جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استقبال زیاد کانادا از پرستاران مهاجر

از آنجایی که جمعیت کانادا رو به پیری است، این کشور همچنان با کمبود پرستاران مواجه است. برای رفع این کمبود کانادا اقدامات ویژه ای شامل: صدور مجوز سریع تر، کمک به تامین محل اقامت و تامین مالی برای آموزش زبان انجام داده است.

international-nurses-day-canadas-provinces-offering-more-incentives-to-immigrant-nurses-0534697

انتظار می‌رود با بازنشستگی تعداد بیشتری از پرستاران، کمبود پرستار در دهه آینده تشدید شود. پرستاران مهاجر همچنان نقش کلیدی در کاهش این کمبود ها خواهند داشت.

موقعیت های شغلی خالی در بخش مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی

آخرین داده های فرصت های شغلی نشان می‌دهد که تا ژانویه ۲۰۲۳، تعداد ۱۶۲,۱۰۰ موقعیت شغلی خالی در بخش مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی وجود داشته است که بالاترین سطح ثبت شده تاکنون است.

جذب پرستاران مهاجر

دولت فدرال و استان ها توافق دارند که مهاجرت پرستاران تحصیل کرده بین المللی (IEN) بخش اصلی پایان دادن به کمبود نیروی کار است.

استان های کانادا در تلاش هستند تا پرستاران بیشتری را از خارج از کشور جذب کنند و برخی از موانعی را که پرستاران تحصیل کرده بین المللی ممکن است هنگام ورود به کانادا با آن مواجه شوند را برطرف کنند. برای مثال:

  • در ماه فوریه، آلبرتا اعلام کرد که بیش از ۱۵ میلیون دلار برای آموزش و حمایت از پرستاران تحصیل کرده بین المللی (IEN) سرمایه گذاری می‌کند.
  • مانیتوبا هم متعهد شد که ۲۰۰۰ پرستار را اضافه کند و ۲۰۰ میلیون دلار برای حفظ، آموزش و استخدام کارکنان مراقبت های بهداشتی در سراسر استان سرمایه گذاری کند و اضافه کاری اجباری را حذف کند.
  • نخست وزیر نوا اسکوشیا همچنین اعلام کرد که پرستاران در این استان ۱۰,۰۰۰ دلار پاداش دریافت خواهند کرد.
  • استان آنتاریو از اول ژانویه امسال قوانین جدیدی در این باره وضع کرد. مثلا کالج های  سلامت برای ثبت نام متقاضیان دیگر نیازی به تجربه کار کانادایی ندارند و آزمون های زبان تایید شده توسط اداره مهاجرت و پناهندگی را می پذیرند و تست های تکراری مهارت زبان برای مهاجران به کانادا کاهش پیدا می کنند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آخرین مقالات