جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیاست های جدید کانادا در زمینه توزیع مهاجرت به سراسر کشور در سال ۲۰۲۴

اقتصاد کانادا یکی از سریع‌ترین بهبود های بعد از اپیدمی COVID-19 را در میان اقتصادهای پیشرفته جهان داشته است اما حالا با کمبود بحرانی نیروی مورد نیاز برای بازار کار نیز مواجه است.

کانادا قصد دارد این کمبود را از طریق جذب نیروی متخصص و کارآفرین مهاجر از دیگر کشورها برطرف کند.

کانادا در سال ۲۰۲۳ سیاست های مهاجرتی خود را گسترش داده است. این کشور قصد دارد از طریق برنامه های مهاجرتی خود ۴۶۵۰۰۰ نفر را جذب کند که تا دو سال آینده این تعداد تا نیم میلیون نفر افزایش می یابد.

سیاست های مهاجر پذیری تجاری کشور کانادا به استان ها اجازه می دهد تا برنامه های کارآفرینی خود را تحت عنوان برنامه نامزدهای استانی  (PNP) اجرا کنند و همچنین تعداد قابل توجهی از متقاضیان مهاجرت به کانادا را از طریق ویزای استارت آپ جذب کند.

این طرح، مهاجرت را به عنوان یک استراتژی برای کمک به رونق کسب ‌وکارها و یافتن نیروی کار ماهر مورد نیاز در کانادا در نظر می گیرد. این نیروها قرار است در بخش‌های کلیدی مثل مراقبت‌های بهداشتی، تولید و فناوری و… برای مدیریت چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و درمانی پیش روی کانادا در آینده به کار گرفته شوند.

زمان تخمینی مطالعه: ۸ دقیقه

فهرست مطالب:

نکات برجسته طرح سطوح اقتصادی و سیاست های مهاجرتی

طرح سطوح اقتصادی و سیاست های مهاجرتی کانادا نیز همانند سایر برنامه ها و طرح های مهاجرتی دیگر در این کشور یک امر دوسویه است. از یک سو متقاضیان مهاجرت به کانادا فرصت اقامت کانادا را به دست می آورند و از سوی دیگر  دولت کانادا نیز به وسیله مهاجران به اهداف خود خواهد رسید.

در ادامه به چند نکته برجسته در این باره خواهیم پرداخت:

  1. ۶۰ درصد پذیرش بیشتر در موقعیت های اقتصادی تا سال ۲۰۲۵ برای رشد اقتصادی روز افزون کشور کانادا اتفاق می افتد.
  2. استفاده از ویژگی های جدید در سیستم اکسپرس انتری برای استقبال از تازه واردان ماهر و به کارگیری آن ها در بخش هایی که با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند. مانند (مراقبت های بهداشتی، تولید، تجارت ساختمان، تولید و فناوری، مهندسی و ریاضی)
  3. افزایش برنامه‌های منطقه‌ای برای رفع نیازهای هدفمند بازار کار محلی از طریق برنامه های استانی، برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس، و برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی در دستور کار است.
  4. رسیدگی سریع تر به پرونده های مهاجرت خانوادگی از اهداف این طرح است.
  5. مطابق با طرح سطوح اقتصادی و سیاست های مهاجرتی کانادا حداقل ۴.۴٪ از ساکنان دائمی جدید خارج از کبک، فرانسوی زبان می باشند.
  6. حمایت از بحران‌های جهانی با ایجاد پناهگاهی امن برای کسانی که با آزار و اذیت مواجه هستند نیز از اهداف مورد توجه این طرح است.

    به طور خلاصه طرح اقتصادی جدید کشور کانادا بر روی جوامع منطقه ای تمرکز ویژه ای دارد و تلاش می کند تا با تقویت سیستم مهاجرتی و پراکندگی مهاجران در کل کشور، از سر زندگی و نشاط جوامع فرانسوی زبان خارج از کبک نیز بیشتر حمایت نماید.

فواید طرح اقتصادی و مهاجرتی جدید برای کشور کانادا

طرح اقتصادی و مهاجرتی جدید کشور کانادا مانند سایر برنامه ها و سطوح مهاجرت در این کشور فوایدی را برای دولت فدرال به همراه دارد در ادامه به صورت موردی به نکات برجسته فواید طرح اقتصادی و مهاجرتی جدید برای کشور کانادا پرداخته ایم:

  1. سیاست های جدید کانادا در زمینه توزیع مهاجرت توسط این طرح به تثبیت جایگاه کانادا برای استعدادهای برتر و نخبگان در میان مقاصد برتر جهان کمک می‌ کند.
  2. پایه‌ای قوی برای رشد اقتصادی مستمر ایجاد می‌ کند.
  3. اعضای خانواده ها را با عزیزانشان پیوند می ‌دهد.
  4. به تعهدات بشر دوستانه کانادا عمل می ‌کند.

شان فریزر وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهرندی کانادا اعلام کرده است که برنامه ی سطوح مختلف مهاجرتی امسال به کسب و کارها کمک می کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را پیدا کنند و کانادا را در مسیری قرار دهد تا به موفقیت های بلند مدت دست یابد؛ همچنین به تعهدات کلیدی و بین المللی کانادا در قبال افراد آسیب پذیری که از خشونت، جنگ و آزار و اذیت فرار می کنند، عمل می کند.

چند نکته درباره سطوح مختلف مهاجرتی کانادا

برای بررسی نکات مهم و جزییات سطوح مختلف مهاجرتی کانادا و دانستن چگونگی این طرح در ادامه با ما همراه باشید:

  1. این طرح تعداد افرادی را که طی یک سال مقیم دائم کانادا شده اند ارزیابی می کند و اهدافی را که برای پذیرش مهاجران جدید در بخش ها و با برنامه های مختلف دارد شرح می دهد. بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان، وزیر مهاجرت این کشور باید هر ساله طرح سطوح را در پارلمان ارائه کند.
  2. مهاجرت تقریباً ۱۰۰٪ از رشد نیروی کار کانادا را تشکیل می دهد و تا سال ۲۰۳۲، پیش بینی می شود که ۱۰۰٪ رشد جمعیت کانادا را هم شامل شود.
  3. جمعیت کانادا سالخورده است و انتظار می‌رود نسبت کارگر به بازنشسته که ۵۰ سال پیش از ۷ به ۱ بود تا سال ۲۰۳۵ به نسبت ۲ به ۱ تغییر کند.
  4. در سرشماری سال ۲۰۲۱، تقریباً از هر ۴ نفر ۱ نفر مهاجر یا مقیم دائم کانادا بوده است که بالاترین نسبت از زمان کنفدراسیون و بیشترین نسبت در میان کشورهای G7 است.
  5. بیش از ۱.۳ میلیون مهاجر جدید از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ توانسته اند مقیم دائم کانادا شوند.
  6. طرح سطوح مختلف مهاجرتی کانادا در تعامل گسترده با نمایندگان استانی و منطقه ای و همچنین تحقیقات افکار عمومی و مشاوره با سهامداران، اهداف سالانه خود را تعیین می کند.
  7. بر اساس توافق کانادا و کبک، کبک سطوح مهاجرت خود را تعیین می کند.

برنامه های مهاجرت اقتصادی منطقه ای
برنامه های مهاجرت اقتصادی منطقه ای مانند برنامه استانی، برای رشد پایدار کشور کانادا اهمیت زیادی دارد. این برنامه کمک می کند تا استان ها و مناطقی که با کمبود نیروی کار و چالش های جمعیتی مواجهند با جذب تازه واردان و مهاجران ماهر و متخصص از دیگر کشورها، جوامع خود را گسترش دهند و اقتصاد خود را بهبود ببخشند.

کانادا در سال گذشته توانسته است با بهبود سیستم مهاجرتی خود چالش های پیش روی متقاضیان را کمتر کند. این کشور با دیجیتالی کردن و ساده سازی روند مهاجرت خود پردازش و رسیدگی به درخواست ها را سرعت بخشیده است و سعی دارد این کار را برای امسال و سال های آینده سریع تر و شایسته تر انجام دهد.

نتیجه گیری

طرح سطوح اقتصادی کانادا بر این موضوع تمرکز دارد تا نیروی کار مورد نیاز خود را در زمینه های مختلف و تخصصی از طریق برنامه های مهاجرتی جذب کند. تمرکز این طرح بیشتر بر روی کارآفرینی و فراهم کردن فرصت مناسب برای مهاجرت استارت آپ ها و نخبگان سایر کشورهاست. کانادا از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ قصد دارد هزاران نیروی جدید را به بازار کار خود اضافه کند و کمبود نیروی کار و پیری جمعیت خود را از این طریق جبران کند.

این کشور بودجه ی زیادی نسبت به سال های گذشته برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده های مهاجرتی خود در نظر گرفته و همینطور تمرکز بیشتری بر روی مهاجرت های خانوادگی و حمایت از پناهندگان و آسیب دیده ها دارد.

برای اطلاع از روند مهاجرت به کانادا و انتخاب مسیری مناسب با شرایطتان پیشنهاد می کنیم با پر کردن فرم ارزیابی ما در ناولتی رد از مشاوره رایگان کارشناسان مهاجرت و راه اندازی کسب و کار ما در کانادا بهره مند شوید.

سؤالات متداول

  1. طرح سطوح اقتصادی کانادا چه برنامه هایی را شامل می شود؟
    این طرح همه ی برنامه های استانی و منطقه ای، اکسپرس انتری و دیگر برنامه های مهاجرتی به کانادا را شامل می شود.
  2. پراکندگی جمعیت مهاجران یعنی چه؟
    کانادا سعی دارد در برنامه اقتصادی و مهاجرتی جدیدش از همه ی استان ها و مناطق کشور خود برای تامین نیروی کار متخصصشان حمایت کند. این کشور برای همه ی مناطق نزدیک یا دور از مرکز خود که برای تامین نیروی کارشان با مشکل مواجهند اقدام به جذب مهاجر می کند. 
  3. تخصص های مورد نیاز کانادا کدامند؟
    در این طرح، کانادا بیشتر تمرکز خود را معطوف به جذب نیروهای متخصص در زمینه های بهداشتی، کارآفرینی، اقتصادی و تجاری، تولیدی و فناوری و… کرده است.
  4. با زبان فرانسوی فقط به کبک در کانادا می توان مهاجرت کرد؟
    خیر. این کشور در برنامه توسعه اقتصادی جدید خود در نظر دارد تا حداقل ۴.۴٪ از ساکنان دائمی جدید خارج از کبک نیز، فرانسوی زبان باشند.
  5. چرا کانادا مهاجرپذیر است؟
    دلایل زیادی برای مهاجرپذیر بودن این کشور وجود دارد که علاوه بر پیشرفته بودن و اقتصاد پیشرو و تورم کنترل شده می توان به پیری جمعیت بومی و فرهنگ عجین شده با مهاجرت در این کشور نیز اشاره کرد.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

2 پاسخ

  1. با عرض سلام و احترام
    من کارشناس ارشد مامایی هستم و نزدیک ۵ سال هم سابقه کار بالینی و پژوهشی هم دارم.۳۲ساله هستم.می خواستم بدونم آیا امکان مهاجرت به کانادا برای من هم فراهمه؟ و بهترین راهی که می تونم براش اقدام کنم کدومه؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام عاطفه عزیز
      بله میتوانید مهاجرت کنید. راه های مختلفی با توجه به فیلد شغلی شما وجود دارد.
      لطفا فرم ارزیابی سایتمون رو پر کنید تا مشاوران مجموعه کامل شرایطتون رو ارزیابی کنند.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار