهاجرتی اکسپری انتری بریتیش کلمبیا آشنا شدیم، به سراغ برنامه مهاجرتی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا، دومین برنامه مهاجرتی این استان می‌رویم.

مهاجرت به روش کارآفرینی می‌تواند برای مهاجرت موقت یا دائمی به کار رود. اگر بتوانید با ویزای کارآفرینی وارد بریتیش کلمبیا شوید، ابتدا اقامت موقت استان را دریافت می‌کنید و پس از اینکه کسب و کار خود گسترش دادید، این امکان را دارید که درخواست اقامت دائم دهید.

در این برنامه مهاجرتی BC، کارآفرینی به سه شیوه پایه، آزمایشی منطقه‌ای و پروژه‌های استراتژیک رواج دارد. در ادامه این سه شیوه را شرح می‌دهیم.

برنامه مهاجرتی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

۱. شیوه پایه

برای کارآفرینی به شیوه پایه، باید شامل این شرایط باشید:

  • تجربه مدیریت بیزینس یا تحصیلات مرتبط دانشگاهی دوساله
  • حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی (CLB 4)
  • ایجاد بیزینس جدید یا خرید و گسترش یک بیزینس
  • ایجاد حداقل یک شغل تمام‌وقت برای یک شهروند
  • ارائه پروپوزال تجاری در BC PNP
  • دریافت اجازه کار و نامزدی استانی

برای استفاده از این شیوه، باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا، دارایی داشته باشید و حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید. ۳۰۰ دلار هزینه ثبت‌نام و ۳۵۰۰ دلار هزینه درخواست مهاجرت به این شیوه است و ۵۰۰ دلار هم برای بازنگری آن باید پرداخت کنید.

۲. شیوه آزمایشی منطقه‌ای

شیوه آزمایشی منطقه‌ای، دومین شیوه مهاجرت کارآفرینی به بریتیش کلمبیا است. در این روش، کسب‌وکار خود را در یک منطقه کم‌جمعیت راه‌اندازی می‌کنید. توجه داشته باشید که دعوت‌نامه‌ای که برای متقاضی این نوع مهاجرت صادر می‌شود، بر اساس میزان امتیازاتی است که کسب کرده است. برای استفاده از این روش از برنامه های مهاجرت بریتیش کلمبیا باید این شرایط را داشته باشید:

  • تجربه راه‌اندازی بیزینس
  • ایجاد حداقل یک شغل تمام‌وقت برای شهروندان
  • حداقل تسلط زبان (CLB 4)

در این شیوه، باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادا، دارایی داشته باشید و حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.

۳. شیوه پروژه‌های استراتژیک

به سراغ سومین شیوه مهاجرت کارآفرینی به بریتیش کلمبیا می‌رویم. در شیوه پروژه‌های استراتژیک، باید نمایندگی یک شرکت بزرگ و مطرح خارجی را راه‌اندازی و پنج متخصص خارجی را که در استان فعالیت کرده‌اند، برای این تجارت معرفی کنید.

در این روش باید ۳۰۰ دلار برای ثبت‌نام، ۳۵۰۰ دلار برای درخواست مهاجرت، هزار دلار برای کارکنان کلیدی و ۵۰۰ دلار برای بازنگری پرداخت کنید.

برنامه مهاجرت متخصصان بریتیش کلمبیا

حال که با دو برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری و کارآفرینی بریتیش کلمبیا آشنا شدیم، به سراغ برنامه مهاجرت متخصصان، سومین برنامه مهاجرتی این استان می‌رویم. هزینه درخواست مهاجرت با این برنامه، ۱۱۵۰ و هزینه بازنگری، ۵۰۰ دلار کانادا است.

برنامه مهاجرت متخصصان شامل شش گروه نیروی کار ماهر، نیروی کادر درمان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی، نیروی نیمه‌تخصصی و مبتدی و متخصصان فناوری می‌شود.

در ادامه با شرایط این شش گروه برای استفاده از این برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا آشنا می‌شویم.

۱. نیروی کار ماهر (Skilled Worker)

نیروی کار ماهر، شامل متخصصان حوزه‌های مدیریتی، فنی و تجاری است. اگر در این زمینه‌ها تخصص دارید، برای برخورداری از این برنامه مهاجرتی، باید پیشنهاد رسمی کار تمام‌وقت از دسته مشاغل TEER 0, 1, 2, 3 سیستم NOC از یک کارفرمای مقیم بریتیش کلمبیا داشته باشید که به شما، پیشنهاد دستمزد مطابق با نرخ دستمزد بریتیش کلمبیا داده باشد. در کنار این پیشنهاد کاری، شما باید واجد شرایط زیر هم باشید:

  • حداقل دو سال تجربه کاری تمام‌وقت مرتبط
  • حداقل تسلط به زبان (CLB 4)
  • داشتن تمکن مالی

۲. نیروی کادر درمان

نیروی کادر درمان شامل این برنامه مهاجرتی هم باید پیشنهاد شغلی تمام‌وقت به‌عنوان یک مراقب بهداشت عمومی، پزشک، پرستار، پرستار روانپزشکی، تکنسین، متخصص بهداشتی یا ماما و تاییدیه گروه پزشکی بریتیش کلمبیا را داشته باشد. شرایط این روش نیز مانند روش نیروی کار ماهر است.

اگر از این شرایط برخوردار هستید، از طریق سایت‌های زیر می‌توانید شغلی در این زمینه پیدا کنید:

  • Island Health
  • Providence Health Care
  • First Nations Health Authority
  • Interior Health
  • Provincial Health Services Authority
  • Vancouver Coastal Health
  • Fraser Health
  • Northern Health

۳. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، گروه دیگری هستند که می‌توانند از این برنامه مهاجرتی سود ببرند. این گروه باید طی سه سال گذشته از یک دانشگاه یا کالج کانادا، مدرک دانشگاهی یا دیپلم دریافت کرده و یک پیشنهاد شغلی TEER 1, 2, 3 هم از کارفرمای ساکن استان داشته باشند. این شغل، نیازمند تحصیلات دانشگاهی یا کالج می‌باشد.

۴. نیروی نیمه‌تخصصی و مبتدی

نیروهای نیمه‌تخصصی و مبتدی، چهارمین گروه برنامه مهاجرت متخصصان بریتیش کلمبیا هستند.

این افراد باید نه ماه سابقه کار تمام‌وقت برای کارفرما داشته باشند و این سابقه کار، در رشته‌های گردشگری و مهمانداری، حمل و نقل طولانی‌مدت یا فرآوری مواد غذایی باشد. این گروه باید پیشنهاد استخدام مرتبط تمام‌وقت مشاغل TEER 4, 5 از یک کارفرمای مقیم بریتیش کلمبیا داشته باشند و این پیشنهاد شغلی، دستمزد مصوب BC را داشته باشد.

این گروه باید هم مدرک تحصیلی دانشگاهی یا متوسطه و هم مجوز یا گواهینامه موردنیاز برای شغل را نیز داشته باشند.

۵. مهاجرت فناوری بریتیش کلمبیا (BC PNP Tech)

آخرین گروه این برنامه مهاجرتی، متخصصان رشته‌های فنی هستند.

BC PNP Tech به مقامات مهاجرت بریتیش کلمبیا اجازه می دهد تا پردازش نامزدهای مهاجرت برای مشاغل فناوری مورد تقاضا را تسریع کنند.

BC PNP Tech ، کاندیداها را اولویت بندی میکند و از آن جایی که کانادا جز پیشتازان تکنولوژی است، سعی بر ارسال دعوت نامه برای مهاجرین متخصص در زمینه فناوری دارد.

BC

کلام آخر

در این مقاله شما را با شیوه‌های مختلف مهاجرت از طریق سه برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا آشنا کردیم.

اگر می‌خواهید از برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا استفاده کنید، باید گام‌های پیوسته برای کسب امتیاز اقامت دائم در کانادا بردارید. کسب عالی‌ترین سطح رفاه و آرامش زندگی، زیبایی مناظر، فرهنگ غنی و خدمات عمومی رایگان، مواردی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت، اما تحقق این مهم، نیازمند دریافت مشاوره حرفه‌ای از کارشناسان مجرب مهاجرتی است.

اگر دوست دارید شانستان را برای زندگی در کنار کوه‌های راکی و اقیانوس آرام بیازمایید، ناولتی رد در کنار شماست. با ما می‌توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا، اقامت دائم کانادا را دریافت و کیفیت بالای زندگی را تجربه کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار