جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سازمان اشتغال کانادا (ESDC)

سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC: Employment and Social Development Canada) یک اداره دولتی فدرال در کانادا است که مسئول جنبه های مختلف اشتغال، توسعه بازار کار و برنامه های حمایت اجتماعی است. مأموریت آن طیف گسترده ای از حوزه های مربوط به توسعه نیروی کار، خدمات اجتماعی و رشد اقتصادی را پوشش می دهد.

آنچه در “سازمان اشتغال کانادا (ESDC)” خواهید خواند:

زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC)

در کانادا سازمانی وجود دارد که به آن سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا (ESDC) گفته می شود. این سازمان وظیفه دارد تا برای بهبود استاندارد زندگی و کیفیت زندگی کانادایی ها تلاش کند و همچنین با جذب نیروی کار ماهر و کارآمد به توسعه بازار کار بپردازد.

ESDC، یک سازمانی دولتی در کانادا است که مسئول توسعه، مدیریت و ارائه برنامه ها و خدمات اجتماعی به شهروندان است.

این سازمان به صورت منظم در حال ارائه خدمات متفاوتی به مراجعین و کاربران خود است. برنامه بازنشستگی کانادا، امنیت سالمندی، بیمه کار و شماره بیمه اجتماعی از جمله خدماتی است که سازمان اشتغال کانادا (ESDC) ارائه می کند.

برنامه ها و خدمات سازمان اشتغال کانادا به دو بخش حضوری و اینترنتی تقسیم شده اند که خدمات اینترنتی آن به صورت شبانه روزی در اختیار کاربران قرار می گیرد. از طریق سایت این مرکز می توان به سوابق استخدام، لیست مشاغل دولتی کانادا و برنامه بازنشستگی کانادا دسترسی داشت.

(ESDC)

وظایف سازمان اشتغال کانادا

به طور کلی این سازمان وظیفه دارد تا برنامه های اشتغال و توسعه اجتماعی، سیاست ها و فعالیت های خود را همسو با دولت کانادا و برای حمایت از سیاست های آنان برنامه ریزی و ارائه کند. این برنامه ها شامل مشاوره ها، چارچوب ها، طرح ها و تحقیقات می شود.

در ادامه به طور جداگانه به معرفی برنامه ها و سیاست های این سازمان می پردازیم و تعدادی از آن ها را توضیح می دهیم.

خدمات کارآموزی

خدمات کارآموزی به کارفرمایان کمک می کند تا شاگردان جدید استخدام کرده و از آن ها در ۳۹ حرفه Red Seal پشتیبانی کنند. همچنین به کارآموزان سال اولی کمک می کند تا تجربه کاری عملی مورد نیاز خود را برای ورود حرفه ای به بازار کار به دست آورند.

(Red Seal) گواهینامه ایی است که برای افراد شاغل در مشاغل حرفه ایی صنعتی صادر می شود.

برنامه توسعه نیروی کار جامعه

این برنامه، توسعه نیروی کار را به عنوان عاملی کلیدی در تعیین آینده اقتصادی جوامع، به ویژه در سطح محلی، معرفی می‌کند. با ارتقاء برنامه‌ریزی‌های خود در حوزه آموزش نیروی کار ماهر، این برنامه به پیشبرد توسعه و رشد اقتصادی محلی اهمیت ویژه‌ای اختصاص می‌دهد.

بیمه کار

برنامه بیمه کار یا اشتغال (EI) از کارگران بیکار در زمانی که به دنبال شغل یا ارتقاء مهارت های خود هستند، حمایت می کند.

صندوق فرصت ها برای افراد دارای معلولیت

صندوق فرصت ها برای افراد دارای معلولیت، افراد دارای معلولیت را برای غلبه بر مشکلات حضور در بازار کار کانادا آماده می کند و از کارفرمایان برای استخدام آن ها حمایت می کند. همچنین طیف گسترده ای از خدمات از جمله حمایت های کاریابی، خدمات پیش از اشتغال، یارانه دستمزد، محل کار و طرح های آگاهی کارفرما برای تشویق به استخدام افراد دارای معلولیت ارائه می کند.

استراتژی اشتغال و مهارت جوانان

 هدف از برنامه استراتژی اشتغال و مهارت جوانان ارائه خدمات استخدامی انعطاف پذیرتر و حمایت های پیشرفته تر از همه جوانان کانادایی است. این استراتژی به جوانان کمک می کند تا با توسعه مهارت ها و کسب تجربه لازم برای انتقال موفقیت آمیز به بازار کار آماده شوند.

فعال کردن صندوق برای جوامع اقلیت زبان رسمی

این صندوق با هدف حمایت از اقلیت های زبانی رسمی کانادا (EF-OLMC) راه اندازی شده است و به حفظ نشاط و سرزندگی جوامع اقلیت های زبانی کانادا کمک می کند.

برنامه آموزش مهارت های بومی و اشتغال:

برنامه آموزش مهارت های بومی و اشتغال کانادا برای کمک به افراد بومی در بهبود مهارت های خود و یافتن شغل طراحی شده است.

صندوق مهارت و مشارکت

یک صندوق مهارت و مشارکت مبتنی بر پروژه است که از مشارکت بین سازمان‌های بومی و کارفرمایان صنعتی ایجاد شده است و هدف آن ارائه آموزش‌های مهارتی برای افراد بومی در منطقه است.

اطلاعات بانک کار و بازار کار

اطلاعات بانک و بازار کار کانادا شامل وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل مثل Job Bank است و به جویندگان کار امکان دسترسی به فرصت های شغلی در سراسر کانادا را می دهد و به بانک وسیعی از اطلاعات از استخدامی های تازه کشور کانادا دسترسی دارند.

دفتر مهارت های موفقیت

هدف دفتر مهارت‌های موفقیت (OSS) کمک به کانادایی‌ها برای موفقیت در کار، یادگیری و زندگی است.

مشاغل ماهر و کارآموزی (برنامه مهر قرمز)

مشاغل ماهر و کارآموزی یا برنامه مهر قرمز یک آزمون استاندارد تجاری دارد که قبول شدن در آن به این معنی است که افراد ماهر به استانداردهای ملی آگاهی داشته و آن ها را در تجارت خود رعایت می کنند.

برنامه کار دانشجویی

برنامه کار دانشجویی به دانشجویان تجربه کاری و پرداخت حقوق مرتبط با رشته تحصیلی آن ها را ارمغان می دهد.

تشخیص اعتبار خارجی

برنامه تشخیص اعتبار خارجی با ارائه وام و خدمات پشتیبانی، برای کمک به فرآیندهای شناسایی اعتبار افراد خارجی، و کمک به تازه واردان ماهر برای کسب اولین تجربه کاری در کانادا متناسب با حرفه یا رشته تحصیلی خود می پردازد.

کارگران خارجی موقت

برنامه کارگران خارجی موقت به کارفرمایان کانادایی امکان می دهد تا زمانی که کارگران کانادایی در دسترس نیستند از کارگران خارجی برای پر کردن موقعیت های کاری خود استفاده کنند.

پس انداز تحصیلی در کانادا

 برنامه پس انداز تحصیلی کانادا با تشویق به پس انداز و برنامه ریزی مالی، به مقرون به صرفه تر شدن تحصیلات پس از دبیرستان برای همه کانادایی ها کمک می کند.

کمک مالی به دانشجویان در کانادا

برنامه کمک مالی دانشجویی کانادا به کمک هزینه و پرداخت وام دانشجویی به دانشجویان پس از مقطع دبیرستان می پردازد.

برنامه پشتیبانی یادگیری دانشجویی

پلن پشتیبانی یادگیری دانشجویی از سازمان های خبره می خواهد تا مهارت های شغلی مختلفی را خارج از فضای مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار داده و آن ها را برای ورود به بازار کار آماده کند.

سپاه خدمات کانادا:

سپاه خدمات کانادا به ایجاد فرهنگ خدمت رسانی و کمک های داوطلبانه در افراد جوان کمتر از ۳۰ سال از جمله شرح وظایف سپاه خدمات کانادا می باشد.

خدمات غرامت کارگران فدرال

خدمات غرامت کارگران فدرال طرحی است که امکان جبران خسارت کارگران، درمان پزشکی و حمایت از حقوق کارکنان در صورت آسیب ناشی از کار یا بیماری شغلی را  فراهم می کند.

امور بین الملل کار

برنامه امور بین الملل کار به دنبال محافظت کارگران و کارفرمایان کانادایی در برابر رقابت ناعادلانه سایر کشورها و یا اجرای ضعیف قانون کار و زیر پا گذاشتن استانداردهای حرفه ای قانون کار است.

روابط کار

 روابط کار بر تعاونی بین اتحادیه ها و کارفرمایان در محل های کاری تحت نظارت فدرال نظارت می کند.

از کار افتادگی در کانادا

برنامه پس انداز ناتوانی در کانادا طرحی است که به افراد دارای معلولیت کمک کند تا امنیت مالی بلند مدت داشته باشند و آن ها را به داشتن پس انداز تشویق می کند.

برنامه بازنشستگی کانادا

مزایای طرح بازنشستگی کانادا از زیر مجموعه های امنیت درآمد در کانادا بوده و دغدغه های دوران بازنشستگی را کاهش می دهد.

امنیت دوران سالمندی

 برنامه امنیت دوره سالمندی (OAS) یکی از پایه های سیستم درآمد بازنشستگی در کانادا است. برنامه ،OAS زمینه ایی را فراهم می‌کند که بر اساس آن افراد می‌توانند درآمد خود را از منابع مالی دیگری افزایش دهند.

مزایای کانادا برای والدین قربانیان جنایت

مرگ یا ناپدید شدن یک کودک ویرانگر است و می تواند باعث ناتوانی والدین شود. والدینی که برای مقابله با مرگ یا ناپدید شدن فرزند خود زمانی را از کار دور بوده اند و درآمد خود را از دست داده اند، می توانند از حمایت مالی ۵۰۰ دلار در هفته توسط برنامه مزایای کانادا برای والدین قربانیان جنایت که زیر مجموعه توسعه اجتماعی است برخوردار باشند.

فعال کردن صندوق دسترسی

این صندوق بودجه مورد نیاز برای طرح هایی که دسترسی افراد دارای معلولیت را به خدمات شهری افزایش می دهد تامین می کند.

نتیجه گیری

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یک سازمان بزرگ و پر اهمیت در کشور کانادا است. این سازمان وظایف متعدد و متنوعی را بر عهده دارد که عمده ی آن ها مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و پرداخت کمک هزینه ها برای افزایش آگاهی و مهارت های شهروندان کانادایی است.

طرح های ارائه شده توسط سازمان اشتغال کانادا عموماً طیف وسیع شهروندان این کشور را از دانش آموزان و دانشجویان تا کارگران و مهاجران خارجی را در بر می گیرد و به سالمندان نیز خدمات ویژه ی سالمندی ارائه می کند.

برای اطلاع از جزئیات برنامه ها و طرح های مهاجرتی موجود در کانادا پیشنهاد می کنیم فرم ارزیابی ناولتی رد را پر کرده و با مشاران ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

وظیفه سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی چیست؟

این سازمان وظیفه دارد تا برای بهبود استاندارد زندگی و کیفیت زندگی کانادایی ها تلاش کند و همچنین با جذب نیروی کار ماهر و کارآمد به توسعه بازار کار بپردازد.

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا چگونه از مهاجران حمایت می کند؟

این سازمان علاوه بر اینکه پلی بین کارفرما و کارگران خارجی است، از بیمه و حقوق و استاندارد های کاری مورد نیاز برای کارگران حمایت می کند و در صورت لزوم از حقوق آن ها دفاع می کند.

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا چگونه به ایجاد فرصت شغلی کمک می کند؟

در سایت ها و اپلیکیشن هایی مثل Job Bank که مورد تایید و زیر نظر این سازمان است شما به بانکی از اطلاعات و جزئیات فرصت های شغلی و مهارت های مورد نیاز آن ها دسترسی دارید که همگی توسط سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا اداره و مدیریت می شوند.

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا چگونه از سالمندان حمایت می کند؟

این سازمان با گزینه هایی مثل بیمه بازنشستگی و بیمه های درمانی و سیاست های تشویقی برای دوران بازنشستگی افراد، آن ها را برای این موقعیت آماده می کند.

سیاست های این سازمان درباره دانش آموزان و دانشجویان چگونه است؟

این سازمان با افزایش مهارت های شغلی و حرفه ای دانشجویان آن ها را برای ورود به بازار کار آماده می کند و علاوه بر آن سعی می کند دانشجویان را در موقعیت هایی که با سواد و توانایی های آن ها همسو است قرار دهد.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

2 پاسخ

  1. من دبیر بازنشسته از ایران هستم. فعلا ساکن مونترال . هم علاقمند به کار در مدارس و کتابخانه های عمومی شهر . و هم علاقمند به کار داوطلبانه برای دولت کانادا هستم. چطور میتونید منو به ارگان مورد نظر ارجاع بدید. متشکرم

    1. سلام رخساره عزیز
      برای ارتباط و استفاده از راهنمایی مشاوران کسب و کار ما پیشنهاد میدم فرم ارزیابی وبسایتمون رو پر کنی.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار