جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط مهاجرت به قلمروی نانووات کانادا در سال ۲۰۲۴

نانووات از بزرگ‌ترین قلمروهای کانادا است که مساحتی معادل اروپای غربی دارد و شهر مرکزی آن ایکالویت است.

این قلمرو در شمال کانادا قرار دارد، شامل مجمع‌الجزایر قطبی است و کمترین جمعیت را نسبت به سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا دارد.

برای استخدام در نانووات کانادا باید به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید و مجوزهای معتبر اجازه کار دائم یا موقت کانادا را به دست آورید. می‌توانید هم از همه مقاطع تحصیلی مدارس نانووات استفاده کنید.

اگر به دنبال مهاجرت به نانووات هستید، برای آگاهی از شرایط کار یا تحصیل در این قلمرو تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله، به تمام روش‌های مهاجرت به قلمروی نانووات پرداخته‌ایم.

این مقاله شامل بخش‌های زیر است:

آشنایی با قلمروی نانووات

در ابتدا بهتر است کمی درباره قلمروی نوناووت بدانیم.

آب و هوا در قلمروی نوناووت کانادا

ابتدا به سراغ آب و هوای این قلمرو می‌رویم. اهالی نانووات، تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می‌کنند.
دمای این منطقه می‌تواند به کمتر از منفی ۴۰ درجه سانتیگراد هم برسد و به همین دلیل از کم‌جمعیت‌ترین نقاط زمین محسوب می‌شود. پس قبل از مهاجرت به نانووات، خود را برای این آب و هوای سرد آماده کنید.
نکته دیگر این است که بهتر است روی تهیه لباس‌های گرم زمستانی ازجمله ژاکت، چکمه، کلاه، روسری و دستکش سرمایه‌گذاری کنید، چراکه اگر در زمستان‌های نانووات لباس گرم نپوشید، در خطر بیماری یا سرمازدگی قرار می‌‌گیرید و پوست شما بر اثر قرار گرفتن در معرض باد زمستانی دچار یخ‌زدگی و آسیب‌‌های جدی می‌‌شود.
اگر برای زندگی در چنین آب و هوایی آمادگی دارید، بهتر است با سایر شرایط این قلمرو آشنا شوید.

زبان در نانووات

برای سکونت در این قلمرو باید به یکی از زبان‌‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. اگر مهارت‌‌های زبانی شما نیاز به بهبود داشت، هم می‌‌توانید در کلاس‌‌های زبان منطقه ثبت‌‌نام کنید.

مسکن در نوناووت کانادا

مهاجرت به نوناووت

اگر تاکنون به نوناووت نرفته‌اید، در بدو ورود یک آپارتمان موقت اجاره کنید. برای این کار باید یک مشاور املاک استخدام کنید تا در فرآیند انتخاب مسکن مناسب راهنمایی‌تان کند.

در نانووات چند نوع مسکن وجود دارد.

یکی از این انواع مسکن، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ و چندواحدی هستند که متعلق به یک شخص یا شرکتند.

به یک ساختمان چندواحدی بزرگ که هر واحد آن متعلق به یک شخص باشد، کاندومینیوم و به هر واحد آن کاندو می‌گویند. اغلب آپارتمان‌ها و کاندوها در خانه‌هایی یافت می‌شوند که به فضاهای زندگی جداگانه تقسیم شده‌اند. شما می‌توانید بسته به نیاز یا بودجه‌تان یک یا چند کاندو اجاره کنید.

علاوه بر کاندو، آپارتمان‌های استودیویی نیز در نانووات وجود دارد که شامل یک اتاق به همراه آشپزخانه و حمام هستند. این واحدها معمولاً برای سکونت افراد مجرد در نظر گرفته شده‌اند. آپارتمان‌های بزرگ‌تری هم وجود دارند که اتاق خواب و فضای نشیمن دارند و به‌راحتی می‌توانند یک خانواده را در خود جای دهند.

اگر به خرید مسکن هم فکر می‌کنید، بهتر است بدانید مسکن در نوناووت از سایر نقاط کانادا ارزان‌‌تر است.

دریافت گواهینامه رانندگی در نوناوات کانادا

پس از ورود به یک شهر جدید و تهیه مسکن، در قدم بعدی باید به فکر تامین وسیله نقلیه باشید. اگر قصد اجاره یا خرید خودرو در قلمروی نوناوات کانادا را دارید، باید گواهینامه رانندگی رسمی این منطقه را داشته باشید. هر وسیله نقلیه و راننده در این قلمرو باید بیمه باشد، درنتیجه قبل از رانندگی بهتر است با یک شرکت بیمه محلی مشورت کنید تا از اعتبار بیمه‌نامه خود مطمئن شوید.

امور مالی و اقتصادی در قلمروی نوناووت کانادا

مسئله بعدی مهم برای یک مهاجر، مدیریت امور مالی است. برای این کار می‌توانید در یکی از بانک‌‌ها یا مؤسسات مالی قلمروی نوناووت حساب باز کنید.

منطقه نوناووت کانادا، منابع معدنی متنوعی هم شامل ذخایر آهن، سرب، روی، طلا، الماس، نفت ‌و‌ گاز طبیعی دارد که هزینه‌های بالا، مانع بهره‌برداری از آنها می‌شود. با این حال، استخراج معدن، صنعت مبتنی بر منابع در این منطقه است.

مدرسه و آموزش در قلمرو نوناووت کانادا

مهاجرت به نوناوات

اگر به درس خواندن فرزندانتان در این قلمرو فکر می‌کنید، باید بدانید که در مدارس این منطقه، زبان بومی نوناووت ترویج می‌شود. تعطیلات استاندارد و رسمی قلمروی نوناووت کانادا که شامل مدارس هم می‌شود، هم کریسمس در دسامبر و ژانویه و تعطیلات بهاری در مارس یا آوریل است.

حیوانات خانگی در نوناووت کانادا

اگر در نوناووت خانه اجاره می‌کنید یا در کاندومینیوم زندگی می‌کنید، مهم است قبل از نقل مکان با حیوان خانگی‌تان یا خرید یک حیوان خانگی مطمئن شوید نگهداری حیوانات در آن مکان‌ها ازنظر قانونی مجاز باشد، چراکه ممکن است نگهداری از حیوان خانگی در برخی مکان‌ها یا خانه‌‌ها ممنوع باشد.

مهاجرت به نانووات

حال که به آشنایی ابتدایی با قلمروی نانووات دست یافتیم، به سراغ بررسی شرایط مهاجرت به این استان می‌رویم.

در ابتدا با توافق‌نامه‌ای آشنا می‌شویم که فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا افرادی که قصد مهاجرت دارند، از طریق قلمروی نوناوات اقدام کنند.

دولت‌های استان‌های نیوفاندلند و لابرادور و نوناووت در سال ۲۰۲۳ توافق‌نامه‌ گسترش امکانات قلمرو را امضا کرده‌اند که بر اساس آن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد تنوع در جوامع پرجنب و جوش و مرفه خود، به اشتراک‌گذاری و جذب نیروی کار ماهر می‌پردازند.

نوناووت، برنامه مهاجرت استانی (PNP) ندارد و برای مهاجرت به این قلمرو می‌توانید از طریق جاب آفر یا سایر مسیرهای مهاجرت اقدام کنید. پایلوت مهاجرت مناطق روستایی و شمالی هم راه دیگر مهاجرت به این قلمرو است. در ادامه با جزئیات این روش‌ها آشنا می‌شویم.

استخدام در قلمروی نانووات کانادا

نوناوات فرصت‎های شغلی خوبی درزمینه‌های معدن و فناوری دارد. استخدام در قلمروی نوناووت به‌عنوان نیروی کار قانونی نیاز به مهارت‌‌ها و گواهی‌‌های بین‌المللی دارد که صلاحیت شما را تأیید کند.

در ابتدا باید مجوزهای معتبر کار در کانادا به‌صورت موقت یا دائم را در اختیار داشته باشید. سپس باید برایتان شماره بیمه اجتماعی (SIN) صادر شود. این کار را مراکز معتبر و موردتایید دولت کانادا انجام می‌دهند.

علاوه بر آن مرکز کانادایی اعتبارنامه‌های بین‌المللی، اعتبار شما را بررسی و ارزیابی می‌‌کند تا از میزان تمکن مالی‌تان برای ورود به قلمروی نوناووت اطمینان یابد.

مهم است قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت، محل زندگی و کار، وضعیت خانواده و شرایط مالی خود را در نظر بگیرید. پیش‌بینی این مراحل باعث می‌شود برای شروع کار در قلمروی نوناووت کانادا آماده شوید.

تجارت در قلمروی نوناووت کانادا

مهاجرت به نانوووت

اگر قصد تجارت در نانووات را داشته باشید، می‌توانید با یک سازمان صدور گواهینامه بین‌المللی مثل Red Seal تماس بگیرید تا برای شروع به فعالیت، اجازه‌نامه دریافت کنید. از آنجا که وسعت و تنوع قلمروی نوناووت بسیار زیاد است، بهتر است متناسب با حرفه خود در سازمان نظارت منطقه‌‌ای ثبت‌نام کنید.

مهاجرت تحصیلی به نانووات

راه دیگر مهاجرت به این قلمرو، روش تحصیلی است. نانووات، دانشگاه‌های محدودی دارد. یکی از آنها، کالج دولتی آرکتیک است که سه پردیس در سه شهر مختلف دارد و رشته‌های بهداشت، آموزش، کسب‌وکار، حقوق، هنر، فرهنگ، تجارت و فناوری در آن تدریس می‌شود.

دانشگاه دیگر، مدرسه غیرانتفاعی حقوق آکیتسیراک در شهر ایکالوئیت است که دوره چهارساله کارشناسی حقوق (LLB) را برگزار می‌کند. این دانشگاه، دانشجویان را بر اساس توانایی‌های عملی و تجربه‌ زندگی و کار پذیرش می‌کند.

مهاجرت به قلمروی نانووات

در این مقاله با روش‌های مهاجرت به قلمروی نانووات آشنا شدیم. این قلمرو، برنامه‌های توسعه چندساله دارد که در آنها سهم قابل‌توجهی برای مهاجران جدید قائل شده است. نانووات می‌تواند در زمینه‌های آموزشی و پزشکی مقصد مناسبی برای شما باشد. قلمروی نانووات، تمام امکانات اجتماعی موردنیاز برای یک زندگی باکیفیت مثل فرصت‌های شغلی متنوع، مدرسه و دانشگاه، مسکن ارزان و خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب را دارد.

اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا با بهترین روش، بسته به شرایط و موقعیتتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرم ارزیابی را پر کنید تا از مشاوره رایگان مهاجرت و کسب و کار ناولتی رد بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

برای مهاجرت به نوناووت کانادا مدرک زبان لازم است؟

بله، برای مهاجرت به همه نقاط کانادا نیاز به مدرک زبان معتبر و موردتایید دولت کانادا دارید.

آیا با ویزای تحصیلی می‌توان اقامت دائم نوناووت کانادا را دریافت کرد؟

بله، اگر بتوانید شرایط موردنیاز برای دریافت اقامت دائم را ضمن تحصیل و سکونت در کانادا فراهم کنید، امکان تغییر اجازه اقامت موقت به دائم وجود دارد.

۳- نوناووت برنامه مهاجرت استانی دارد؟

خیر، مهاجرت به این قلمرو با روش‌های ویزای کار، ویزای اکسپری انتری و ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی امکان‌پذیر است.

هزینه سکونت در نوناووت کانادا چقدر است؟

نوناووت، گزینه‌های سکونت زیادی دارد و در این قلمرو، با هر میزان بودجه می‌توانید مکانی برای اقامت خود پیدا کنید.

شرایط استخدام در نوناووت چگونه است؟

برای استخدام در نوناووت باید مدارک هویتی و گواهی‌های شما به تأیید دولت کانادا برسد. پس از آن با هر مهارت و تحصیلاتی که داشته باشید، می‌توانید شغل موردنیاز خود را پیدا کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار