جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت ویزای اقامت موقت (TRV) و مجوز اقامت موقت (TRP)


ویزای اقامت موقت (TRV) و مجوز اقامت موقت (TRP) دو نوع از گیج کننده‌ترین اسناد ورود موقت به کانادا هستند. این دو سند اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند و مجموعه‌ای از الزامات، مدت زمان اعتبار و مراحل درخواست خاص خود را دارند. در این مقاله، تفاوت‌های کلیدی بین TRP و TRV را بررسی می‌کنیم تا به طور کامل با این دو موضوع آشنا شویم.

زمان تخمینی مطالعه: ۶ دقیقه

مجوز اقامت موقت (TRP)

مجوز اقامت موقت یا (TRP: Temporary Resident Visa)، یک سند مسافرتی است که به افرادی که اجازه ورود به کانادا را ندارند، اجازه می‌دهد تا به طور موقت از این کشور بازدید کنند. در اینجا برخی جزئیات کلیدی در مورد مجوز اقامت موقت آورده شده:

واجد شرایط بودن: مجوز اقامت موقت برای هر کسی که به دلایل مختلف در کانادا غیرقابل پذیرش تشخیص داده شود، در دسترس است.
عدم صلاحیت: اگر درخواست پناهندگی شما در حال حاضر در حال بررسی است یا درخواست پناهندگی شما در ۱۲ ماه گذشته رد شده است، نمی‌توانید برای TRP درخواست دهید.
فرآیند درخواست: شما می‌توانید برای TRP از قبل در یک دفتر دریافت ویزای کانادا در کشور خود یا در یک گذرگاه مرزی و فرودگاه در کانادا درخواست دهید.
مدارک مورد نیاز: برای دریافت مجوز اقامت موقت، باید نشان دهید که سفر شما به کانادا ضروری است، فواید این سفر بیشتر از خطرات ورود شما است، زمانی که TRP شما منقضی شود، کانادا را ترک خواهید کرد و اینکه در کانادا کار یا تحصیل نخواهید کرد. علاوه بر این، شما باید متعهد شوید که تمام قوانین کانادا را زمانی که در این کشور هستید، رعایت کنید.
مدت زمان اعتبار: بسته به تصمیم مقامات مهاجرت، مجوز اقامت موقت می‌توانند برای مدت زمانی از یک روز تا حداکثر سه سال معتبر باشند.
تعداد ورود: اینکه چند دفعه می‌توانید با همان مجوز وارد کانادا شوید، به صلاحدید مقامات این کشور بستگی دارد.
تمدید: مجوز اقامت موقت قابل تمدید نیستند. شما باید از کانادا خارج شوید و دوباره برای یک TRP جدید درخواست دهید.
هزینه پردازش: هزینه پردازش درخواست TRP برای هر نفر، ۲۰۰ دلار کانادا است.

Temporary Resident Permit

ویزای اقامت موقت (TRV)

از سوی دیگر، ویزای اقامت موقت یا (TRV: Temporary Resident Permit)، یک سند رسمی است که در پاسپورت شما قرار می‌گیرد تا تأیید کند که شرایط لازم برای ورود به کانادا و اقامت موقت این کشور را دارید. در اینجا آنچه شما باید در مورد TRV بدانید آمده است:

واجد شرایط بودن: هر کسی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیست، معمولاً برای ورود به کانادا نیاز به ویزای اقامت موقت دارد، مگر اینکه معافیت ویزا داشته باشد.

آیا می توانم بدون ویزا به کانادا سفر کنم؟ (معافیت ویزا)

بله، بسته به ملیت و شرایط شما، امکان سفر به کانادا بدون ویزا وجود دارد. کانادا سفر بدون ویزا را برای شهروندان برخی از کشورها معرفی کرده است و به آنها اجازه می دهد بدون نیاز به دریافت ویزا برای سفرهای گردشگری، تجاری یا خانوادگی به این کشور سفر کنند.

با این حال، حتی اگر واجد شرایط سفر بدون ویزا هستید، ممکن است همچنان نیاز به دریافت مجوز سفر الکترونیکی (eTA) داشته باشید.

کشورهای بدون ویزا که می‌توانند به کانادا سفر کنند کدامند؟

در زیر لیست کامل کشورها و اتباع بدون ویزا برای کانادا آمده است.

ردیفکشورردیفکشور
۱ آندورا۳۱ لیختن اشتاین
۲ آرژانتین۳۲ لیتوانی
۳ استرالیا۳۳ لوکزامبورگ
۴ اتریش۳۴ مالت
۵ باهاما۳۵ مکزیک
۶ باربادوس۳۶ موناکو
۷ بلژیک۳۷ مراکش
۸بریتانیا۳۸ هلند
۹ برونئی۳۹ نیوزلند
۱۰ بلغارستان۴۰ نروژ
۱۱ ایالات جزایر کارائیب۴۱ پاناما
۱۲  شیلی۴۲گینه نو
۱۳ کاستاریکا۴۳ فیلیپین
۱۴ کرواسی۴۴ لهستان
۱۵ قبرس۴۵ پرتغال
۱۶ جمهوری چک۴۶ رومانی
۱۷ دانمارک۴۷ ساموآ
۱۸ استونی۴۸ سن مارینو
۱۹ فنلاند۴۹ سیشل
۲۰ فرانسه۵۰ سنگاپور
۲۱ آلمان۵۱ اسلواکی
۲۲ یونان۵۲ اسلوونی
۲۳ هنگ کنگ۵۳ جزایر سلیمان
۲۴ مجارستان۵۴ اسپانیا
۲۵ ایسلند۵۵ سوئد
۲۶ ایرلند۵۶ سوئیس
۲۷ اسرائیل۵۷ تایوان
۲۸ ایتالیا۵۸ تایلند
۲۹ ژاپن۵۹ امارات متحده عربی
۳۰ جمهوری کره

فرآیند درخواست: شما باید قبل از ورود به کانادا برای TRV اقدام کنید. نمی‌توان آن از طریق فرودگاه یا بنادر ورودی دریافت کنید.
مدارک مورد نیاز: برای دریافت ویزای اقامت موقت، باید نشان دهید که قصد دارید در پایان اقامت خود کانادا را ترک کنید، بودجه کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود در طول سفر خود دارید، بدون مجوز در کانادا کار یا تحصیل نخواهید کرد. سابقه کیفری ندارید و در سلامت کامل هستید. همچنین قوانین کانادا را کاملا رعایت میکنید.
تعداد ورود: مشابه TRP، اینکه آیا شما یک TRV با قابلیت چندبار ورود یا یکبارمصرف دریافت می‌کنید به صلاحدید مقامات مهاجرت بستگی دارد.
تمدید: ویزای اقامت موقت را می‌توان در صورت نیاز تمدید کرد.
هزینه پردازش: هزینه پردازش درخواست TRV برای هر نفر، ۲۰۰ دلار کانادا است.

TRP برای افرادی طراحی شده‌اند که به دلایل مختلف اجازه ورود به کانادا را ندارند، در حالی که TRV برای ساکنان موقت مانند دانشجویان، نیروی کار و بازدیدکننده‌ها هست.

نتیجه

ناولتی رد با در نظر گرفتن دقیق شرایط و نیازهای شما و انتخاب گزینه مناسب برای اطمینان از بازدید و اقامت لذت بخش از کشور زیبای کانادا به شما کمک می‌کند. برای دریافت راهنمایی و پشتیبانی تخصصی در مورد مهاجرت به کانادا فرم ارزیابی سایت را پر کرده و از خدمات ما، رایگان بهره‌مند شوید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار