جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش مهاجرتی LGBTQ2 به کانادا در سال ۲۰۲۴

LGBTQ2  اصطلاحی است که برای معرفی افراد رنگین کمانی یا به اصطلاح دگرباش های جنسی به کار می رود. این افراد عموماً دارای هویت ها و گرایش های جنسی متفاوتی هستند. در اغلب کشورها حقوق این افراد به رسمیت شناخته نمی شود و جامعه برخورد خوبی با آن ها ندارد. LGBTQ2 یا رنگین کمانی ها ممکن است در جوامع خود مجرم شناخته شده و طرد شوند.

کانادا از کشورهای پیشرویی است که حقوق این افراد را به رسمیت شناخته و از آن ها حمایت می کند. به همین دلیل توانسته است مقصد مناسبی برای افرادی باشد که در گروه LGBTQ2 قرار می گیرند.

زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

فهرست مطالب

روش مهاجرتی LGBTQ2 به کانادا در سال 2023

دگرباش های جنسی در کانادا

کانادا سابقه درخشانی در ارائه خدمت و حمایت از آسیب پذیرترین گروه های جهان دارد. این افراد را می توان شامل لزبین ها، همجنس گراها، دوجنسه‌ها، ترنسجندر، دگرباش‌ها، اینترسکس و افراد دارای تنوع جنسی و جنسیتی (LGBTQ2) دانست.

عموماً پرونده افرادی که به دلیل تمایلات جنسی، هویت جنسی، وضعیت HIV و… مورد آزار و اذیت قرار می گیرند توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل، سایر سازمان های ارجاع دهنده و حامیان خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد و در مورد مهاجرت و اسکان مجدد این افراد در کشورهای ثانویه تصمیم گرفته می‌شود.

حمایت کانادا از گروه LGBTQ2

یکی از راه های کانادا برای حمایت از افراد LGBTQ2، همکاری با انجمن پناهندگان رنگین کمانی است. کانادا از طریق حمایت های مالی خود به افرادی که در انجمن پناهندگان رنگین کمان عضو هستند کمک می کند تا راحت تر به این کشور مهاجرت کنند.

علاوه بر آن هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRB) راهکارهایی را ارئه کرده است که از طریق آن بتوان به درک بهتری از چالش هایی که افراد با گرایش‌های جنسی و هویتی متفاوت در پرونده های مهاجرتی خود به آن مواجهند؛ رسید.

کانادا به طور علنی و فعالانه حمایت خود را از پناهندگانی که به این دلیل مورد آزار و اذیت و خشونت های جدی قرار گرفته اند اعلام می کند و آن ها را تشویق می کند تا با حفظ هویت جنسی خود راه های دیگری را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنند.

فعالیت مجازی کشور کانادا در حمایت از گروه LGBTQ2

کانادا حساب توئیتری را با نام  freetobeme_ca راه اندازی کرده است و از افراد با هویت جنسی متفاوت می خواهد تا آن را دنبال کنند و از هشتگ FreeToBeMe در زیر پست های مربوط به جنسیت و تنوع جنسی و سایر مسائل مربوط به گروه LGBTQ2 استفاده کنند. این کشور می خواهد تا از این طریق ارتباط مستقیم و مستمر خود را با این افراد حفظ کند و در فضای مجازی نیز مانند فضای حقیقی از آن ها حمایت کند.

سوابق کانادا در حمایت از افراد آسیب دیده

کانادا  سابقه درخشانی در حمایت از افراد آسیب پذیر داشته است. این کشوردر سال ۱۷۷۶ بیش از ۳۰۰۰ سیاه پوست بومی را که در جریان سرکوب انقلاب آمریکا به این کشور گریختند در خود جای داده است. همچنین در سال های ۱۷۸۳ و ۱۷۸۴ سر گای کارلتون و لرد دورچستر که هر دو قبلا از فرمانداران استان کبک بوده اند، ۳۵۰۰۰ پناهنده و آسیب دیده را از نیویورک به کانادا منتقل کردند. برخی از این پناهندگان در نوا اسکوشیا و کبک، و عده ای دیگر در کینگستون و آدولفوستاون در انتاریو ساکن شدند و زندگی جدیدی را در این کشور تجربه کردند.

 اکنون نیز کانادا قصد دارد با به رسمیت شناختن حقوق افراد تراجنسگرا فشار روانی و آسیب های اجتماعی که متوجه این افراد است را کنترل کند. ازدواج LGBTQ2 ها در کانادا کاملاً قانونی و رسمی است و می توانند در این کشور به راحتی زندگی کنند و کار در پوزیشن های مناسب با شرایط و روحیه خود را تجربه کنند.

سوابق کانادا در حمایت از افراد آسیب دیده

فرآیند تطبیق پذیری

کانادا در تلاش است تا با نیاز سنجی پناهندگان آسیب پذیر آن ها را بهتر بشناسد و با شناخت خواسته ها، تمایلات و پیشینه هرکدام از این افراد، محل مناسبی را برای اسکانشان انتخاب کند. فرآیند تطبیق پذیری و نیاز سنجی اقشار آسیب پذیر در کانادا زیر نظر مرکز عملیات اسکان مجدد در اتاوا (ROC-O) و دفاتر ویزای IRCC در خارج از این کشور انجام می شود.

این دو مرکز در تلاشند تا با همکاری یکدیگر بتوانند نیازهای این پناهندگان را بر اساس مواردی همچون:

  • زبانی که به آن صحبت می کنند
  • جایی که خانواده و دوستان آن ها در کانادا زندگی می کنند.
  • جوامع قومی، فرهنگی و مذهبی منطقه
  • نیازهای پزشکی
  • در دسترس بودن خدمات تسویه حساب

شناسایی و برطرف کنند.

عموماً پناهندگان برای فرار از سختی ها و آزار و اذیت هایی که با آن مواجه بوده اند؛ و در جستجوی امنیت و فرصتی برای شروع یک زندگی جدید به کانادا می آیند. ROC-O یا مرکز عملیات اسکان مجدد در اتاوا جامعه‌ای را پیدا می‌کند که این افراد تطبیق پذیری بیشتری با آن داشته باشند و بتوانند با زندگی در کانادا سازگار شوند.

IRCC با استان ها و مناطق مختلف کانادا مشورت می کند تا ببیند چه تعداد پناهنده جدید را در سال می توانند اسکان دهند تا بر اساس آن پناهنده های جدید را در سراسر کشور کانادا پراکنده کند. پس از انتخاب شهر، IRCC به اداره ویزا اطلاع می دهد که توانایی اسکان چه تعداد پناهنده را در شهر های مختلف کانادا را دارد تا سازمان ملل بتواند مقدمات سفر و انتقال این افراد به کانادا را فراهم کند.

تاکنون بیشترین تعداد پناهندگانی که کانادا تحت حمایت دولت خود توانسته است در کشورش جای دهد در انتاریو، کبک و آلبرتا اسکان داده شده اند.

نتیجه گیری

کانادا توانسته است با پذیرش مهاجران و پناهندگان زیادی از سراسر جهان جوامع خود را گسترش دهد. این کشور سعی کرده است همیشه شرایط امن و آرامی را برای افرادی که کانادا را به عنوان کشور دوم خود انتخاب می کنند فراهم کند. جدیدترین برنامه ریزی و تمرکز کانادا بر روی جذب و اسکان افراد آسیب پذیری است که می توانند تحت حمایت دولت، زندگی دوباره ای را تجربه کنند. LGBTQ2 ها یا افراد دگرباش و دارای هویت جنسی متفاوت می توانند کانادا را به عنوان مقصد خود برای رهایی از فشارها و آسیب هایی که جوامع دیگر به آن ها وارد می کند، انتخاب کنند و هویت خود را در این کشور حفظ کنند.

کانادا حقوق این افراد را به رسمیت شناخته و در تلاش است تا با همکاری سازمان ملل و نیاز سنجی این افراد، از آن ها را در کشور خود استقبال کند. چرا که این افراد به دور از تبعیض و تمسخر و سوءاستفاده می توانند در این کشور زندگی و ازدواج کنند و با دیگر افراد جامعه ارتباط سالمی برقرار کنند.

برای اطلاع از برنامه های مهاجرتی کانادا و تطبیق شرایط خود با این برنامه ها پیشنهاد می کنیم فرم ارزیابی ما را در ناولتی رد تکمیل نمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

سؤالات متداول

  1. کانادا چگونه از دگرباشان جنسی حمایت می کند؟
    کانادا با کمک سازمان ملل و دیگر نهادهای مربوطه سعی می کند این افراد را شناسایی کرده و در جایی از کشور خود اسکان دهد که کمترین آسیب متوجه آن ها باشد.
  2. LGBTQ2 ها چه کمکی از طرف دولت کانادا دریافت می کنند؟
    LGBTQ2 ها می توانند از همه خدماتی که شهروندان عادی در کانادا از آن برخوردارند استفاده کنند و کمک هزینه های ماهیانه دریافت کرده و تا مدتی از اسکان ارزان یا رایگان استفاده کنند.
  3. LGBTQ2 به چه افرادی گفته می شود؟
    این اصطلاح در معرفی افرادی به کار می رود که گرایش ها و تمایلات جنسی و احساسی متفاوتی را نسبت به اکثر افراد جامعه تجربه می کنند.
  4. LGBTQ2ها چگونه می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند؟
    این گروه از افراد باید معاینات پزشکی و مستندات لازم را برای اثبات ادعای خود در اختیار داشته باشند و پس از آن برای مهاجرت اقدام کنند. همچنین می توانند با دولت کانادا مکاتبه کنند یا از طریق فضای مجازی در ارتباط باشند و یا از طریق نهادهای بشر دوستانه یا سازمان ملل درخواست خود را برای مهاجرت و پناهندگی ارسال کنند.
  5. افرادی که تحت عنوان گروه LGBTQ2 شناخته می شوند در چه مناطقی از کشور کانادا اسکان داده می شوند؟
    این افراد همه ی نقاط کانادا را می توانند برای زندگی انتخاب کنند اما بیشترین پناهندگان و گروه های آسیب پذیر تحت حمایت دولت در انتاریو، کبک و آلبرتا اسکان داده شده اند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

15 پاسخ

    1. سلام امیرحسن عزیز
      بستگی دارد تحت چه عنوانی در ترکیه اقامت دارید…
      همچنین باید ثابت شود جز جامعه lgbtq هستید و خطراتی در کشور مبداء برای شما وجود دارد. در این صورت وزارت کانادا با درخواست ویزای پناهندگی شما موافقت میکند.
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران با تماس بگیرید تا در این راه همراهتان باشند.

        1. سلام دوست عزیز
          شما میتوانید با پر کردن فرم ارزیابی در سایت از مشاوره رایگان توسط کارشناسان ما بهره مند شوید.

          1. سلام
            من ساکن ایرانم و
            همجنسگرا بخاطرشرایط نامطلوب فرهنگی وعدم پذیرش توسط خانواده وجامعه میخواهم مهاجرت کنم میشه راهنمایی کنیدلطفا

          2. سلام امید عزیز
            لطفا از طریق شماره تماسی که در سایت قرار دادیم، با مشاوران ما در تماش باشید.

      1. سلام ، برای از طریق گروه ال جی بی تی میخاستم اقدام کنم به مهاجرت ، ترنس هستم و از طرف جامعه و خانواده بشدت مورد خشونت و عذاب قرار گرفتم ممنون میشم راهی برای نجات معرفی کنید🥺🙏

        1. سلام پارسا عزیز
          برای پناهنده شدن از طریق این برنامه باید پرونده قوی داشته باشید و دلایل محکمه پسند که امنیت جانی شما در خطر است!
          برای اطلاع از وضعیت شما، پیشنهاد می‌کنم فرم ارزیابی سایت رو پر کنید تا مشاورین ما با شما در تماس باشند.

    1. سلام دوست عزیز
      برای مشاوره و راهنمایی لطفا با شماره ای که در سایت درج شده تماس حاصل فرمائید و یا فرم ارزیابی موجود در سایت را پر کنید.
      ممنون از شما

    2. سلام مجدد ،من نمیدونم که چطور با شما ارتباط بگیرم تمام مدارکم موجوده که حتی پرونده ی پزشکی دارم که من رو به عنوان ترس قبول کرده ولی بخاطر ترس از خانواده وبه خطر افتادن جونم نمیتونم کاری کنم لطفا خواهشا اگه راهی برای مهاجرت میشناسید کمکم کنید🙏🙏

    1. سلام ارسلان عزیز
      تحت برنامه پناهندگی اگر پرونده قوی داشته باشید می‌توانید اقدام کنید.
      برای اطلاع از جزئیات دقیق‌تر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  1. سلام من توی ترکیه هستم پناهندگای از طرق lgbet دادم دو جواب هم آمد منتظر جواب سه هستم جواب سوم چقدر طول می‌کشد میشه برم پاسخ بتین لطفا

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار