جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

فرض کنید در کشوری زندگی می‌کنید که کیفیت زندگی در آن به بالاترین حد ممکن می‌رسد، کشوری که در آنجا حرفه‌ی پرستاری با احترام و ارزش زیادی مواجه است. بله احتمالا درست حدس زدید؛ درباره‌ی جایی مثل دانمارک صحبت می‌کنیم. این کشور با سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، حقوق و مزایای بالا و کیفیت زندگی عالی، مقصدی جذاب برای پرستاران از سراسر دنیا است. مهاجرت به دانمارک، می‌تواند فرصتی عالی برای متخصصان پرستاری باشد که به دنبال پیشرفت سطح زندگی و حرفه‌ی خود هستند.

در این مقاله، به بررسی میزان حقوق و نکات کلیدی و شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک می‌پردازیم و شما را با بعضی از جنبه‌های این فرآیند آشنا می‌کنیم. انجام تحقیق کامل در این زمینه، گرفتن مشاوره از کارشناسان با تجربه و یادگیری زبان دانمارکی از شرایط مهم موفقیت در این نوع مهاجرت است. به همین دلیل ما یعنی اعضای تیم ناولتی رد از صفر تا صد مهاجرت، در کنار شما هستیم و می‌توانید با اعتماد به ما، مهاجرتی امن و مطمئن داشته باشید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

شرایط مهاجرت پرستار به دانمارک کدامند؟

بد نیست بدانید که دانمارک به دلیل کمبود پرستار، به دنبال جذب پرستاران ماهر از سراسر دنیاست. به همین خاطر اگر علاقه‌مند به مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار هستید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تحصیلات: مدرک تحصیلی، جزو اصلی ترین شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک است. شما باید حداقل مدرک لیسانس پرستاری از یک دانشگاه معتبر و شناخته شده داشته باشید و مدارک تحصیلی شما حتما به زبان انگلیسی یا دانمارکی ترجمه شده باشند.
  • تجربه کاری: واضح است که برای مهاجرت، به سابقه کار احتیاج دارید؛ پس داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار مرتبط به‌عنوان پرستار ضروری است. فراموش نکنید که سابقه کار شما باید در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی معتبر به‌دست‌آمده باشد.
  • مهارت‌های زبانی: بله،مثل همیشه زبان حرف اول را می‌زند. تسلط به زبان دانمارکی در سطح B1 یا بالاتر، یکی دیگر از شرایط مهاجرت پرستار به دانمارک است. شما باید در آزمون زبان دانمارکی شرکت کرده و نمره قبولی را به دست بیاورید.
  • مجوزها و گواهینامه‌ها: دریافت مجوز پرستاری از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به دانمارک برای پرستاران است. از طرفی ارائه‌ی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری هم اهمیت زیادی دارد. همچنین لازم است مدارکی ارائه دهید که نشان دهد شما از نظر سلامتی کاملا سالم هستید و هیچ بیماری خطرناکی ندارید.
  • تمکن مالی: شما باید ثابت کنید که از نظر مالی توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود در دانمارک را دارید. این اثبات می‌تواند به‌صورت صورت‌حساب‌های بانکی، نامه از کارفرما یا سایر اسناد مربوطه باشد. باید بگوییم که مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی به وضعیت زندگی شما (مانند اینکه آیا تنها سفر می‌کنید یا خانواده‌تان را همراه خود می‌برید) بستگی دارد.

تسلط به زبان دانمارکی در سطح B1 یا بالاتر، یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک است.

نکات مهم برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

از آنجایی‌که فرآیند مهاجرت می‌تواند پیچیده و چالش‌برانگیز باشد، به همین دلیل آمادگی و برنامه‌ریزی دقیق بسیار مهم است. با دانستن نکات کلیدی، می‌توانید از مواجهه با مشکلات و موانع غیرمنتظره جلوگیری کنید. در اینجا نکات مهمی را که پرستاران باید در نظر داشته باشند، آورده‌ایم:

  • روند مهاجرت به دانمارک ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.
  • توصیه می‌شود قبل از شروع فرآیند مهاجرت با یک وکیل مهاجرت یا مشاور مشورت کنید. برای این کار می‌توانید روی مشاوران حرفه‌ای تیم ناولتی رد، حساب ویژه‌ای باز کنید تا یک مهاجرت مطمئن و پر از آرامش داشته باشید.
  • دانمارک کشوری نسبتا گران قیمت است، پس قبل از مهاجرت باید برای تامین هزینه‌های زندگی خود برنامه‌ریزی کنید.
  • درباره‌ی فرهنگ و آداب‌ورسوم دانمارکی بیشتر بخوانید و بدانید تا برای زندگی در این کشور آماده شوید.
  • پیشنهاد می‌کنیم با سایر پرستاران مهاجر در دانمارک ارتباط برقرار کنید تا از تجربیات آن‌ها کمک بگیرید.
مهاجرت پرستاران به دانمارک

دریافت اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاری

با گرفتن اجازه‌ی اقامتی که برای انجام کارهای مربوط به مجوز پرستاری در دانمارک صادر می‌شود، شما می‌توانید تا ۳ سال در این کشور اقامت داشته باشید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا در این مدت تمامی مراحل لازم برای تأیید مدارک و به دست آوردن مهارت‌های لازم برای کار به‌عنوان پرستار را بگذرانید.

باید بدانید که مجوز اولیه‌ی شما به مدت ۳ سال اعتبار دارد و غیرقابل تمدید است. اما خبر خوب اینجاست که بعد از پیدا کردن یک شغل پرستاری دائمی در دانمارک، می‌توانید درخواست مجوز اقامت کاری هم بدهید. این نوع مجوز به شما اجازه می‌دهد که به‌صورت دائم در کشور دانمارک به‌عنوان پرستار مشغول به کار شوید.

بعد از ۸ سال اقامت و کار در دانمارک، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. این یعنی که شما بعد از ۸ سال زندگی و کار در این کشور، از همه‌ی حقوق و مزایای یک مقیم دائم بهره‌مند خواهید شد. برای گرفتن این اقامت مراحلی وجود دارد که باید بگذرانید اما جای نگرانی نیست؛ کارشناسان متخصص ما در ناولتی رد شما را در هر مرحله از مسیر مهاجرت (از برنامه‌ریزی تا اقامت) همراهی می‌کنند.

بعد از ۸ سال زندگی و کار در کشور دانمارک می توانید اقامت دائم دریافت کنید و از همه‌ی حقوق و مزایای یک مقیم دائم بهره‌مند شوید.

شرایط حقوق پرستاری در دانمارک چگونه است؟

درآمد پرستاران در دانمارک جزو جذاب‌ترین جنبه‌های مثبت مهاجرت به این کشور است. به‌طور متوسط، پرستاران در دانمارک سالانه ۵۸۳,۵۲۳ کرون دانمارک (معادل ۸۳,۶۶۲ دلار) حقوق ناخالص می‌گیرد. رقمی که در اینجا اشاره کردیم متوسط درآمد یک پرستار در دانمارک است. این حقوق می‌تواند با توجه به عوامل مختلفی برای هرکس متفاوت باشد. در ادامه برخی از این عوامل تاثیر گذار را برای شما می‌گوییم:

  • محل کار: در کل حقوق پرستاران در شهرهای بزرگ و مناطق با تقاضای بالای نیروی کار بیشتر است.
  • تخصص: پرستارانی که در زمینه‌های تخصصی مانند مراقبت‌های بیهوشی یا مراقبت‌های بحرانی کار می‌کنند، حقوق بیشتری می‌گیرند.
  • نوع کارفرما به‌طورکلی: حقوق در بیمارستان‌های دولتی بیشتر از بخش خصوصی است.
  • سابقه و تجربه: پرستاران باسابقه و تجربه بیشتر درآمد بیشتری دارند.
  • مهارت‌های زبانی: مهارت در زبان دانمارکی می‌تواند به افزایش حقوق شما کمک کند.

این اطلاعات فقط برای اطلاع‌رسانی است و نباید به‌عنوان مشاوره حقوقی یا مالی محسوب شود. از ما می‌شنوید قبل از انجام هر اقدامی در مورد شغل یا حقوق خود، همیشه با یک متخصص در زمینه امور مهاجرتی مشورت کنید. برای این کار می‌توانید از مشاورین ما در ناولتی رد کمک بخواهید تا شما را به‌طور کامل راهنمایی کنند.

متوسط درآمد یک پرستار در دانمارک، سالانه ۵۸۳,۵۲۳ کرون دانمارک (معادل ۸۳,۶۶۲ دلار) است.

در بخش زیر میزان حقوق هر پرستار طبق سابقه کاری‌اش را برایتان آوردیم تا بتوانید در یک نگاه با هم مقایسه کنید.

درآمد پرستاران در دانمارک (سال ۲۰۲۴)

عنوان شغلیحقوق سالانه (کرون دانمارک)حقوق ماهانه (کرون دانمارک)حقوق سالانه (دلار)حقوق ماهانه (دلار)
متوسط حقوق پرستاران۵۸۳۵۲۳۹۵۷۰۸۳۶۶۲۶۹۷۲
پرستار سطح ابتدایی و تازه‌کار (۱ تا ۳ سال تجربه)۴۱۳۳۹۸۳۴۴۵۰۵۹۳۴۵۴۹۴۵
پرستار سطح متوسط (۴ تا ۸ سال تجربه)حدود ۵۵۰۰۰۰حدود ۴۵۸۳۳حدود ۷۸۰۰۰حدود ۶۵۰۰
پرستار ارشد یا متخصص (بیش از ۸ سال سابقه و تجربه)۷۲۱۸۱۶۵۹۴۸۸۱۰۳۶۲۰۸۶۳۳

مهاجرت پرستاران به دانمارک با کمک ناولتی رد

مهاجرت به دانمارک به‌عنوان پرستار، فرصتی عالی برای رفتن به یکی از پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین کشورهای دنیا را فراهم می‌کند. دانمارک با ارائه کیفیت زندگی بالا، امکانات رفاهی زیاد و تعادل عالی بین کار و زندگی، به یک مقصد دوست‌داشتنی برای حرفه‌ای‌های حوزه بهداشت مثل پرستارها تبدیل شده است. این کشور نه‌تنها امکان رشد حرفه‌ای را به شما می‌دهد، بلکه با داشتن فرهنگ خوب و محیطی حمایتگر، تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی در اروپا را برای شما فراهم می‌کند.

بااین‌حال، فرآیند مهاجرت چالش‌برانگیز است و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی کامل دارد. پرستاران متقاضی باید شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک، مراحل اخذ مجوز و ویزا، پیدا کردن شغل و همچنین چالش‌های فرهنگی و زبانی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوند، آگاهی کامل داشته باشند. دقیقا همین‌جا، کار ما مشاوران ناولتی رد شروع می‌شود. ما آماده‌ایم که در هر قدم از این مسیر کنارتان باشیم تا با اطمینان و آرامش قدم بردارید. برای گرفتن یک جلسه مشاوره رایگان فقط کافیست فرم مشاوره و ارزیابی ما را پر کنید تا کارشناسان ما در زمانی که برایتان مناسب است با شما تماس بگیرند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار