جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کانادا 🍁

اگر دارای ویزاهای اقامت موقت مانند مجوز کار یا مجوز تحصیل هستید، ممکن است بتوانید TR: Temporary Resident را به PR: Permanent Residence تبدیل و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

اقامت موقت (Temporary Resident)

اقامت موقت (TR) یک سند رسمی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شود و به اتباع خارجی اجازه می‌دهد وارد کانادا شده و برای یک دوره موقت در این کشور اقامت داشته باشند.

اقامت موقت (Temporary Resident)

تفاوت های کلیدی بین اقامت دائم و اقامت موقت در کانادا در مدت اقامت، حقوق و مزایا و مسیر شهروندی نهفته است:

مدت زمان سکونت

اقامت دائم: به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت نامحدودی در کانادا بمانید، البته تا زمانی که شرایط خاص اقامت را دارید (معمولاً حداقل از هر ۵ سال، ۲ سال را نیز باید در کانادا سپری کنید).

اقامت موقت: برای یک دوره خاص، معمولاً از چند ماه تا چند سال معتبر است. ممکن است بتوانید اجازه اقامت موقت خود را تمدید کنید، اما هیچ تضمینی برای تمدید آن وجود ندارد.

حقوق و مزایا

اقامت دائم: اکثر حقوق و مزایای مشابه شهروندان کانادا را به شما می‌دهد، از جمله: زندگی، کار یا تحصیل در کانادا، دسترسی به برنامه‌های اجتماعی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش به صورت رایگان، درخواست شهروندی کانادا پس از واجد شرایط بودن برای آن…

اقامت موقت: حقوق و مزایای محدودی دارد که بسته به نوع مجوزی که دارید متفاوت است. شما بدون مجوزهای خاص، ممنوعیت کار یا تحصیل دارید و ممکن است واجد شرایط برای برخی برنامه‌های اجتماعی نباشید!

مسیر شهروندی

اقامت دائم: پله‌ای برای شهروندی کانادا است. پس از احراز شرایط اقامت و سایر معیارها، می‌توانید برای اخذ شهروندی کانادا اقدام کنید.

اقامت موقت: به طور خودکار منجر به تابعیت نمی‌شود. با این حال، برخی از برنامه‌های اقامت موقت مسیرهایی را برای اقامت دائم ارائه می‌دهند که در نهایت راه را برای شهروندی باز می‌کند.

اقامت دائم کانادا


برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم می‌توانید از چندین روش مختلف اقدام کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

در بیشتر موارد، شما نمی‌توانید مستقیماً ویزای توریستی را به اقامت دائم تغییر دهید. با این حال، انواع خاصی از ویزاهای بازدیدکننده (توریستی) وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید که در آینده می ‌وانند به شما کمک کنند تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. برای مثال با دریافت ویزای بیزینس ویزیتوری، شما برای بسترسازی بیزینس خود و اطلاع از محیط کسب و کار وارد کانادا می‌شوید و در ادامه می‌توانید سابقه سفر به کانادا را در پرونده خود داشته باشید.

تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم

بسیاری از افراد با هدف اقامت بلند مدت کانادا، مجوز کار موقت دریافت می‌کنند. برای تبدیل این ویزا به اقامت دائم شما باید یک کپی از مجوز کار خود را همراه داشته باشید که ثابت کند شما مجاز به کار در کانادا هستید. همچنین باید یک نامه استخدامی از کارفرمای خود داشته باشید که تأیید کند در حال حاضر شاغل هستید و حداقل یک سال در شرکت کار کرده‌اید. همه این مدارک را همراه درخواست خود برای اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت ارسال کنید.

پس از تایید درخواست شما، یک دعوت نامه برای اقامت دائم در کانادا دریافت خواهید کرد. شما باید در بازه زمانی معین، معمولاً شش ماه، برای اقامت دائم اقدام کنید. همچنین باید هزینه‌های پردازش درخواست خود را نیز بپردازید.

در زیر برخی از برنامه‌هایی که میتوان از آن‌ها برای تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا استفاده می‌کنند آورده شده است:

کلاس تجربه کانادا (CEC)

از طریق کلاس تجربه کانادایی، متقاضیان می‌توانند در مدت حدود یک سال برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. افرادی که دارای مجوز اقامت موقت هستند و به دنبال تبدیل آن به وضعیت اقامت دائم با استفاده از کلاس تجربه کانادایی هستند، باید یا دو سال کار در کانادا کرده باشند یا یک سال در کانادا کار کرده باشند به اضافه اینکه یک سال تحصیلات پس از متوسطه را در کانادا گذرانده باشند. این برنامه یک گزینه محبوب برای آن دسته از کارگران خارجی موقت است که شرایط مورد نیاز برنامه نیروی کار ماهر فدرال را برآورده نمی‌کنند.

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

اگر برای یک کارفرمای کانادایی کار می‌کنید و کارفرما به شما پیشنهادی برای استخدام داده است، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم خود تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال باشید. کارگر موقت باید امتیازات لازم که تحت برنامه اسکیل ورکر فدرال لازم است را رعایت کند. امتیازها بر اساس عواملی مانند تحصیلات، سن، سازگاری، مهارت‌های زبانی و پیشنهاد شغلی متقاضی اعطا می‌شود.

برنامه نامزدهای استانی (PNP)

تحت برنامه نامزد استانی، متقاضیان می‌توانند به طور کلی در عرض یک سال تا یک سال و نیم برای اقامت دائم درخواست دهند. از طریق این برنامه، کارگران خارجی موقت توسط کارفرمایان برای اقامت دائم نامزد می‌شوند. اما هر برنامه، در استان‌های کانادا می‌تواند متفاوت باشد.

کلاس تجربه کبک (QEC)

از طریق کلاس تجربه کبک، کارگران موقت خارجی می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. کلاس تجربه کبک (QEC) مشابه کلاس تجربه کانادایی (CEC) است، اما QEC دارای شرایط اضافی است.

متقاضیان QEC باید حداقل یک سال در یک موقعیت شغلی در کبک کار کرده باشند (از طریق مجوز کار موقت) و باید فرانسوی را در سطح متوسط صحبت کنند. استان کبک برای متقاضیان موفق گواهی انتخاب کبک صادر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد برای اقامت دائم درخواست دهند.

اگر علاقه‌مند به اخذ اقامت دائم در کانادا هستید و فکر می‌کنید واجد شرایط یکی از روش‌های بالا هستید، از طریق دکمه زیر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند در حین تحصیل یا پس از اتمام تحصیل خود برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند، البته تا زمانی واجد شرایط برنامه موردنظر باشند!

سه راه اصلی وجود دارد که بسیاری از دانش جویان برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم کانادا از آن‌ها استفاده می‌کنند:

  • کلاس تجربه کانادا (CEC)
  • برنامه تجربه کبک (PEQ)
  • برنامه های نامزد استانی (PNP)

برنامه تجربه کبک (PEQ)

در مورد کلاس تجربه کانادا و برنامه‌های نامزد استانی پیش‌تر صحبت کردیم اما برنامه تجربه کبک (PEQ) یک برنامه مهاجرتی است که توسط استان کبک، کانادا، برای دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت که مایل به اقامت دائم در استان هستند، ارائه می‌شود.

این برنامه برای جذب و حفظ نیروی کار ماهری طراحی شده است که قبلاً تجربه کسب کرده و در کبک اقامت داشته. PEQ به زمان‌های پردازش درخواست نسبتاً سریع خود شناخته می‌شود و معمولاً در مدت شش ماه پردازش می‌شوند.

راه-های-مهاجرتی

برنامه‌های مستقیم اقامت دائم

جدا از برنامه‌هایی که در آینده به اقامت دائم تبدیل می‌شوند، اداره مهاجرت؛ برای افرادی که می‌خواهند به طور مستقیم با اقامت دائم وارد کانادا شوند، برنامه‌های دیگری هم تدوین کرده است.

ویزای استارتاپ کانادا

برنامه ویزای استارت‌آپ توسط کانادا به کارآفرینان مهاجری که ایده‌های تجاری نوین و پتانسیل ایجاد شغل در این کشور را دارند، ارائه می‌شود.

متقاضی باید دارای ایده یک کسب و کار نوآورانه، قابل رقابت با بازار جهانی و با قابلیت ایجاد شغل برای کانادایی‌ها باشد. همچنین متقاضی باید بتواند یک نامه حمایتی از سازمان‌های تعیین شده نیز دریافت کند.

خرید بیزینس در کانادا

خرید یک کسب و کار در کانادا می‌تواند یک فرصت عالی برای دریافت اقامت دائم باشد، اما مهم است که به خوبی آماده باشید و فرآیند مربوطه را درک کنید. در ادامه یک مرور کلی برای شروع آورده شده است:

شما به چه نوع کسب و کاری علاقه‌مند هستید؟ در مورد صنایع مختلف و بازارکار آن‌ها در کانادا تحقیق کنید.

محدودیت‌های مالی خود را مشخص کنید و اینکه چقدر می‌توانید به طور واقع بینانه برای خرید بیزینس هزینه کنید.

مهارت‌ها و تجربه‌های خود را ارزیابی کنید، و اینکه آیا این مهارت ها با اداره کسب‌وکار انتخابی مطابقت دارند یا خیر.

مشاور-مهاجرتی

اکسپرس انتری کانادا

اکسپرس انتری یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا است. این پلتفرم یک سیستم امتیازدهی آنلاین است که دولت کانادا از آن برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم نیروی کار ماهر استفاده می‌کند.  براساس امتیاز و حرفه‌ای که در آن مهارت دارید، توسط دولت فدرال یا استان‌ها انتخاب می‌شوید.

کلام آخر

برای گام بعدی آماده اید؟سوالی در رابطه با مسیرهای مهاجرتی دارید؟

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت را پر کنید تا ظرف ۲۴ ساعت مشاورین ما با شما تماس بگیرند تا ببینید آیا واجد شرایط مهاجرت هستید یا خیر.

"*" indicates required fields

تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت تقریباً ۳۰ ثانیه زمان می‌برد. کارشناسان ناولتی رد ظرف یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت تا بتوانید از کمک ما استفاده کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار