جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به کانادا 🍁 صفر تا صد مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان و ایران است. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۲ هشتمین گروه متقاضیان مهاجرت به کانادا بودند و ۲.۵ درصد مهاجران به این کشور را تشکیل دادند.

کانادا، کشور مهاجرپذیری است و از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، پذیرای بیش از ۱.۳ میلیون مهاجر جدید خواهد بود. اولین چیزی که مهاجرت به کانادا را جذاب می‌کند، روند سریع صدور اقامت این کشور است، به‌گونه‌ای که تنها طی سه سال می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید و به‌عنوان شهروند این کشور محسوب شوید.

کانادا برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵، پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر باشد.

مهاجران کانادا برای بهره‌مند شدن از امکانات آموزش عالی، فرصت‌های شغلی و مراقبت‌های بهداشتی، این کشور را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند. ثبات سیاسی و اقتصادی، امنیت، چندفرهنگی و مهاجرپذیری، دیگر ویژگی‌های این کشور است که آن را برای مهاجرت جذاب می‌کند.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد مهاجرت به کانادا دارید، این مقاله برای شماست. ما همه آنچه را که می‌خواهید در این‌باره بدانید، برای شما شرح داده‌ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه در “مهاجرت به کانادا” خواهید خواند

زمان تخمینی مطالعه: ۴۱ دقیقه

راه های مختلف و زیادی وجود دارد که بتوانید از طریق آن به کانادا مهاجرت کنید و از این کشور اقامت دریافت کنید. اما بهتر است قبل از اینکه به سراغ بررسی مستقیم آن ها برویم و ببینیم که چطور می توان به کانادا مهاجرت کرد، کمی در مورد اینکه اصلا چرا باید این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنیم حرف بزنیم.

چرا مهاجرت به کانادا را انتخاب کنیم!؟

اگر کمی در مورد مهاجرت تحقیق کرده باشید و یا حداقل از اطرافیان و آشنایان خود در مورد آن شنیده باشید، مطمئنا متوجه این موضوع شده اید که وقتی حرف از مهاجرت در میان باشد، همه نگاهی متفاوت به کانادا دارند و آن را به عنوان یک مقصد ایده آل برای مهاجرت انتخاب می کنند. البته این موضوع کاملا درست بوده و در صورتی که تحقیقات خود را در مورد مقاصدی که می توانید داشته باشید کامل کنید، در آخر متوجه خواهید شد که این تعریف و تمجید ها از کانادا بیهوده نبوده است.

کانادا نهمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

اگر بخواهیم این مزیت ها را به صورت کاملا خلاصه و فهرست وار با هم بررسی کنیم، به چنین لیستی می رسیم:

  • کیفیت و سطح زندگی در کانادا بسیار بالاست.
  • اقتصاد این کشور از شاخص رشد بالایی برخوردار است.
  • بازار کار کانادا در حال توسعه و گسترش بوده و به تخصص‌های جدید نیاز دارد.
  • به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود.
  • تسهیلات خوبی برای تحصیل در کانادا ارائه شده و مدارک آن نیز معتبر است.
  • از نظر جاذبه های طبیعی و آب و هوا یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد.
  • پذیرای مهاجران با فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا است.
  • گرفتن اقامت دائم و همینطور شهروندی در این کشور ساده تر از سایر کشور ها است.
  • تمامی شهروندان کانادایی از خدمات بیمه درمانی به صورت رایگان برخوردارند.
چرا مهاجرت به کانادا را انتخاب کنیم!؟

همه این موارد باعث شده است تا کانادا تبدیل به یک کشور خاص شود. پس اکنون می دانیم که چرا کانادا باید بهترین مقصد برای مهاجران باشد و تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت این کشور چهل میلیون نفری را مهاجران تشکیل داده اند.

این کشور که دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت می باشد، دارای ۱۰ استان و ۳ قلمرو است که هر کدام از این استان ها برنامه های مختلفی را برای پذیرش مهاجران ارائه کرده (برنامه های استانی مهاجرت به کانادا) و بعضا این برنامه ها با هم متفاوت هستند. در ادامه بد نیست به صورت جزیی‌تر به بیان مزایای مهاجرت به کانادا بپردازیم.

کشور کانادا دهمین کشور از لحاظ شاخص رضایت از زندگی است.

مزایای مهاجرت به کانادا

کانادا در آینده نیز یک کشور مهاجرپذیر باقی خواهد ماند و به همین دلیل، قصد دارد که تا سال ۲۰۲۵، پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر باشد. در ادامه، چند دلیل عمده مهاجرت به کانادا را بررسی کرده‌ایم:

فرصت های شغلی در کانادا

اولین دلیل مهاجرت به کانادا، بهره‌مند شدن از فرصت‌های شغلی این کشور است. زمان زیادی است که کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است.

نرخ بیکاری در کانادا در پایین‌ترین حد و نرخ مشاغل خالی در بالاترین میزان است، به‌طوری‌که دولت کانادا اخیراً اعلام کرد نزدیک به یک میلیون موقعیت شغلی خالی دارد. جذب مهاجر، یکی از راه‌های دولت کانادا برای پر کردن فرصت‌‌های شغلی و رفع کمبود نیروی کار است.

بر اساس گزارش‌های مرکز آمار کانادا، نرخ اشتغال افرادی که طی دهه اخیر به این کشور مهاجرت کرده‌اند، تا ۸ درصد رشد یافته و درآمد مهاجران اقتصادی هم تا ۳۹ درصد افزایش داشته است.

دولت کانادا برای حفظ رشد جمعیت به مهاجرت وابسته است و به توانایی مهاجران در تقویت اقتصاد و ایجاد شغل برای کانادایی‌ها اهمیت می‌دهد.

کانادا نزدیک به یک میلیون موقعیت شغلی خالی دارد.

آموزش عالی در کانادا

دومین دلیلی که این کشور را به گزینه مهاجرت تبدیل می‌کند، این است که کانادا بالاترین میزان افراد تحصیل‌کرده را در جهان دارد.

هر کانادایی، حق تحصیل دارد و سیستم رایگان مدارس دولتی و قوانین مربوط به تحصیلات اجباری باعث شده هر کانادایی به آموزش اولیه دسترسی داشته باشد. آموزش در مدارس کانادا، کیفیت بالایی دارد و نسبت به سایر مقاصد تحصیلی مانند ایالات متحده، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بیش از ۵۶.۲۷ درصد مردم کانادا تحصیلات بالاتر از دبیرستان دارند.

در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها، دسترسی بیشتری هم به تحصیلات پس از متوسطه وجود دارد و این کشور، مقصد اول مهاجرت دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دوره‌های لیسانس یا تکمیلی است. تحصیل در این کشور، مقدمه اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی است و این دانشجویان، اجازه کار در این کشور هم دارند.

کانادا جایگاه چهارم از نظر سیستم آموزشی در دنیا را دارد.

کانادا بهترین مقصد برای مهاجرت

مراقبت های بهداشتی و درمانی در کانادا

علاوه بر تحصیل، دسترسی به خدمات پزشکی هم یکی از حقوق اساسی کانادایی‌هاست.

سیستم بیمه سلامت ملی کانادا تضمین می‌کند هیچ شهروند یا مقیم دائم کانادا به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌ها، از مراقبت‌های پزشکی محروم نمی‌شود و اکثر کانادایی‌ها برای بسیاری از خدمات پزشکی و اورژانسی و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

در کانادا، برخلاف بسیاری از کشورها، درآمد سالانه، تعیین‌کننده میزان دسترسی به خدمات پزشکی نیست و برنامه بهداشتی خاص هر استان و منطقه، محصولات و خدمات مختلفی را پوشش می‌دهد. تازه‌مهاجران هم می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت‌نام و کارت سلامت دریافت کنند.

آب و هوای کانادا

آب و هوای متنوع و چهارفصل کانادا، امتیاز بعدی این کشور است. بعد از مهاجرت به کانادا، این شانس را دارید که از برنامه‌های تابستانی این کشور لذت ببرید، از پارک‌های ملی بازدید کنید، به سواحل این کشور بروید و از کمپینگ، پیاده‌روی و کایاک‌سواری در آن بهره‌مند شوید. از هیجان بازی‌های زمستانی مثل اسکی و اسکیت روی یخ هم غافل نشوید.

آب و هوا در نقاط مختلف کانادا، متنوع است. در بعضی مناطق شمالی، دما به زیر صفر هم می‌رسد، اما در سواحل شرقی و غربی و استان بریتیش کلمبیا، هوا معتدل است و دما معمولا به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. برخلاف تصور رایج، کشور کانادا، آب و هوای سرد و قطبی ندارد و در بعضی از مناطق، دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

امنیت در کانادا

طبق شاخصه‌های صلح جهانی، کانادا به طور مداوم در بین ۱۰ کشور برتر امن جهان قرار دارد و در سال ۲۰۲۲، جنایات مسلحانه این کشور، سه برابر کمتر از ایالات متحده بوده است. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۰، کانادا دومین کشور امن جهان برای جمعیت LGBT بوده است.

ثبات سیاسی در کانادا

کانادا سیستم سیاسی باثبات و هدفمند و مبتنی بر دموکراسی دارد و در سال ۲۰۲۰، رتبه پنجم فهرست دموکراسی جهانی واحد اطلاعات اکونومیست را کسب کرد و بالاتر از همه کشورهای قاره آمریکای شمالی ایستاد. ناآرامی سیاسی در کانادا بسیار ناچیز است و شهروندان بر عملکرد دولت نظاره می‌کنند و می‌توانند آزادانه اعتراض یا در انتخابات، حزب موردنظر خود را انتخاب کنند.

چندفرهنگی در کانادا

از زمان تشکیل کنفدراسیون کانادا در سال ۱۸۶۷، این کشور پذیرای میلیون‌ها مهاجر از سراسر جهان بوده و به همین دلیل، به‌جز مردم بومی، اکثر کانادایی‌ها مهاجر یا از نوادگان مهاجران هستند.

در سال ۱۹۸۸، دولت کانادا قانون چندفرهنگی را برای اولین بار در جهان تصویب کرد. این قانون، دولت فدرال را متعهد کرد جامعه‌ای متنوع را پرورش دهد.

امروزه، کانادا خانه اهالی بیش از ۲۰۰ کشور و طیف وسیعی از نژادها، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف است. مرکز آمار کانادا اعلام کرده بیش از ۹۰ درصد از این مهاجران، به کانادا احساس تعلق می‌کنند.

مهاجرت آن‌قدر در کانادا پررنگ است که در موزه مهاجرت کانادا در هالیفاکس، این نوشته به چشم می‌خورد: «هر کانادایی، یک مهاجر باسابقه است.»

حمایت از مهاجرت در کانادا

سیاست‌های حمایت از مهاجرت هنوز هم در کانادا اجرا می‌شود و این موضوع، از سالخورده بودن جمعیت این کشور و نیاز آن به نیروی کار ناشی می‌شود. به همین دلیل است که دولت کانادا، راه‌های بسیاری پیش پای متقاضیان به مهاجرت گذاشته است.

راه های مهاجرت به کانادا

قبل از معرفی روش های مهاجرت به کانادا یادمان نرود که بهترین روش برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد و هر فرد بر اساس شرایط خود می‌تواند یکی از راه‌های متنوع مهاجرت به این کشور را انتخاب کند. مشاوران ما در ناولتی رد آماده هستند تا شما را در مسیر انتخاب روش مهاجرتی مناسب راهنمایی کنند.

روش‌های مهاجرتی کانادا، ساده‌تر از سایر کشورهای مهاجرپذیر است و این کشور توانسته مسیرهای مهاجرت متفاوتی برای افراد و سلیقه‌های گوناگون طراحی کند. در صورتی که بخواهیم یک نگاه کلی و اجمالی به راه های مهاجرت به کانادا داشته باشیم، جدول زیر می تواند این نمای کلی را در اختیار ما قرار دهد:

راه های مهاجرت به کانادامزایای این روشتوضیحات
ویزای کاریهزینه پایین عدم نیاز به مدارک دانشگاهی (در صورت داشتن مهارت یا مدارک و سابقه کاری)در دو نوع کلی Open work permit و Close work permit  صادر می شود. برنامه های مهاجرتی زیادی این ویزا را ارائه می کنند. مراحل کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.
سرمایه گذاری و کارآفرینیاقامت دائم به شخص و خانواده وی داده خواهد شد. به صورت ثبت شرکت و یا خرید سهام بیزینس در کانادا انجام می‌شود.میزان سرمایه ورودی برای اقامت در هر استان متفاوت است. باید نیمی از سرمایه ورودی صرف فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در کانادا شود. شخص باید بتواند اهداف تجاری منظور شده از طرف دولت کانادا را محقق کند.
راه اندازی استارت آپبرای کسانی است که ایده های نوآورانه مبتنی بر تکنولوژی داشته باشند. به این ایده ها سرمایه و حمایت مالی تعلق خواهد گرفت.ایده ها باید از فناوری های بروز استفاده کرده باشند. ایده ها باید بتوانند نظر سازمان های مربوطه را به خود جلب کنند. مدت زمان بررسی ایده کمی طولانی خواهد بود.
اکسپرس انتری (اسکیل ورکر، اسکیل ترید، تجربه کار کانادایی، برنامه های استانی)بهترین روش مهاجرت به کانادا شناخته می شود. زمان پردازش آن سریع است. از ابتدا اقامت دائم ارائه می کند. مشاغل زیادی را شامل می شود.برای تامین نیروی کار مورد نیاز بازار کانادا استفاده می شود و بهترین واجدین شرایط را زودتر انتخاب می کند. سه برنامه مهم مهاجرتی را کنترل می کند. از سیستم امتیاز بندی CRS برای رتبه بندی افراد استفاده می کند.
مهاجرت تحصیلییکی از سریعترین و راحت ترین روش ها برای مهاجرت می باشد. همچنین بعد از تحصیل فرصت کار دارید. بعد از اتمام تحصیلات شما می توانید ویزای خود را به یک ویزای دیگر تغییر دهید.پذیرش گرفتن از موسسات آموزشی کانادا برای ایرانیان کار چندان سختی نیست. تحصیل در موسسات کانادایی می تواند در اخذ اقامت دائم امتیاز خوبی برای شما داشته باشد. از جمله روش های پر هزینه شناخته می شود. 
ویزای توریستیسریعترین روش ورود به خاک کانادا می‌باشد. بعد از ورود افراد می توانند ویزای خود را به ویزای دیگری مانند کاری یا تحصیلی تغییر دهند.در سه نوع ویزای سینگل، مالتی و سوپر ویزا ارائه می شود. به تمکن مالی بالا نیاز دارد.
اسپانسرشیپ یا حمایت خانوادهبرای گرفتن ویزای همسر، والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ استفاده می شود.اسپانسر کننده باید تعهد کند هزینه های زندگی اسپانسر شونده را پرداخت می کند.
خود اشتغالی (افراد خاص)برای افراد با سابقه ورزشی و هنری و صاحبان کسب و کارها گزینه ای خوب است. نیاز به مدرک دانشگاهی سطح بالا ندارد.افراد باید در کانادا بتوانند در زمینه فعالیت خود باز هم کار کنند و رشد و ارتقا داشته باشند. 
برنامه نامزدهای استانیپردازش سریع (اگر از طریق اکسپرس انتری اقدام شود)
انتخاب استانی که می‌خواهید در آن ساکن شوید.
استان به استان شرایط آن متفاوت است ولی از یک قانون کلی فدرال هم پیروی می‌کنند.
برنامه مهاجرتی آتلانتیکشبیه برنامه pnp یا همان نامزدهای استانی است.صرفا در چهار استان حوزه آتلانتیک (نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور) اجرا می شود. داوطلبان لازم است که یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند.
مهاجرت از طریق سازمان ملل (پناهندگی)به هیچ عنوان توصیه نمی شود!بسیار پر ریسک و خطرناک است. شرایط ویژه ای برای پذیرش افراد دارد. مدت زمان بررسی نامعلوم بوده و فرد باید در این مدت در کمپ های اقامتی بماند.

در ادامه با هم کلیاتی کامل تر را در مورد هر کدام از این روش ها بررسی خواهیم کرد و منابع مربوطه برای اطلاعات جزئی و تکمیلی نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

ویزای کار یا Work Permit از ویزاهایی است که خیلی از کشورهای مهاجرپذیر آن را ارائه می کنند و به این معناست که فرد اجازه دارد وارد کشور مقصد شده و در آنجا مشغول به کار شود. ویزای کاری کانادا به طور کلی به دو دسته تقسیم میشود:

  • Open Work Permit: در این نوع از ویزا فرد می تواند در کانادا کار کرده و ویزای کاری آن مقید به هیچ شرکت یا محل کار ثابتی نیست و هر جا که بخواهد می تواند کار کند.
  • Close Work Permit: این ویزا در صورتی برای داوطلب صادر می شود که از یک کارفرما پیشنهاد کاری (جاب آفر) داشته باشد و با این ویزا فرد اجازه دارد که صرفا برای یک شرکت خاص کار کند.

این ویزا افرادی را در اولویت قرار می دهد که در سن مفید کار کردن باشند و معمولا این بازه سنی بین ۲۱ تا ۴۹ سال قرار دارد، هر چند حداقل سن برای اخذ ویزای کار کانادا ۱۸ سال است. همینطور حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ این ویزا دیپلم بوده اما مدارک بالاتر شانس پذیرش را افزایش می‌دهند. روش های مختلفی برای گرفتن ویزای ورک پرمیت وجود دارد که اگر بخواهیم اشاره ای به آنها داشته باشیم می توانیم این موارد را معرفی کنیم:

  • TFWP یا برنامه کارگر موقت خارجی: هرگاه یک کارفرمای کانادایی به نیروی کار نیاز داشته باشد و نتواند نیروی کار موردنظر خود را در کانادا پیدا کند می تواند تقاضای نیروی کار خارجی داده و به افراد خارجی واجد شرایط فرصت کار را می دهد.
  • IMP یا برنامه جابجایی بین المللی: در صورتی که یک داوطلب بتواند ثابت کند که می تواند وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کانادا را بهبود بدهد می تواند از این ویزا استفاده کند، زیر مجموعه های زیادی از جمله ICT، اینترنی و… دارد.
  • PGWP یا ویزای بعد از تحصیل: افرادی که تحصیلات تکمیلی و بالاتر از دیپلم خود را در کانادا گذرانده باشند، بعد از تحصیل می توانند از این ویزا برای ماندن و کار کردن در کانادا استفاده کنند.
  • Caregiver یا پرستاران خانگی: این ویزا نسبتا یک ویزای جدید است و از سال ۲۰۱۹ ارائه شده است، برای افزایش امید به زندگی در کانادا ارائه شده است و افراد تحت عنوان برنامه های نیروی کار پشتیبان در خانه و مراقبت از کودک می توانند از آن استفاده کنند.
  • تبدیل ویزا به OWP یا همان اپن ورک پرمیت: تمامی ویزاهای کاری، تحصیلی و توریستی می توانند در انتها به اپن ورک پرمیت تبدیل شده و افراد از آن برای کار کردن در کانادا استفاده کنند، البته باید گفت این ویزا در کنار سادگی اخذ، ریسک هایی هم برای استفاده کنندگان از آن دارد.
مهاجرت از طریق ویزای کار

نکته: در نظر داشته باشید برنامه ویزای کاری کانادا با برنامه کارگران ماهر یا همان Skill Worker که در اکسپرس انتری طبقه بندی می شود کاملا متفاوت هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به کانادا مهاجرت کنید این است که بتوانید ثابت کنید شما توانایی رشد و توسعه و ایجاد شغل برای کانادایی ها را دارید. اسم این روش مهاجرتی، ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی است. در مورد این ویزا باید گفت که شرایط آن برای هر استان می تواند متفاوت باشد و بسته به میزان سرمایه شما و تخصصی که دارید، فرصت های مختلفی می تواند برای شما در استان های مختلف ایجاد شود.

از مهم ترین شرایط برای اخذ این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود سابقه کاری مدیریتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان آیلتس یا CLB5
  • تاییدیه معاینات پزشکی
  • دارای توانایی ایجاد شغل

شما می توانید در صورت دارا بودن شرایط، یکی از کارهای زیر را برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی انجام دهید:

  • ثبت شرکت در کانادا
  • خرید سهام یک بیزینس در کانادا
  • خرید یک فرانچایز در کانادا
  • استفاده از برنامه ICT برای ثبت شعبه شرکت خود

برای سرمایه گذاری باید دقت داشته باشید که استان های مختلف ممکن است میزان سرمایه مختلفی از شما درخواست کنند که در این میان بیشترین عدد برای سرمایه گذاری مربوط به کبک و کمترین در دست منیتوبا است. در نظر داشته باشید که باید ۵۰ درصد از سرمایه ای که وارد کانادا می کنید را صرف راه اندازی کسب و کار خود کرده و در ضمن باید بتوانید به شاخص هایی که از شما خواسته می شود نیز رسیده و انتظارات و اهداف اقتصادی مورد نظر را نیز برآورده کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی استارت آپ

استارتاپ ها و ایده های خلاقانه یکی از موارد مورد علاقه دولت کانادا می باشد که در صورت پذیرش طرح و ایده، شما می توانید اقامت در این کشور را از طریق اخذ ویزای استارت آپ دریافت کنید. برای دریافت این نوع ویزا لازم است هم خود شما و هم کسب و کاری که قرار است در کانادا راه اندازی کنید شرایط خاصی را داشته باشید. کسب و کاری که می خواهید برای این منظور راه اندازی کنید لازم است این شرایط را داشته باشد:

  • باید نوآورانه و همینطور مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا باشد.
  • محصول شما در مقیاس جهانی باید قابل رقابت باشد.
  • پتانسیل تولید آن بالا باشد و در این خصوص مشکلی نداشته باشد.
  • کار شما بتواند برای کانادایی ها شغل ایجاد کند و از این نظر گسترش پذیر باشد.

در صورتی که طرح و ایده شما این ویژگی ها را داشته باشد، لازم است که به فکر پیدا کردن سرمایه گذار برای استارتاپ خود باشید که در این حالت جدول زیر می تواند در این خصوص به شما کمک کند:

سرمایه گذارانمیزان سرمایه ای که به استارتاپ کمک میکنند
شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر (Venture Capital Funds)حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا
گروه های سرمایه گذار فرشته (Angel Investor Groups)حداقل ۷۵ هزار دلار کانادا
انکوباتور ها یا همان مراکز رشد و نوآوریبدون نیاز به سرمایه، اما پیش نیاز های مرکز رشد باید فراهم شود.

همین طور یک حداکثر کمکی می‌توانید از سازمان ها دریافت کنید و بیش از یک مقدار خاص (برای هر سازمان متفاوت است) نمی‌توانید دریافت کنید.

 علاوه بر این شما برای این ویزا نیاز دارید تا مدرک دانشگاهی معادل با یک سال تحصیل در دانشگاه را داشته باشید و مبلغی به عنوان تمکن مالی برای ۶ ماه اقامت در کانادا نیز باید در حساب شما باشد. سایر مدارک عمومی مانند عدم سوء پیشینه و مدرک زبان نیز از پیش نیاز های این ویزا است.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری، سریع‌ترین و محبوب‌ترین برنامه مهاجرتی کانادا است. داوطلبانی که از این طریق اقدام می‌کنند، می‌توانند پس از شش ماه اقامت دائم دریافت کنند. اکسپرس انتری، روشی است که دولت کانادا آن را به منظور تسهیل و تسریع روند مهاجرت به کانادا ارائه کرده است که از طریق آن داوطلبانی که بیشترین و بهترین شرایط را برای مهاجرت دارند، با سرعت بیشتری شناسایی شده و می توانند ویزای خود را دریافت کنند.

ساختار این روش به این صورت است که متقاضیان در یک روند کلی و بر اساس شرایطی که دارند توسط یک سیستم امتیاز دهی به نام سیستم CRS ارزیابی شده و یک امتیاز از ۱۲۰۰ به آنها تعلق خواهد گرفت. این امتیاز بر اساس عوامل فردی مانند مدرک تحصیلی، سن، نمره آزمون زبان، سابقه کار و شغلی که متقاضی برای آن درخواست داده است (این مشاغل در طبقه بندی NOC توسط دولت کانادا ارائه می شوند) محاسبه شده و بعد از مشخص شدن وضعیت داوطلبان، نام آنها به فهرست کلی ای به نام استخر اکسپرس انتری اضافه می شود.

بر اساس نیاز بازار کار کانادا برای نیروهای داوطلب، کسانی که امتیاز بالاتری دارند از این استخر انتخاب شده و می توانند ویزای اقامت دائم خود را دریافت کنند. البته باید گفت که داستان اکسپرس انتری ریزه کاری های بسیار زیادی دارد که تمامی آنها را در صفحه اکسپرس انتری کانادا به صورت کامل عنوان کرده ایم.

ورود به استخر اکسپرس انتری کاملا رایگان است. با انجام این کار نه‌تنها درخواست مهاجرت به کانادا می‌دهید، بلکه شامل شرایط دریافت نامزدی برنامه‌های استانی (PNP) هم می‌شوید.

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری کانادا در سال ۲۰۱۵ کار خود را شروع کرد و در واقع هدف آن تسریع و نظم بخشی به سایر روش های جذب نیروی کار مورد نیاز برای بازار کار کانادا بود. از زمان راه افتادن این برنامه، ۳ برنامه مهاجرتی اصلی دیگر کانادا به عنوان زیر مجموعه ای از آن تابع قوانین اکسپرس انتری بوده و مدیریت آنها بر عهده این برنامه بوده است. این برنامه ها که به احتمال زیاد نام آنها را شنیده اید از این قرارند:

  • FSWP یا برنامه فدرال اسکیل ورکر: برنامه کارگران ماهر یکی از برنامه های مهاجرتی مهم و قدیمی است (از سال ۱۹۶۷ از آن استفاده می شود) که افراد زیادی از آن برای مهاجرت استفاده کرده و می توان آن را قدیمی ترین برنامه مهاجرتی مبتنی بر امتیاز معرفی کرد. این برنامه روی جذب نیروی متخصص با مدرک دانشگاهی و سابقه کار تمرکز دارد. جزئیات این برنامه را می توانید در مقاله برنامه اسکیل ورکر کانادا مشاهده کنید.
  • FSTP یا برنامه فدرال اسکیل ترید: برنامه دیگری که مانند اسکیل ورکر روی نیروی متخصص تمرکز داشته ولی اهمیت سابقه کار برای شغل های تخصصی در این برنامه بیشتر از مدرک دانشگاهی می باشد. این برنامه از سال ۲۰۱۳ توسط دولت کانادا برای جذب متخصصین اجرا می شود. مقاله برنامه فدرال اسکیل ترید به صورت کامل به بررسی این برنامه پرداخته است.
  • CEC یا برنامه تجربه کار کانادایی: این برنامه برای افرادی مناسب است که سابقه کاری در کانادا داشته و اکنون قصد گرفتن اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری را دارند. در این برنامه داوطلبان باید یک سال از پنج سال گذشته را در کانادا کار کرده باشند و بتوانند یک سابقه کاری قابل قبول را ارائه کنند. از طرفی پیش نیاز های دیگر برنامه ها مانند مدرک دانشگاهی نقش چندان زیادی در این خصوص ندارند. در مورد روند کاری این برنامه در مقاله برنامه کلاس تجربه کانادا به صورت کامل توضیح داده شده است.

با توجه به اینکه با استفاده از اکسپرس انتری کانادا به شما از همان ابتدای کار ویزای اقامت دائم داده می شود، می توان این برنامه را بهترین و پرطرفدار ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی کرد که خیلی از داوطلبان مهاجرت از آن استفاده می کنند. علاوه بر اقامت دائم، مزیت دیگر این برنامه سرعت آن است که جواب نهایی را بین ۵ تا ۹ ماه به شما اعلام خواهد کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

یکی از راه های مهاجرت به کانادا که می توان آن را جزو راه های ساده معرفی کرد استفاده از ویزای تحصیلی کانادا است. در واقع خود ویزای تحصیلی، یک ویزای محدود برای تحصیل در کانادا است اما بعد از اتمام تحصیلات، گزینه های مختلفی وجود دارد که داوطلبان می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا از آنها استفاده کنند. در مورد خود ویزای تحصیلی باید گفت که شرایط گرفتن این ویزا به این صورت می باشد:

  • داشتن پذیرش از یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادا که دارای شماره DLI است.
  • توانایی مالی برای تامین هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه 
  • گرفتن گواهی سلامت جسمانی
  • اثبات این موضوع به ماموران مهاجرت که قصد دارید بعد از تحصیل به کشور خود بازگردید!

موسسه آموزشی تعیین شده یا DLI، مدرسه ای است که دانشجویان بین المللی را هم علاوه بر دانشجویان کانادایی، می پذیرد. نامه پذیرش از DLI برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا ضروری است. تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا جز DLI هستند.

ماموران مهاجرت یا همان آفیسر ها از اصطلاحی به نام تای (Tie) استفاده میکنند. تای به معنای وابستگی شما با کشور مبدا است که باید گزینه های محکمی برای بازگشت به کشور مبدا داشته باشید (روابط شخصی، دوستان، خانواده، روابط اقتصادی مانند داشتن تجارت در ایران، تعهد کار و …) تا بتوانید این ویزا را بدست آورید.

ویزای تحصیلی کانادا، از نوع ویزاهای هزینه بر است. به این صورت که یک فرد بالای ۱۸ سال برای یک سال زندگی بدون شهریه باید مبلغ ۱۳ هزار دلار برای زندگی در استان کبک و همینطور ۱۰ هزار دلار برای زندگی در استان های غیر کبک، تمکن مالی داشته باشد. در صورت داشتن همراه، مبلغی برای همراه و عضو خانواده نیز به آن اضافه خواهد شد. در صورتی که سری به صفحه ویزای تحصیلی کانادا بزنید می توانید با زیر و بم این روش مهاجرت به کانادا به صورت کامل آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا از آن دست ویزاهایی است که گرفتن آن راحت بوده اما نمی‌توان آن را راهی برای مهاجرت به کانادا دانست. در واقع شما با ویزای توریستی می توانید صرفا وارد کانادا شده و بعد از آن به دنبال دریافت پذیرش از یک دانشگاه برای ادامه تحصیل باشید، و یا یک کارفرمای کانادایی پیدا کنید که بتواند شما را استخدام کرده و از این طریق ویزای خود را به ویزاهای تحصیلی و یا کاری تغییر دهید.

این ویزا یکی از سریعترین روش های دریافت ویزای کانادا است و دریافت آن چند هفته بیشتر زمان نخواهد برد. البته پیش نیازها و مواردی نیز وجود دارد که لازم است در این خصوص رعایت شوند. به طور مثال کسی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارد بهتر است پیش تر به یکی از کشورهای حوزه شینگن، یا کشور های آسیایی و اروپایی سفر کرده باشد. همینطور باید برای اخذ این ویزا تمکن مالی داشته باشید. به صورتی که به ازای هر ماه اقامت در کانادا بهتر است ۲ هزار دلار در حساب خود داشته باشید.

در مورد انواع ویزای توریستی می توان سه نوع اصلی را معرفی کرد:

  • ویزای سینگل: این ویزا برای یک بار ورود به کانادا صادر شده و به افراد اجازه می دهد ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.
  • ویزای مولتی: این ویزا برای ورودهای مکرر به کانادا صادر شده و می تواند به صورت ۵ ساله، ۱۰ ساله باشد. البته معمولا برای ایرانیان این ویزا به صورت ۵ ساله صادر می شود و می توان از طریق آن به صورت مکرر وارد کانادا شد.
  • سوپر ویزا: این ویزا که به صورت ویزای توریستی والدین صادر می شود برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ کسانی است که اقامت دائم کانادا را دارند. این ویزا ۱۰ سال اعتبار دارد و دارندگان آن در هر بار ورود به کانادا می توانند تا ۵ سال در آنجا بمانند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد اخذ این ویزا و نحوه تبدیل آن به ویزای کاری یا تحصیلی می توانید به صفحه ویزای توریستی کانادا مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ یا حمایت خانواده

ویزای اسپانسرشیپ کانادا یا ویزای حمایت مالی خانواده، برای کسانی است که همسر، فرزند و یا نوه بالای ۱۸ سال آنها اقامت دائم کانادا را داشته باشد.

در واقع این ویزا برای این منظور طراحی شده است که از خانواده هایی که از هم دور افتاده اند حمایت کند. دقت داشته باشید که فرد اسپانسر کننده می تواند همسر، فرزند و یا نوه کسی باشد که قصد دریافت این ویزا را دارد و باید متعهد شود که هزینه های جاری شخص دریافت کننده ویزا مانند هزینه مسکن، خوراک و پوشاک را تامین کند. این تعهد برای مدت زمان ۲۰ سال می باشد و باید به صورت کتبی ارائه شود.

برای اسپانسرشیپ شدن، لازم است که درآمد سه سال گذشته اسپانسر کننده، از حداقل درآمدی که توسط دولت کانادا ارائه می شود کمتر نباشد. این مقدار که LICO نام دارد به معنی حداقل درآمد بعد از کثر مالیات بوده و توسط دولت کانادا به صورت سالیانه اعلام می شود.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد این روش مهاجرت به کانادا می توانید به صفحه ویزای اسپانسرشیپ کانادا مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی (افراد خاص)

ویزای خود اشتغالی یا همان ویزای ویژه افراد خاص، یکی دیگر از ویزاهایی است که مخصوص هنرمندان و ورزشکاران است. کسانی که در این دسته جای می گیرند می توانند با استفاده از شرایطی که این نوع ویزا برای آنان فراهم می کند، اخذ اقامت خود را به صورت ساده انجام دهند. برای بررسی این افراد نیز سیستمی مبتنی بر امتیاز بندی ارائه می شود که ۵ فاکتور اصلی دارد:

  • سن داوطلبان
  • میزان تحصیلات
  • سابقه کاری آنها
  • توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه
  • انطباق پذیری در کانادا

داوطلبانی که بتوانند نمره حداقل ۳۵ از ۱۰۰ را در مورد ارزیابی این فاکتور ها بدست بیاورند می توانند از طریق خود اشتغالی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. البته شرایط زیر نیز برای اخذ این ویزا لازم و ضروری هستند:

  • حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در حوزه های فرهنگی و ورزشی به صورت خود اشتغال و یا شرکت در سطح جهانی
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کار در همین حوزه ها
  • تمایل به ادامه این فعالیت ها در کانادا و موثر بودن در بهبود شرایط کانادا در این زمینه ها
  • توانایی مالی برای حمایت از خود و خانواده در مدت اقامت در کانادا
  • عدم داشتن سوء پیشینه

این برنامه نیز از آن دسته برنامه های مهاجرتی است که می تواند شما و خانواده تان را به صورت مستقیم به ویزای اقامت دائم برساند. برای اطلاعات بیشتر مقاله ویزای خود اشتغالی کانادا در اختیار شما خواهد بود.

مهاجرت به کانادا با برنامه های مهاجرت استانی

برنامه‌های مهاجرت استانی یا PNP را ۱۰ استان و ۳ منطقه کانادا ارائه می‌دهند. برخی از این برنامه‌ها، متقاضیان مهاجرت را صرفاً بر اساس توانایی آن‌ها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان می‌پذیرند.

هر PNP زمان پردازش خاص خود را دارد. پس از دریافت نامزدی استانی، متقاضی مهاجرت باید به دولت فدرال، درخواست اقامت دائم کانادا را دهد. زمان پردازش درخواست اقامت دائم متفاوت است، بسته به این که PNP با سیستم اکسپرس انتری کار می‌کند یا نه.

تا سال ۲۰۲۵، کانادا ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ مهاجر جدید از طریق PNP جذب می‌کند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس انتری است و بسته به استان، هزینه‌های اضافی هم دارد. برخی استان‌ها برای پردازش برنامه‌های PNP هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، درحالی‌که برخی مانند انتاریو تا ۱۵۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کنند.

مهاجرت به کانادا با برنامه مهاجرتی آتلانتیک

یکی از راه های مهاجرت به کانادا که می توان گفت دردسر های کمتری نیز برای داوطلبان دارد، استفاده از برنامه مهاجرتی آتلانتیک است که در آن افراد بعد از مهاجرت و اخذ ویزا در چهار استان حوزه آتلانتیک مستقر می شوند و می توانند بعد از چند سال شهروندی کانادا را بدست آورند. این استان ها عبارتند از:

برای اینکه داوطلبان بتوانند از این برنامه استفاده کنند، دو شرط پایه وجود دارد:

  • فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های حوزه آتلانتیک کانادا باشند.
  • یک سال سابقه کار و یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای حوزه آتلانتیک داشته باشند.

در نظر داشته باشید که آزمون های دیگر مانند مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه و همینطور معاینات پزشکی و ارائه گواهی سوء پیشینه نیز از جمله مواردی هستند که لازم است برای داوطلب کنترل شود. علاوه بر این لازم است که تمکن مالی داوطلبان برای ورود به حوزه آتلانتیک هم بررسی شود که می تواند بسته به تعداد افراد خانواده و همراهانی که دارند متغیر باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این راه مهاجرت به کانادا می توانید به سراغ مقاله برنامه مهاجرتی آتلانتیک بروید.

مهاجرت به کانادا با برنامه های مهاجرت استانی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی (توصیه نمی شود!)

یکی از روش هایی که می توان گفت خطرناک ترین روش برای مهاجرت به حساب می آید مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل یا همان پناهندگی است. کشور کانادا در برخورد با پناهجویان، رفتار مناسبی دارد و از سال ۱۹۸۰ بیش از یک میلیون پناهنده را پذیرفته است.   

در مهاجرت به کانادا به روش پناهندگی، داوطلبان افرادی هستند که به دلایل مختلفی شرایط اقامت در کشور مبدا را نداشته و به صورتی تحت تعقیب بوده و ادامه زندگی در کشور مبدا برای آنها میسر نیست. مهمترین این شرایط از این قرار است:

  • مشکلات نژادی، قومیتی و ملیتی در کشور مبدا
  • عضویت در گروه های اجتماعی و سیاسی خاص
  • گرایشات جنسی

چه کسانی می‌ توانند پناهنده شوند؟

کسانی که از این روش استفاده می کنند باید بین زندگی در کشور خود و کانادا یکی را انتخاب کرده و باید گفت که به نوعی امکان بازگشت وجود ندارد. از طرفی باید در نظر داشته باشید که شرایط خاصی وجود دارد که در صورتی که داوطلبان یکی از این شرایط را داشته باشند مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل برای آنها غیر ممکن خواهد بود:

  • شهروند کشوری باشند که از آنها محافظت می کند.
  • زندگی در کشور خودشان برای آنها خطرناک نیست.
  • انتخاب دیگری دارند که به صورت پایدار از آنها محافظت می کند. (مانند پیشنهاد اسکان در کشوری دیگر)
  • دلیلی که داوطلب، کشور خود را خطرناک می دانسته از بین رفته است.
  • داوطلب مرتکب جرمی شده که می تواند امنیت کانادا را هم به خطر بیندازد.

برای دسترسی به کلیه شرایط و مراحل مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی می توانید به مقاله شرایط پناهندگی کانادا مراجعه کنید.

مهمترین روش هایی که می توانید برای مهاجرت به کانادا از آنها استفاده کنید همین مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و سایر روش های ریز و درشتی که در این میان وجود دارند در همین طبقه بندی ها جای می گیرند. در ضمن می توانید سری هم به صفحه Immigrate to Canada (وبسایت رسمی مهاجرت و پناهندگی کانادا) بزنید.

مجددا به شما توصیه می کنیم در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است با مشاورین ناولتی رد تماس بگیرید تا به صورت اختصاصی و با توجه به شرایط مهاجرتی شما، راهنمایی کامل تری برای مهاجرت به کانادا داشته باشید.

بهترین راه مهاجرت به کانادا برای ایرانیان کدام است!؟

تا اینجای کار روش های مختلف و گوناگونی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد را بررسی کردیم اما این سوال که برای ما ایرانیان بهترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟ سوالی مهم است که شاید در ذهن شما هم ایجاد شده باشد. در این خصوص باید در نظر داشت که شرایط هر کسی می تواند با دیگری فرق داشته باشد و بهترین راهی که برای یک شخص وجود دارد، کاملا متفاوت از گزینه های دیگران است.

به طور کلی می توان گفت روش هایی که بیشترین موفقیت را برای مهاجرت ایرانیان به کانادا داشته اند عبارتند از:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای تحصیلیسرعت اخذ ویزا بالاست. پذیرش گرفتن از مراکز آموزشی برای ایرانیان چندان دشوار نیست. مدت زمان آن محدود است اما بعدا می توان آن را به ویزای اقامت دائم تبدیل کرد.
اکسپرس انتری (اسکیل ورکر)از ابتدا اقامت دائم اخذ می شود. نیاز به مدارک دانشگاهی، مدرک زبان و همینطور سابقه کار دارد.
ویزای توریستیسریع و راحت صادر می شود. بعد از ورود می توان آن را به  ویزای کاری تبدیل کرد. هزینه آن کمی بالا خواهد بود.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

در مورد اینکه مهاجرت به کانادا چقدر می تواند هزینه‌بر باشد باید گفت که عموم هزینه هایی که باید برای مهاجرت به کانادا بپردازید در دو دسته اصلی قرار می گیرند:

  • هزینه های ثابت برای بررسی پرونده و کارهای مهاجرتی
  • هزینه های مربوط به تمکن مالی که در واقع شما باید در حساب خود، موجودی داشته باشید.

در مورد هر دو دسته از هزینه ها باید گفت که همه چیز بستگی به روش مهاجرتی شما دارد و اصلی ترین گزینه در این میان خواهد بود. به طور مثال در صورتی که روش تحصیلی را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید باید هزینه های مختلفی را متقبل شوید. هزینه هایی مانند هزینه های اپلای دانشگاه، هزینه شهریه دانشگاه، تمکن مالی و هزینه زندگی در کانادا و مواردی از این دست را در نظر داشته باشید. این در حالی است که هزینه ها برای ویزای کاری می تواند موارد مختلف دیگری مانند هزینه ورک پرمیت، هزینه های بیومتریک و تمکن مالی بر اساس استان های مختلف را داشته باشد.

هزینه مهاجرت به کانادا

اخذ شهروندی کانادا چطور انجام می شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد این است که بعد از مهاجرت به کانادا، اخذ شهروندی چطور انجام شده و چه مدت طول می کشد تا بتوانید تبدیل به شهروند کانادا شوید و پاسپورت کانادایی برای خود بگیرید. برای این منظور لازم است که شرایط زیر را داشته باشید:

  • اقامت دائم کانادا را داشته باشید.
  • حضور فیزیکی در کانادا به اینصورت که ۳ سال از ۵ سال گذشته را در کانادا حضور داشته باشید.
  • در این سه ساله مالیات بر درآمد خود را ثبت کرده باشید.
  • هیچ گونه سابقه کیفری و جنایی نداشته باشید.
  • در آزمون شهروندی کانادا نمره قبولی را دریافت کنید.

در صورتی که این ویژگی ها را داشته باشید می توانید برای سیتیزن شیپ کانادا اقدام کرده و پاسپورت کانادایی خود را بدست آورید. در صورت که در مورد تفاوت های حقوقی ویزای اقامت دائم و شهروندی کانادا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید به مقاله تفاوت های حقوقی ویزای موقت، ویزای دائم و شهروندی کانادا مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا چقدر زمان می برد!؟

یکی دیگر از عمده سوالاتی که داوطلبان مهاجرت به کانادا با آن مواجه هستند این است که فرایند مهاجرت آنها چقدر زمان خواهد برد و چقدر طول می کشد تا بتوانند ویزای خود را بگیرند. در مورد این سوال هم باید گفت باز هم نقش روشی که برای مهاجرت انتخاب کرده اید بسیار مهم و تاثیر گذار است. این زمان می تواند از چند هفته تا چند سال متغیر باشد. در جدول زیر می توانید بعضی از راه های مهاجرت و زمانی که هر کدام نیاز دارند را مشاهده کنید:

روش مهاجرتیمیانگین زمان رسیدگی
ویزای کاری۱۴ هفته
سرمایه گذاری و کارآفرینی۶۳ ماه
راه اندازی استارت آپ۳۱ ماه
اکسپرس انتری(اسکیل ورکر، اسکیل ترید، تجربه کار کانادایی، برنامه های استانی)۶ تا ۹ ماه
مهاجرت تحصیلی۸ تا ۱۲ هفته
ویزای توریستی۲ تا ۴ ماه
اسپانسرشیپ یا حمایت خانواده۱۲ ماه
خود اشتغالی(افراد خاص)۲۴ ماه
برنامه مهاجرتی آتلانتیک۱۸ ماه
پناهندگینامعلوم

سخن پایانی

حال که با صفر تا صد مزیت‌های مهاجرت به کانادا و روش‌های پرطرفدار تبدیل شدن به شهروند این کشور آشنا شدیم، بهتر است یادمان نرود که منفعت مهاجرت، دو سویه است. درواقع همان‌قدر که متقاضیان مهاجرت به کانادا بعد از ورود به این کشور به یک زندگی باکیفیت دست می‌یابند، دولت کانادا هم از وجود مهاجران سود می‌برد. به دلیل وسعت این کشور، متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند در مناطق کم‌جمعیت‌تر آن ساکن شوند، موقعیت‌های شغلی خالی را پر کنند و کشور را به منافع اقتصادی برسانند.

نکته دیگر این است که بزرگ‌ترین شهرها و استان‌های کانادا، میزان زیادی مهاجر دارند و به همین دلیل سیاستمداران کانادایی برای پیروزی در انتخابات، نیازمند حمایت آنها هستند.

به طور کلی باید گفت که تصمیم برای مهاجرت به کانادا یکی از تصمیمات سخت است که اگر به آن پایبند باشید زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. اما اینکه بعد از اخذ این تصمیم چه تصوری از خود در کشور کانادا دارید، سوال مهمی است که بررسی راه های مهاجرت می تواند به شما در یافتن پاسخ آن کمک کند.

وقتی که در مورد خودتان در کانادا فکر می کنید چطور هستید!؟ یک دانشجو؟ یک سرمایه گذار و کارآفرین؟ یک نیروی کار عادی با اقامت چند ساله؟ یک نیروی کاری متخصص با اقامت دائم!؟ آیا در استان و یا بخش خاصی در حال زندگی هستید!؟ تمامی این ها می تواند بر روی تلاش هایی که قرار است برای مهاجرت به کانادا انجام دهید تاثیر بگذارند. اگر در پیدا کردن بهترین راه مهاجرت برای خودتان مشکلی داشتید به یاد داشته باشید که ما در کنار شما هستیم و همیشه می توانید روی کمک ما حساب کنید.

سوالات پر تکرار

اقامت دائم کانادا چیست؟

وضعیت اقامت دائم کانادا به شما این امکان را می دهد که به طور دائم در کانادا زندگی کنید، مشروط بر اینکه هر پنج سال یکبار به مدت دو سال در کانادا زندگی کرده باشید.

با داشتن اقامت دائم کانادا شما حقوقی مشابه با شهروندان کانادا دارید، البته قبل از عدم شهروندی این کشور، و تنها با داشتن اقامت دائم امکان رای دادن و یا نامزدی در انتخابات برای شما وجود ندارد.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر ماهر چه میزان پول نیاز است؟

شما باید ثابت کنید که پول کافی برای اقامت در کانادا با خانواده خود دارید، مگر اینکه پیشنهاد شغلی داشته باشید.

مقدار مورد نیاز بستگی به تعداد اعضای خانواده شما دارد.

برای مثال، یک خانواده چهار نفره باید ثابت کند که حداقل ۲۴۰۸۳ دلار کانادا سرمایه دارد.

به عنوان یک دانشجو که مشغول تحصیل در کانادا می باشد امکان اقامت دائم این کشور برای من وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی سهم بسیار بالایی در مهاجرت به کانادا را دارند. معمولاً با داشتن یک سال تجربه کار پس از تحصیل شما مشمول برنامه تجربه کار کانادایی که زیر مجموعه اکسپرس انتری می باشد خواهید شد و به این وسیله می توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

هزینه های زندگی در کانادا چقدر است و شامل چه مواردی می شود؟

هزینه زندگی شما در کانادا بسته به اینکه در کدام شهر ساکن شوید، تعداد اعضای خانواده تان و سبک زندگی شما متفاوت است.

طبق گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ، هزینه های زندگی خانوار می تواند نیمی از هزینه های ماهانه شما را در کانادا تشکیل دهد.

به طور کلی هزینه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

مالکیت یا اجاره خانه، گرمایش و مصرف آب، خوراک و پوشاک، حمل و نقل، تلفن همراه، اینترنت، فعالیت های اوقات فراغت و بیمه درمانی (برخی از استان ها قبل از واجد شرایط بودن برای مراقبت های بهداشتی رایگان نیاز دارند که ساکنان دائمی جدید برای چند ماه در آنجا زندگی کنند)

برای اطلاع کامل از هزینه های زندگی پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت به کانادا مقاله بررسی هزینه های زندگی در کانادا را مطالعه بفرمایید.

آیا امکان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج وجود دارد؟

بله در صورتی که شما با یک شهروند یا مقیم دائم کانادا ازدواج کنید، همسر کاناداییتان این امکان را دارد که با درخواست اسپانسرشیپ همسر بتواند شما را که فردی غیر کانادایی هستید به کانادا بیاورد.

البته ایشان باید ثابت کنند که این ازدواج صرفا به قصد مهاجرت شما به کانادا صورت نگرفته است.

همچنین اسپانسر شما نباید درگیر اعتیاد و بیماری خاصی باشد و بدهی به دولت نداشته باشد.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار