جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه‌های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور

این روزها افراد تمایل زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا و بهره‌وری از امکانات مختلف آن اعم از تحصیل، اشتغال، سرمایه‌گذاری و … را دارند. از طرفی این افراد به دنبال آسایش و رفاه بیشتر نیز هستند. به همین منظور هم کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی بسیاری گردآوری کرده است. یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌های مهاجرتی استانی است. چندین برنامه مهاجرتی استانی توسط دولت کانادا تدوین شده است. متقاضیان اقامت در کانادا می‌توانند با سنجش شرایط و مطابق با علاقه و میل شخصی خود به‌راحتی به هر یک از این استان‌ها مهاجرت نمایند. برنامه مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور یکی از این برنامه‌ها است که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت. پس اگر قصد آشنایی با این برنامه را دارید با ما تا انتها همراه باشید.

برنامه‌های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور کجاست؟

نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کشور کانادا است و از دو بخش نیوفاندلند و لابرادور تشکیل شده است. نیوفاندلند جزیره‌ای در اقیانوس اطلس است و لابرادور در کشور کانادا هم‌مرز با کبک است. آب‌وهوای این استان نسبت به استان‌های مجاور متعادل‌تر و بهتر است. این استان دارای اماکن تاریخی، طبیعت زیبا و دیدنی است. همچنین افراد بومی ساکن این استان بسیار خونگرم و خوش‌اخلاق هستند.

استان نیوفاندلند و لابرادور در سال‌های اخیر ازنظر اقتصادی رشد بسیاری کرده است و از این رو با کمبود نیروی انسانی و کار مواجه شده است. همین امر هم استان را به یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی کانادا تبدیل کرده است. علاوه بر فرصت‌های شغلی مناسب، هزینه کم زندگی یکی دیگر از دلایل مهاجرت به این استان در سال‌های اخیر است. درواقع بسیاری از داوطلبین اقامت در کانادا که بضاعت مالی چندانی ندارند نیوفاندلند و لابرادور را برای سکونت و اقامت دائمی خود انتخاب می‌کنند.

مزایای مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور:

  • هزینه پایین و مقرون به‌صرفه بودن زندگی
  • امکانات عالی بهداشتی، درمانی، سیاحتی و تفریحی
  • امنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایت و دزدی
  • سیستم آموزشی عالی و غنی
  • و ….

برنامه‌های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه‌های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور:

افراد علاقه‌مند به مهاجرت به این استان از ۵ مسیر مهاجرتی می‌توانند وارد عمل شوند که در ادامه به این موارد میپردازیم.

  1. اکسپرس اینتری: برای مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور از این روش متقاضی باید حداقل ۶۷ امتیاز کسب نماید. ازجمله شرایط این برنامه مهاجرتی داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال، داشتن پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایان مقیم نیوفاندلند و لابرادور. علاوه بر این ها متقاضی باید دارای مجوز کار، حداقل مدرک دیپلم و نمره زبان قابل‌قبول باشد. افرادی که سابقه کیفری دارند، فاقد تمکن مالی هستند و پناهنده دولت فدرال می باشند نمی‌توانند از اکسپرس اینتری برای مهاجرت استفاده نمایند.
  2. نیروی کار متخصص (اسکیل ورکر): در این روش مهاجرتی فرد باید یا سابقه کار در استان نیوفاندلند و لابرادور داشته باشد و یا از جانب یکی از کارفرمایان مقیم این استان پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشد. در این برنامه مهاجرتی کارفرمای شما باید اثبات کند که به مهارت و توانایی شما نیاز دارد و نمی‌تواند این نیاز را با نیروهای داخلی برطرف سازد. این برنامه مهاجرتی الزامات دیگری مانند: سن ۲۱-۵۹ سال، داشتن ویزای کار با حداقل ۴ ماه اعتبار، تمایل به سکونت در نیوفاندلند و لابرادور، تمکن مالی جهت زندگی، آشنایی با زبان انگلیسی براساس شغل موردنظر و گواهی عدم سوءپیشینه را دارد.
  3. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کانادا در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایان این استان می‌توانند به‌راحتی به نیوفاندلند و لابرادور مهاجرت و در آنجا اقامت گزینند. افراد برای استفاده از این برنامه مهاجرتی باید از شرایط زیر برخوردار باشند. این شرایط عبارت‌اند از: سن ۲۱-۵۹ سال، داشتن مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی با اعتباری به مدت حداقل ۴ ماه، داشتن پیشنهاد شغلی تمام‌وقت از جانب کارفرما مقیم نیوفاندلند و لابرادور، تمایل به زندگی و اقامت و درنهایت تمکن مالی جهت زندگی در این استان.
  4. کارآفرینی و سرمایه‌گذاری: این برنامه مهاجرتی برای دو دسته از افراد بسیار مناسب است. یکی، افراد سرمایه‌داری که قصد سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور و ایجاد کسب‌وکار جدید دارند. این گروه باید حداقل ۷۲ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را کسب کنند، در بازه سنی ۲۱-۵۹ قرار داشته باشند، دارای حداقل مدرک دیپلم باشند، حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا دارایی داشته و بتوانند حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار برای تأسیس کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنند، مدرک زبان CLB 5 گرفته و دارای حداقل ۲ سال سابقه مدیریتی و یا ۵ سال سابقه کار به‌عنوان مدیر ارشد باشند. به‌علاوه این شخص باید بتواند حداقل یک شغل تمام‌وقت برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم ایجاد نماید. ضمناً این اشخاص در آغاز راه‌اندازی کسب‌وکار اقامت موقت أخذ می‌کنند و سپس در صورت مساعد بودن وضعیت کاری پس از سپری شدن دو سال تمام، اقامت دائم می‌گیرند. دسته دوم، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان هستند که پس از فراغت قصد اقامت در آنجا و کارآفرینی را دارند. این گروه نیز باید جهت ورود به مراحل پذیرش حداقل ۶۷ امتیاز کسب نمایند و از سایر شرایط مثل حداقل ۲۱ سال، مدرک زبان CLB 7، ویزای کار معتبر پس از فراغت از تحصیل، داشتن یک سال تجربه مالکیتی و مدیریتی برخوردار باشند و بتوانند برای حداقل یک شهروند یا مقیم دائم کانادا شغل تمام‌وقت ایجاد نمایند.
  5. برنامه مهاجرت آتلانتیک: این برنامه به کارفرمایان این امکان را می‌دهد که افراد واجد شرایط مشاغل مورد نیاز خود را پیدا و به‌این‌ترتیب کمبود نیروی خود را جبران کنند. افراد برای مهاجرت از این طریق باید حتماً باید یک پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمای مقیم نیوفاندلند و لابرادور داشته باشند. به‌طورکلی افرادی که می‌خواهند از برنامه مهاجرت آتلانتیک استفاده کنند یا باید اخیراً از یکی از دانشگاه‌های معتبر در حوزه آتلانتیک کانادا فارغ‌التحصیل شده باشند و یا یک نیروی کار ماهر و متخصص باشند. لازم به ذکر است که اجرای این برنامه مهاجرتی از چندی پیش متوقف شده است.

در پایان به خاطر داشته باشید که در صورت تمایل برای مهاجرت به این استان کانادا می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز با خود همراه کنید. به‌این‌ترتیب همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال شما می‌توانند از امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی و … نیوفاندلند و لابرادور بهره لازم را ببرند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی برنامه‌های مهاجرتی نیوفاندلند و لابرادور پرداختیم. انتخاب بهترین مسیر برای هر شخص بسته به شرایط، سلیقه، وضع مالی و …. متفاوت است. امید است مطالعه این مقاله بتواند به شما در انتخاب مسیر درست کمک نماید و روند مهاجرت شما را تسهیل کند. از همراهی شما بی‌نهایت سپاس گذاریم.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار