جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرتقاضا ترین مشاغل در حال رشد کانادا برای مهاجران تازه وارد

در میان مشاغل پرتقاضا, برخی از شغل ها مانند: کشاورزی, مراقبت های بهداشتی و مشاغل فنی جزو پرتقاضا ترین مشاغل مورد نیاز کانادا به شمار می‌آیند.

پرتقاضا ترین مشاغل در حال رشد کانادا برای مهاجران تازه وارد

کانادا به داشتن اقتصاد با ثبات و قوی معروف است. یکی از عوامل کلیدی در ادامه رشد اقتصادی کانادا, اهداف بالای مهاجرت این کشور است. برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ نشان می‌دهد که کانادا تا پایان سال ۲۰۲۵ سالانه ۵۰۰۰۰۰ مهاجر را می‌پذیرد.

از جمعیت بیش از ۳۹ میلیون نفری کانادا, تقریبا ۲۵ درصد آنها را مهاجران تشکیل داده اند. افراد تازه وارد معمولا برای پر کردن شکاف های نیروی کار این کشور که به دلیل تعداد بالای بازنشستگان است, به کانادا وارد می‌شوند.

برخی مشاغل مانند: کشاورزی, مراقبت های بهداشتی و مشاغل فنی, در حال حاضر به عنوان پرتقاضا ترین مشاغل مورد نیاز کانادا به شمار می آیند که به توضیح مختصر درباره آنها می‌پردازیم.

مراقبت های بهداشتی

درحال حاضر بیش از ۳۵ درصد از پزشکان, ۲۳ درصد از پرستاران و ۳۹ درصد از دندان پزشکان کانادا را مهاجران تشکیل داده اند. بر اساس آخرین داده های شغلی از سوی Statistics Canada, تا فوریه ۲۰۲۳, تعدادمشاغل خالی در صنعت مراقبت های بهداشتی با ۱۴۳۸۰۰ موقعیت شغلی, بالاترین میزان را در بین تمامی مشاغل دارد.

اداره مهاجرت, پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC), اقداماتی را برای تسهیل اقامت دائم کارکنان مراقبت های بهداشتی انجام داده است, مانند: رفع برخی از موانع برای پزشکانی که قبلا به عنوان خود اشتغال شناخته می‌شدند. لازم به ذکر است که مشاغل خود اشتغالی معمولا واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند.

کشاورزی

بخش کشاورزی بیش از ۲۴۳۰۰۰ کانادایی را استخدام می‌کند و در حال حاضر نرخ خالی شغلی بیش از ۱۴۰۰۰ نفر را دارد.

گزارش اخیر بانک سلطنتی کانادا نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۳, ۴۰درصد از اپراتورهای مزرعه کانادایی بازنشسته خواهند شد. این گزارش همچنین می‌گوید که کانادا باید ۳۰۰۰۰ مهاجر دائمی را طی دهه ی آینده بپذیزد تا مزارع و گلخانه های خود را ایجاد کنند.

IRCC اخیرا اعلام کرد که برنامه آزمایشی کشاورزی-غذایی را تمدید می‌کند و سقف های شغلی را حذف خواهد کرد.

فنی

یکی از اجزای اصلی بودجه فدرال در سال ۲۰۲۳, سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای حمایت از ساخت برق پاک و پروژه های زیرساختی رشد برق پاک است. این سرمایه گذاری احتمالا منجر به افزایش تقاضا در بخش فناوری می‌شود.

شایان ذکر است که بسیاری از مشاغل در بخش تولید فناوری پاک نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند و میانگین حقوق کارگران در این بخش در سال ۲۰۲۱, ۹۰۲۵۲ دلار بوده است که بسیار بالاتر از میانگین کل اقتصاد کانادا (۶۹۳۱۱)  است.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آخرین مقالات