جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز در مورد جاب آفر کانادا | یک پیشنهاد شغلی برای مهاجرت

جاب آفر (Job Offer) در واقع همان پیشنهاد شغلی می‌باشد که از طرف کارفرماهای مقیم کانادا برای افراد واجد شرایط ارسال می شود. دریافت یک پیشنهاد شغلی در کانادا، دنیایی از احتمالات را برای فرد درخواست کننده ایجاد خواهد کرد. چه یک حرفه‌ای با تجربه باشید و چه تازه فارغ التحصیل شده باشید، درک پیچیدگی‌های پیشنهاد شغلی کانادایی برای یک مهاجرت آسوده بسیار مهم است. در این مقاله تلاش کردیم تا تک تک جزئیات ضروری را در مورد پیشنهاد شغلی کانادا توضیح دهیم تا به شما کمک کنیم که تصمیمات آگاهانه اخذ کنید.

زمان تخمینی مطالعه: ۶ دقیقه

توافقنامه قانونی

پیشنهاد شغلی کانادایی فقط یک تکه کاغذ نیست! بلکه یک سند قانونی است که شرایط و ضوابط مورد توافق استخدام شما را به وضوح توضیح می‌دهد. جاب آفر به عنوان یک قرارداد بین شما و کارفرما عمل می‌کند و حقوق و مسئولیت‌های هر دو طرف روشن می‌سازد.

پیشنهاد کاری کانادایی به طور کاملا واضح عنوان شغلی شما و شرح مفصلی از وظایف و مسئولیت‌های خاصی که از شما در این موقعیت انتظار می‌رود را مشخص می‌کند. این امر انتظارات کارفرما و سازمانی که جاب آفر را ارسال کرده کاملا روشن می‌کند و زمینه را برای یک رابطه کاری موفق فراهم می‌کند.

در جاب آفر جزئیات حقوق، کسورات، هر گونه پاداش احتمالی، حق مرخصی و بیمه درمانی یا سایر مزایای ارائه شده توسط کارفرما را شرح داده خواهد شد. این آگاهی از این جزئیات ، شما را قادر می‌سازد تا مدیریت بودجه بهتری داشته باشید!

جاب آفر کانادا

LMIA

 بسته به وضعیت شهروندی و ماهیت شغلی که به شما پیشنهاد شده است، ممکن است کارفرما به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز داشته باشد. این ارزیابی، تلاش‌های کارفرما را برای استخدام شهروندان کانادایی یا مقیم دائم، قبل از استخدام یک مهاجر را نشان می‌دهد.

برنامه کاری و معرفی محل کار

دانستن برنامه کاری و مکان محل کار برای برنامه ریزی روزانه شما بسیار اهمیت دارد. به طور معمول در جاب آفرها، ساعات کاری  به صورت تمام وقت، پاره وقت، یا قراردادی، به همراه محل کار تعیین شده ،  مشخص خواهد شد. اطلاعات این بخش از پیشنهاد شغلی کانادایی، به شما کمک می‌کند تا زمان رفت و آمد، مراقبت از کودکتان (اگر صاحب فرزند هستید) و سایر ملاحظات را تعیین کنید.

تاریخ شروع و دوره آزمایشی

در جاب آفر ارائه شده به وضوح تاریخ شروع استخدام شما و هر دوره آزمایشی مربوط به موقعیت شغلی را بیان می‌کند. این دوره به عنوان مرحله ارزیابی هم برای شما و هم برای کارفرما عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد مهارت ها و شایستگی خود را برای این موقعیت شغلی ثابت کنید.

بند پایان کار

در این بند، شرایطی را بیان می‌کند که تحت آن هر یک از طرفین می‌توانند کار را فسخ کنند. آشنایی با این شرایط، شفافیت قرارداد و حد و مرزهای کاری را تضمین می‌کند و از حقوق شما به عنوان یک نیروی کار خارجی محافظت می‌کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت جاب آفر هستید می‌توانید فرم ارزیابی را پر کرده و در بدو ورود به کانادا درآمد داشته باشید.

مجوز کار (Work Permit)

اگر شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستید، احتمالاً برای  کار کردن در  کانادا به مجوز کار نیاز دارید. جزئیات پیشنهاد شغلی شما، از جمله عنوان شغلی، وظایف و حقوق، برای درخواست مجوز کار شما بسیار مهم است. یادتان باشد اطمینان حاصل کنید که این جزئیات با الزامات مشخص شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مطابقت دارد.

پشتیبانی از طرف کارفرما

در مورد هرگونه کمک مهاجرتی ارائه شده توسط کارفرما تحقیق کنید. معمولا کمک‌هایی این چنینی که از سمت کارفرماهای کانادایی ارائه می‌شود می‌تواند شامل کمک مالی، کمک در یافتن مسکن یا حتی مشاوره قبل از مهاجرت باشد که انتقال شما به کانادا را راحت‌تر می‌کند. اطلاع از پشتیبانی ارائه شده می‌تواند به شما کمک کند بودجه  خود را پس انداز کنید و مهاجرت خود را با سهولت بیش‌تری برنامه ریزی کنید.

مجوز کار (Work Permit)

کدام شغل‌ها شانس بیش‌تری برای دریافت جاب آفر دارند؟

احتمال ارسال جاب آفر از سمت کارفرمایان کانادایی تقریبا برای تمامی مشاغل محیاست؛ اما برخی از مشاغل شانس بیشتری را برای دریافت جاب آفر دارا هستند. معمولا، دلیل این شانس بیشتر، نیاز بیشتری است که کشورهای مختلف به گروهی از مشاغل خاص احساس می‌کنند و نتوانستند از افراد بومی خود، کسی را مناسب این موقعیت شغلی پیدا کنند.

مشاغل مذکور، شامل موارد زیر می‌باشند:

پرستارینانوا و شیرینی پز
حسابداریسرآشپز رستوران
صندوقدارمدیریت تجارت
دندانپزشکمهندسی عمران
متخصص شبکهمهندسی معماری
مهندسی برقبرنامه نویس
جوشکاریمهماندار هواپیما
متصدی اتصالات بتنیمهندسی مکانیک
نجاریمهندسی تجهیزات کشاورزی
لوله کشیدانشمند داده
کاشی کاریآهنگری
بینایی سنجیمهندسی ارتباطات

جمع بندی

دریافت یک پیشنهاد شغلی کانادایی اولین قدم برای مهاجرت به کاناداست؛ اما این مسیر نیازمند موارد بیش‌تری میباشد. پس از بررسی کامل پیشنهاد و پاسخگویی به هرگونه سوال مطرح شده از سمت کارفرما، می‌توانید با امضای قرارداد و شروع مراحل لازم، مانند درخواست مجوز کار (در صورت وجود) اقدام کنید. به یاد داشته باشید، مشاوره با یک متخصص در صورت نیاز می‌تواند مهاجرتی آرام و ایمن به کانادا را تضمین کند.

با تحقیق درست در مورد این جزئیات ضروری و درک حقوق و مسئولیت‌های خود، می‌توانید با اطمینان نامه جاب آفر کانادا دریافت کنید و  مهاجرت با استرس کمتری را تجربه کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار