جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمامی مراحل و شرایط  برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا در سال ۲۰۲۴

 برنامه مهاجرت آتلانتیک مختص کارفرمایانی است که نتوانسته اند نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق آگهی برای نیروی کار داخلی جذب کنند و قصد دارند افرادی را انتخاب کنند که در خارج از کانادا زندگی می کنند یا اینکه به عنوان دانشجوی بین المللی در یکی از مؤسسات کانادا تحصیل کرده اند.

این برنامه مهاجرتی در استان های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور ارائه می شود و فرصت مناسبی است تا افرادی که می خواهند در این استان ها ساکن شوند از آن استفاده کنند.

زمان تخمینی مطالعه: ۷ دقیقه

در این مقاله این موارد را بررسی کرده ایم:

برنامه مهاجرت آتلانتیک

برنامه مهاجرت آتلانتیک راهی برای دریافت اقامت دائم کانادا است که مختص به کارگران ماهر خارجی و یا فارغ التحصیلان بین المللی که از یک موسسه کانادایی فارغ التحصیل شده اند طراحی شده است. افرادی که می خواهند در یکی از ۴ استان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور کانادا کار و زندگی کنند می توانند از این برنامه استفاده کنند.

این برنامه به کارفرمایان کمک می کند تا کارگران مورد نیاز خود را که در داخل کانادا نتوانسته اند پیدا کنند، استخدام کنند. برنامه مهاجرت آتلانتیک برنامه ی جایگزین برای پایلوت مهاجرت آتلانتیک شده است.

کارفرمایان قبل از اینکه پیشنهاد شغلی خود را به یک نامزد خارجی بدهند باید توسط دولت استانی آتلانتیک مجوز این کار را دریافت کنند و صلاحیت آن ها مورد تأیید و ارزیابی قرار بگیرد. پس از اینکه کارفرما موفق شد مجوزهای لازم را دریافت کند، باید خود و نامزد معرفی شده چند مرحله قانونی دیگر را پشت سر بگذارند و پس از آن نامزد معرفی شده می تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد. البته کارفرما می تواند درخواست اجازه کار موقت برای نامزد مورد نظر خود را پیش از اینکه کارهای اقامت او به پایان برسد دریافت کند. برای این کار باید به اداره مربوطه درخواست دهد و تضمین کند این فرد قرار است تا یک سال برای او کار کند.

الزامات پیشنهاد شغلی:

  1. کارفرما باید دولت آتلانتیک را مطمئن کند که پیشنهاد شغلی او تمام وقت است و فصلی نیست.
  2. کارفرما باید تأیید کند این فرصت شغلی حداقل برای یکسال پابرجا است.
  3. اگر شغل دائمی ارائه می شد کارفرما باید ثابت کند نامزد پیشنهادی او سطح مهارت و تجربه کاری بالاتری نسبت به پیشنهاد شغلی دارد یا در یکی از مؤسسات بین المللی مورد تأیید دولت آتلانتیک دررشته مرتبط مشغول به تحصیل است.

شرایط مورد نیاز برای دریافت پیشنهاد شغلی:

  1. نتایج یک آزمون زبان که نشان دهد فرد می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارتباط برقرار کنند.
  2. گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی مخصوص افرادی که خارج از کانادا تحصیل کرده اند تا بتوان سطح تحصیلات آن ها را با مدارک تحصیلی داخل کانادا مقایسه کرد.
  3. مدرک سابقه کار، به استثنای داوطلبانی که دانشجویان بین المللی هستند و از یک موسسه معتبر در آتلانتیک کانادا فارغ التحصیل شده اند.
  4. اثبات اینکه فرد پول کافی برای حمایت از خود و خانواده اش را در ماه های اول اقامت دارد.
  5. نامزد باید در ۵ سال گذشته حداقل ۳۰ ساعت در هفته کار مفید و مرتبط انجام داده باشد. (این زمان شامل ساعاتی که خود اشتغال بوده اید نمی شود.)


مشاغل برنامه مهاجرتی آتلانتیک

مشاغلی که در طرح برنامه مهاجرتی آتلانتیک گنجانده شده اند در شش دسته و گروه قرار داده می شوند که شامل کارهای پایه و ساده تا تخصص های حرف ای تر است.

  1. مشاغل مدیریتی مانند مدیران رستوران یا مدیران معدن
  2. مشاغل حرفه ای که معمولاً نیاز به مدرک از دانشگاه دارند، مانند پزشکان، دندانپزشکان یا معماران
  3. مشاغل فنی و مشاغل ماهر که حداقل به ۲ سال کالج یا کارآموزی نیاز دارند
  4. مشاغلی با مسئولیت های نظارتی یا ایمنی مانند افسران پلیس و آتش نشانان
  5. مشاغل فنی و مشاغل ماهر که به کمتر از ۲ سال کالج یا کارآموزی نیاز دارند؛ یا بیش از ۶ ماه آموزش در حین کار مثل کارگران ساختمانی
  6. مشاغل متوسطی که معمولاً مستلزم دوره دبیرستان و/یا چندین هفته آموزش خاص شغلی هستند، مانند قصابی های صنعتی، رانندگان کامیون های طولانی مدت، یا سرورهای غذا و نوشیدنی

معیارهای زبان کانادایی (NCLC)

معیارهای زبان کانادایی یا Niveaux de Compétence Linguistique Canadiens  یا به اختصار (NCLC) برای هر گروه شغلی متفاوت است. کاناد برای هر دسته از مشاغل سطح خاصی از زبان را از شما انتظار دارد که توسط سازمان های تعیین شده مورد ارزیابی قرار می گیرد و همچنین نباید بیش از دو سال از آزمون زبان مرتبط شما گذشته باشد. برای مشاغل معرفی شده در دسته ۱ تا ۳ سطح زبان CLB/NCLC 5 و برای مشاغل دسته چهارم تا ششم CLB/NCLC 4 مورد نیاز است.

نتیجه گیری

برنامه مهاجرتی آتلانتیک برای افرادی که دارای تخصص هستند و تجربه کاری مرتبط دارند مناسب است. این افراد می توانند در چهاراستان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادورساکن شوند و با تکیه بر تجربه کاری و مهارت خود فرصت شغلی خوبی را فراهم کنند. مشاغلی که در این برنامه گنجانده شده اند شامل مشاغل مدیریتی، پزشکی، فنی و صنعتی هستند. اگر پنج سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید و سطح زمان مورد نیاز برای هر گروه شغلی را داشته باشید می توانید از این فرصت استفاده کنید.

با پر کردن فرم ارزیابی ناولتی رد می توانید بسته به شرایط و موقعیتتان بهترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

  1. مشاغل برنامه مهاجرتی آتلانتیک کدامند؟
    قصاب صنعتی- رانندگان کامیون- مشاغل فنی- مهندسین- پزشکان- افسران پلیس و آتش نشانان- مدیران حرفه ای
  2. برای این برنامه چه مدرک زبانی لازم است؟
    برای این برنامه هر مدرک زبانی مورد قبول است فقط باید صحت آن ارزیابی شود و بیش از دوسال از اخذ آن نگذشته باشد.
  3. برنامه مهاجرت آتلانتیک در کدام قسمت از کانادا اجرا می شود؟
    این برنامه در استان های چهاراستان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور اجرا می شود.
  4. چه کسانی می تواند از این برنامه استفاده کنند؟
    کارگران خارجی که مهارت آن ها در این طرح جای دارد و برای آن هیچ نامزد داخلی وجود نداشته باشد یا دانشجویان بین المللی که در یکی از مؤسسات کانادا تحصیل کرده اند یا مشغول به تحصیل باشند.
  5. روند پردازش درخواست برای مهاجرت آتلانتیک چگونه است؟
    کارفرمای شاغل در استان هان های حوزه آتلانتیک باید در خواست خود را برای جذب نیروی کار خارجی ارائه دهند و اگر صلاحیت آن ها تأیید شد می توانند اجازه لازم برای این کار را دریافت کنند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار