جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط بازگشت به کشور مبدا پس از منتخب شدن در اکسپرس انتری

آیا می‌توانم پس از ارسال درخواست الکترونیکی برای اقامت دائم (eAPR) از طریق اکسپرس اینتری به کشور خود برگردم؟

اکسپرس انتری

IRCC، در سیستم اکسپرس انتری، درخواست‌های مهاجرت را به کمک سه برنامه کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSWP) مدیریت می‌کند.

کاندیداهای علاقه‌مند ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را برای هر یک از سه برنامه بالا ثابت کنند.

سپس یک نمایه آنلاین به وب‌سایت IRCC ارسال و امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) خود را بررسی می‌کنند. CRS همان چیزی است که دولت کانادا برای امتیازدهی و رتبه‌بندی داوطلبان اکسپرس اینتری بر اساس فاکتورهای مختلف استفاده می‌کند. این فاکتورها شامل سرمایه انسانی (سن، تحصیلات، مهارت زبان رسمی)، قابلیت انتقال مهارت‌ها (تجربه کاری) و موارد دیگر است.

پس از درخواست برای هر یک از سه برنامه سیستم اکسپرس انتری، eAPR همان چیزی است که متقاضیان پس از قرعه‌کشی اکسپرس اینتری در صورت دریافت دعوت‌نامه برای درخواست (ITA)، برای اقامت دائم (PR) به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال می‌کنند.

قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری، بر اساس امتیازهای تعیین‌شده IRCC، انجام و به افراد انتخاب‌شده یک ITA داده می‌شود تا بتوانند طی ۶۰ روز eAPR (درخواست اقامت دائم کانادا) را به IRCC ارسال کنند.

در این زمان، کسانی که ITA دریافت کرده‌اند، باید به نمایه IRCC خود وارد شوند و فرم درخواست اقامت دائم تحت اکسپرس اینتری را پر کنند. این امر مستلزم آن است که متقاضی اطمینان حاصل کند تمام مدارک موردنیاز را فراهم می‌کند، تمام پاسخ‌‌های سوالات eAPR کامل و درست هستند و تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

متقاضیان می‌توانند پس از ارائه eAPR خود از داخل کانادا به کشور خود سفر کنند.

در صورتی که بخواهید به کانادا برگردید، باید مدارک موردنیاز ورود مجدد مانند پاسپورت معتبر را داشته باشید.

بسته به دلیلی که فرد برای ورود مجدد دارد، باید مجوز کار یا تحصیل معتبر کانادا یا ویزای بازدیدکننده معتبر/ مجوز سفر الکترونیکی (eTA) داشته باشد، مگر این‌که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم کانادا باشد.

ویزای بازدیدکننده که به‌عنوان ویزای اقامت موقت (TRV) هم شناخته می‎شود، تنها در صورتی برای ورود مجدد به کانادا مورد نیاز است که کشوری که متقاضی به آن سفر می‌کند، صادر کرده باشد.

کارگران ماهر خارجی واجد شرایط هم می‌توانند پس از انقضای مجوز کار فعلی خود تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد eAPR آنها گرفته می‌شود، در کانادا بمانند، در صورتی که درخواست اتصال مجوز کار باز (BOWP) داده‌اند.

در شرایطی که تبعه خارجی eAPR ارائه می‌کند و می‌خواهد برای BOWP درخواست دهد، می‌تواند در طول پردازش eAPR سفر کند، در صورتی که قبل از انقضای مجوز کار به کانادا بازمی‌گردد.

برای درخواست BOWP باید این شرایط را داشته باشید:

  • مجوز کار معتبر داشته باشید
  • به دلیل ارائه درخواست تمدید مجوز کار تحت بخشR201(1) ، مجوز کار در کانادا را تحت بخش ۱۸۶ (u) مقررات حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPR) داشته باشید.
  • شرایط بازگرداندن وضعیت اقامت موقت خود با دریافت اجازه کار از طریق مجوز کار را داشته باشید

اگر تبعه خارجی کشوری باشید که به TRV نیاز دارد، باید اطمینان حاصل کنید یک TRV یا eTA معتبر برای ورود مجدد به کانادا دریافت می‌کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آخرین مقالات