جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمام مراحل و شرایط برنامه مهاجرتی نوا اسکوشیا (NSNP) در سال ۲۰۲۴

اگر برای ادامه زندگی به کانادا فکر می‌کنید، یکی از مقاصد مهاجرت نوا اسکوشیا است. این استان از شبه‌جزیره نوا اسکوشیا، جزیره کیپ برتون و بیش از سه هزار جزیره کوچک تشکیل شده است.

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSNP) هم در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد تا به رفع نیازهای اقتصادی بازار کار این استان به کمک جذب مهاجران کمک کند.

اگر می‌خواهید با ده روش‌ مختلف مهاجرت به این استان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما به تمام جنبه‌های این موضوع پرداخته‌ایم.

در این مقاله موارد زیر را بررسی کرده‌ایم:

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا

پیش از این‌که به شرایط مهاجرت نوا اسکوشیا بپردازیم، بد نیست کمی با این استان آشنا شویم.

این استان کوچک از استان‌های نزدیک به اقیانوس آتلانتیک کانادا محسوب می‌شود و هالیفاکس، پایتخت آن و مرکز فرهنگ و هنر کانادا است. به دلیل ارتباط نوا اسکوشیا با دریا، زیبایی ساحل و غذاهای دریایی آن زبانزد گردشگران است.

این استان، سالانه پذیرای بیش از هفت هزار مهاجر است و مهاجرت به نوا اسکوشیا در سال ۲۰۲۱ به اندازه ۱۹ درصد افزایش یافت و به بیش از ۹ هزار نفر رسید.

برویم به سراغ روش های مهاجرت استانی نوا اسکوشیا. برنامه مهاجرتی این استان، شامل چند روش است که برخی، همسو با اکسپرس انتری هستند و برای بعضی هم متقاضیان باید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست اقامت دائم بدهند.

همان‌طور که می‌دانید برای داشتن پروفایل اکسپرس انتری کانادا باید شرایط یکی از سه برنامه آن را داشته باشید:

این برنامه‌ها، هم بخشی از روش ‌های مهاجرتی نوا اسکوشیا هستند. در ادامه با همه ۹ روش‌ مهاجرت استانی نوا اسکوشیا آشنا می‌شویم.

۱. روش مهاجرتی تجربه کار نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری

اگر برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری اقدام کرده‌اید، نوا اسکوشیا می‌تواند یکی از مقاصد شما باشد. برای اقدام از این روش، باید حداقل یک سال سابقه کار در این استان داشته باشید و بین ۲۱ تا ۵۵ ساله باشید.

سایر شرایط روش مهاجرتی Nova Scotia Experience: Express Entry شامل این موارد است:

  • پروفایل در اکسپرس اینتری دولت فدرال کانادا
  • مدرک فارغ‌التحصیلی از دبیرستان‌های کانادا یا معادل آن
  • مدرک زبان ۷ CLB برای مشاغل NOC TEER 0, 1 و مدرک ۵ CLB برای مشاغل  NOC TEER 2, 3

۲. روش مهاجرتی اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری

اگر قبلا در اکسپرس انتری کانادا پروفایل ساخته‌اید و می‌توانید نیازهای بازار کار نوا اسکوشیا را جبران کنید، یک گام به کسب اقامت دائم کانادا از طریق NSNP نزدیک‌تر شده‌اید.

در روش Nova Scotia Labour Market Priorities: Express Entry، نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید و طی سه ماه می‌توانید از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا دعوتنامه دریافت کنید.

برای اقدام از طریق این روش، باید تمکن مالی و مدرک اثبات‌کننده تجربه کاری داشته باشید.

۳. روش مهاجرتی اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان: اکسپرس انتری

پزشکانی که برای اکسپرس انتری پروفایل ساخته‌اند، بدون داشتن پیشنهاد شغلی، طی سه ماه می‌توانند به اقامت دائم کانادا دست یابند.

حداقل الزامات پزشکان برای اقدام از طریق روش مهاجرتی Nova Scotia Labour Market Priorities For Physicians: Express Entry، شامل این موارد است:

  • یک پروفایل اکسپرس انتری معتبر
  • یک نامه علاقه یا دعوت‌نامه از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI) در پروفایل اکسپرس انتری
  • یک پیشنهاد کاری از اداره بهداشت نوا اسکوشیا یا مرکز بهداشت IWK به‌عنوان پزشک عمومی، پزشک خانواده با کد شغلی ۳۱۱۰۲ NOC یا پزشک متخصص با کد شغلی ۳۱۱۰۰ NOC
  • تجربه کاری مطابق با یکی از سه برنامه مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری کانادا
  • مدارک موردنیاز برای اثبات سابقه کار

در این روش باید تمکن مالی اقامت دائم داشته باشید و متعهد شوید به مدت دو سال در استان نوا اسکوشیا می‌مانید.

۴. روش مهاجرتی اسکیل ورکر نوا اسکوشیا

روش مهاجرتی اسکیل ورکر نوا اسکوشیا به کارفرمایان این استان کمک می‌کند نیروهای کار خارجی و دانشجویان بین‌المللی را که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند جذب کنند.

این افراد باید بتوانند موقعیت‌های شغلی خالی نوا اسکوشیا را پر کنند و کارفرماهای آنها هم برایشان LMIA صادر کنند.

کسانی که می‌خواهند از روش Skilled Worker اقدام کنند، باید بین ۲۱ تا ۵۵ ساله باشند و این شرایط را داشته باشند:

  • یک پیشنهاد کار دائمی تمام‌وقت از یک کارفرما در نوا اسکوشیا
  • یک سال سابقه کار مرتبط
  • شش ماه سابقه کار کارگران نیمه‌ماهر و کم‌مهارت با همان کارفرما
  • دیپلم دبیرستان یا مدرک مورد تایید و معادل آن
  • مدرک آموزشی معتبر درزمینه شغل موردنظر
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه ۵ CLBبرای کارگران ماهر و CLB4 برای کارگران نیمه‌ماهر و کم‌مهارت
  • تمکن مالی برای زندگی در نوا اسکوشیا

۵. روش مهاجرتی مختص به پزشکان نوا اسکوشیا

پزشکان عمومی و متخصص و پزشکان خانواده‌ای که موقتا در کانادا زندگی می‌کنند یا قصد مهاجرت به کانادا دارند، می‌توانند با روش مهاجرتی مختص به پزشکان نوا اکوشیا، اقامت دائم کانادا را بگیرند.

پزشکان برای استفاده از این روش مهاجرتی باید این شرایط را داشته باشند:

  • مدرک معتبر نیروی کار موقت کانادا
  • مدرک قانونی محل اقامت خود در کشوری غیر از کانادا
  • تاییدیه کتبی سازمان بهداشت (NSHA) یا مرکز بهداشت (IWK) نوا اسکوشیا
  • کپی تاییدیه تحصیلی مدرک پزشکی از مرکز اعتبار تحصیلی برای صدور مجوز کار

۶. روش مهاجرتی مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا

روش مهاجرتی Occupations In Demand، مناسب کسانی است که مهارت متوسط در شغل‌هایی دارند که در استان نوا اسکوشیا تقاضای بالایی دارند.

این شغل‌ها بسته به تقاضای بازار کار ممکن است تغییر کنند، اما به طور کلی، صاحبان مشاغل گروه TEER 4 مثل رانندگان کامیون حوزه حمل و نقل، گارسون‌های غذا و نوشیدنی و اپراتورهای ماشین‌آلات سنگین، می‌توانند با روش مهاجرتی مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا، اقامت دائم کانادا را بگیرند.

اگر می‌خواهید به این روش مهاجرت کنید، باید بین ۲۱ تا ۵۵ ساله باشید و این شرایط را داشته باشید:

  • جاب آفر یک کار تمام‌وقت از یک کارفرما در نوا اسکوشیا
  • یک سال سابقه کار مرتبط
  • دیپلم دبیرستان
  • مدرک آموزشی معتبر
  • مهارت زبان CLB4
  • تمکن مالی زندگی در نوا اسکوشیا

۷. روش مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی نوا اسکوشیا

بهیاران و مربیان و دستیاران مهدکودک که در استان نوا اسکوشیا تحصیل کرده‌اند و بعد از فارغ‌التحصیلی از کارفرماهای این استان، جاب آفر با کد شغلی ۳۳۱۰۲ NOC یا ۴۲۲۰۲ NOC داشته‌اند، می‌توانند از طریق روش International Graduates In Demand اقامت دائم کانادا را بگیرند.

برای این‌که بتوانید از روش مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی نوا اسکوشیا استفاده کنید، باید این شرایط را داشته باشید:

  • جاب آفر
  • سابقه حداقل ۳۰ هفته تحصیل مرتبط در استان نوا اسکوشیا
  • مدرک پایان‌دوره تحصیلی
  • تاییدیه نهاد نظارتی NS برای مدرک پایان‌دوره تحصیلات
  • سطح زبان CLB5
  • تمکن مالی

۸. روش مهاجرتی کارآفرینان نوا اسکوشیا

روش مهاجرتی کارآفرینان نوا اسکوشیا، مختص صاحبان کسب و کار با توانایی مدیریت ارشد است.

اگر جزء این گروه هستید، می‌توانید پس از مهاجرت در استان نوا اسکوشیا ساکن شوید و یک کسب و کار تازه راه بیندازید یا کسب و کارهای موجود را بخرید. برای این کار باید حداقل ۱۵۰ هزار سرمایه‌گذاری کنید. پس از یک سال فعالیت در این کسب و کار، ویزای موقت شما به ویزای دائم تبدیل می‌شود.

برای استفاده از این روش مهاجرتی باید حداقل ۲۱ ساله باشید، قصد اقامت دائم در کانادا داشته باشید و فرم ابراز علاقه‌مندی آنلاین را تکمیل کنید. این شرایط را هم باید داشته باشید:

  • مالکیت یا مدیریت فعال یک کسب و کار در نوا اسکوشیا
  • حداقل دارایی خالص ۶۰۰ هزار دلار کانادا
  • تجربه حداقل ۳ سال مدیریت فعال یا ۵ سال مدیریت ارشد یا مالکیت حداقل ۳۳ درصد یک کسب و کار
  • نمره زبان CLB 5

۹. روش مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی کارآفرین

برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی کارآفرین، ویژه دانشجویانی است که حداقل دو سال تحصیلی تمام‌وقت و حضوری در دانشگاه یا کامیونیتی کالج نوا اسکوشیا گذرانده‌اند و به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

نکته اینجاست که این دانشجویان باید ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) داشته باشند و یک بیزینس را شروع کرده یا خریده باشند. این بیزینس باید به مدت یک سال مدیریت شده باشد و حداقل یک‌سوم آن در مالکیت کارآفرین باشد.

برای اقدام از روش International Graduate Entrepreneur، باید پس از ارسال تقاضا، دعوت‌نامه دریافت کنید و در مصاحبه حضوری شرکت کنید تا بتوانید اقامت دائم دریافت کنید. سطح زبان CLB7 از دیگر شرایط این روش مهاجرتی است.

برنامه مهاجرت آتلانتیک

حال که با ۹ روش مختلفی که برای استفاده از برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا وجود دارد، آشنا شدیم، به سراغ معرفی برنامه مهاجرت آتلانتیک می‌رویم که ویژه مهاجرت به چهار استان حوزه اقیانوس آتلانتیک ارجمله استان نوا اسکوشیا است.

برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) از سال ۲۰۱۷ برای مهاجرت به چهار استان آتلانتیک راه افتاد. بر اساس این برنامه، اگر کارفرمایان کانادایی آتلانتیک، یک شهروند خارجی را استخدام کنند، به‌عنوان کسب و کار رسمی شناخته می‌شوند و نیازی به دریافت LMIA ندارند.

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا

سیاست‌گذاری‌های کانادا برای جذب مهاجران، این کشور را مقصد اول متقاضیان مهاجرت کرده است.

دولت فدرال این کشور با برنامه های مهاجرت استانی کانادا قصد دارد نگاه مهاجران را از شهرهای بزرگ این کشور به تمام نقاط و استان‌هایش معطوف کند. PNP های استانی، راهی قطعی برای کسب اقامت دائم کانادا هستند.

در این مقاله به یکی از این برنامه های مهاجرت استانی، یعنی برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا پرداختیم و ده روش متنوع برای مهاجرت به این استان را شرح دادیم.

اگر شما هم به دنبال مهاجرت به این کشور با بهترین روش، بسته به شرایط و موقعیتتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرم ارزیابی ما را پر کنید و از مشاوره رایگان مهاجرت و کسب و کار ناولتی رد بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

بازار کار نوا اسکوشیا چگونه است؟

با اینکه کانادا سعی کرده به اشتغال‌زایی بهای بسیاری بدهد، اما صددرصد به این هدف دست نیافته است. بنابراین بازار کار نوا اسکوشیا، مانند سایر استان‌های کانادا رقابتی است.

کسب اقامت دائم نوا اسکوشیا چقدر زمان می‌برد؟

زمان رسیدگی به درخواست‌ها ممکن است سه ماه یا بیشتر باشد. شما می‌توانید ظرف مدت ۶ ماه پس از دریافت نامینیشن، از طریق IRCC برای دریافت ویزای اقامت دائم خود اقدام کنید.

آیا برای برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا دادن مصاحبه ضروری است؟

بله، شرکت در مصاحبه حضوری و داشتن توافق‌نامه عملکرد تجاری و مجوز تاسیس کسب و کار در نوا اسکوشیا جزء ضروریات این برنامه مهاجرتی است.

حداقل تمکن مالی برای کارآفرینی در نوا اسکوشیا چقدر است؟

حداقل دارایی خالص برای کارآفرینی در نوا اسکوشیا ۶۰۰ هزار دلار کانادا است.

چه مشاغلی در نوا اسکوشیا، تقاضای بیشتری دارد؟

<pتجارت ساختمانی (NOC 75110)، خرده‌فروشی (NOC 64100)، پرستاری (NOC 32101)، پزشکی خانواده (NOC 31102)، پزشکی متخصص (NOC 31100)، حسابداری(NOC 11100)و اپراتوری تجهیزات سنگین(NOC 73400)، جزء مشاغل پرتقاضا و موردنیاز نوا اسکوشیا است.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار