جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

STEM چیست؟

علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) به عنوان یک گروه از رشته‌های تحصیلی بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه صنایع مختلف شناخته می‌شوند.

در دنیای مدرن و تکنولوژی‌محور امروزی، گروه STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) اهمیت بسیاری پیدا کرده است. این گروه از رشته‌های تحصیلی و شغلی، نقش کلیدی در توسعه فناوری، نوآوری و پیشرفت علمی ایفا می‌کند.

دولت کانادا اولین کشوری بود که انتخاب مهاجران مبتنی بر STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) را در برنامه مهاجرتی خود جا داد. هدف انتخاب بر اساس طبقه بندی STEM جذب استعدادهای برتر جهانی و تثبیت موقعیت کانادا به عنوان پیشرو در تحقیق، توسعه و نوآوری است.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت، گفت از ۵ جولای گروه stem به قرعه کشی اکسپرس انتری نیز وارد می‌شود.

STEM

چرا STEM ؟

هدف اصلی این ابتکار رسیدگی به تقاضای فزاینده برای متخصصان STEM و پر کردن موقعیت‌های کلیدی است که به رشد اقتصادی و پیشرفت فناوری کشور کمک می‌کند. داوطلبان دارای تخصص در رشته هایی مانند علوم داده، توسعه نرم افزار، برنامه نویسی، ریاضیات، آمار، مهندسی برق و مهندسی الکترونیک در اولویت هستند.

این حرکت با تلاش‌های دولت کانادا برای غلبه بر چالش‌های نیروی کار STEM مطابقت دارد و تعهد آن را برای جذب و حفظ افراد استثنایی تقویت می‌کند. همچنین بر اساس معرفی اخیر استراتژی جذب استعدادهای فناوری، یک طرح جامع با هدف افزایش رقابت جهانی کانادا در بخش فناوری، ساخته شده است.

شان فریزر، وزیر محترم مهاجرت، پناهندگان و شهروندی نیز اظهار داشت: توانایی کانادا برای ماندن در لبه برتر علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تا حد زیادی به توانایی کشور ما برای جذب استعدادهای برتر از سراسر جهان بستگی دارد. او در مورد انتخاب مهاجران مبتنی بر طبقه بندی STEM ابراز اشتیاق کرد و بر پتانسیل آن برای افزایش دسترسی به اقامت دائم برای کارگران ماهر با پیشینه STEM تاکید کرد.

انتخاب مبتنی بر طبقه بندی STEM در کنار دعوت عمومی در طول سال، برگزار می‌شود. طراحی‌های مبتنی بر دسته‌بندی STEM نیز بر اساس راهبرد اخیر استراتژی جذب استعدادهای فناوری است. این طرح‌ها مجموعاً نشان‌دهنده تلاش هماهنگ کانادا برای پر کردن شکاف مهارت‌ها، تسهیل رشد اقتصادی، و ایجاد محیطی پررونق برای پیشرفت‌های علمی و فناوری در این کشور است.

نگاهی دقیق تر به stem

stem از چهاردسته کلی تشکیل شده که موقعیت های شغلی موردنیاز در زمینه‌های مهندسی، فناوری و ریاضی را طبقه بندی می‌کند.

علوم پایه

کانادا از نظر تحقیقات در علوم طبیعی در جایگاه هشتم در جهان قرار دارد. برای اشتغال در این زمینه شما می‌توانید یکی از عناوین زیر را برای آینده شغلی خود انتخاب کنید:

  • زیست شناسی و میکروبیولوژی
  • فیزیک
  • علوم محیطی

فن آوری

مهارت های دیجیتال و فنی موردتقاضا را بیاموزید. مطالعه در فضای فناوری می‌تواند شما را به فرصت‌های شغلی در زمینه‌هایی مانند:

  • علوم کامپیوتر
  • علم داده و یادگیری ماشین
  • سیستم‌های اطلاعاتی

نزدیک کند.

مهندسی

صنعت هرکشور به این دسته بسیار وابسته است، دسته مهندسی که همه آشنایی نسبی نیز با آن دارند. از این دسته چند موردی که می‌توان نام برد:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی رایانه
  • مهندسی برق

ریاضی

مهارت‌های حل مسئله تحلیلی را بیاموزید که در صنایع قابل استفاده خواهد بود. با تحصیل در رشته‌های زیر، فرصت‌های کاری زیادی بدست خواهید آورد.

  • علم داده
  • آمار
  • ریاضیات کاربردی

دسته بندی NOC مشاغل stem

شغلNOCTEER
مهندسان مدیر۲۰۰۱۰۰
سرپرستان کارگاه (زیر مجموعه معماری)۲۰۰۱۱۰
مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی۲۰۰۱۲۰
مهندسین عمران۲۱۳۰۰۱
مهندسین برق و الکترونیک۲۱۳۱۰۱
مهندسین صنایع و تولید۲۱۳۲۱۱
مهندسین متالورژی و مواد۲۱۳۲۲۱
مهندسین کامپیوتر (به جز توسعه دهنده و طراحان نرم افزار)۲۱۳۱۱۱
معماران۲۱۲۰۰۱
معماران منظر۲۱۲۰۱۱
برنامه ریزان شهری و کاربری اراضی۲۱۲۰۲۱
نقشه برداران زمین۲۱۲۰۳۱
ریاضیدانان، آماردانان ۲۱۲۱۰۱
دانشمندان داده۲۱۲۱۱۱
متخصصان امنیت سایبری۲۱۲۲۰۱
متخصصان سیستم های کسب و کار۲۱۲۲۱۱
متخصصان سیستم های اطلاعاتی۲۱۲۲۲۱
طراحان وب۲۱۲۳۳۱
تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده‌ها۲۱۲۲۳۱
مهندسان و طراحان نرم افزار۲۱۲۳۱۱
توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم های کامپیوتری۲۱۲۳۰۱
توسعه دهندگان و برنامه نویسان نرم افزار۲۱۲۳۲۱
توسعه دهندگان وب۲۱۲۳۴۱
پژوهشگران، مشاوران و مسئولان برنامه های علوم طبیعی و کاربردی۴۱۴۰۰۱
منبع: canada.ca

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار