جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان در سال ۲۰۲۴

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان، یک راه خوب برای زندگی در این استان غربی کانادا است، استانی که از مناطق آفتابی این کشور است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد.

اکثریتِ یک میلیون و چند صد هزار نفرِ جمعیت این استان در دو شهر بزرگ ساسکاتون و رجینا زندگی می‌کنند و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری بنا شده است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و دستیابی به اقامت دائم این کشور را دارید و به زندگی در استان کم‌جمعیت ساسکاچوان علاقه‌مندید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم همه روش‌های مهاجرت با برنامه استانی ساسکاچوان (SINP) را شرح دهیم.

مقاله، شامل بخش‌های زیر است:

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان چیست؟

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان درزمینه پذیرش مهاجر بسیار موفق عمل کرده و سالانه بیش از ۱۵ هزار مهاجر از طریق آن پذیرش می‌شوند.

این برنامه برای رفع نیازهای اقتصادی و بازار کار استان از طریق مهاجرت راه‌اندازی شده، به طوری که از هر ۱۰ مهاجر آن، ۷ نفر از طریق برنامه استانی ساسکاچوان مهاجرت کرده‌اند.

اشتغال‌زایی این استان هم به گونه‌ای است که برای حدود ۷۶ درصد مهاجران شغل ایجاد شده است.

برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان یکی از انواع برنامه های مهاجرت استانی (PNP) کانادا است و به PNP آسان مشهور است. دلیل این شهرت، گزینه‌های متنوع این برنامه مهاجرتی است. این برنامه با دو روند مهاجرتی اصلی اجرا می‌شود.

روند مهاجرتی پیشرفته، همسو با جریان مهاجرتی اکسپرس انتری و بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) متقاضیان مهاجرت به این کشور اجرا می‌شود. در این روند، دولت کانادا در این سیستم رتبه‌بندی، متقاضیان مهاجرت را رتبه‌بندی می‌کند تا بتوانند اقامت دائم اخذ کنند.

در روند مهاجرتی پایه، متقاضیان مهاجرت در صورت نامزدی استانی باید مستقیماً به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهند.

توجه داشته باشید این متقاضیان در صورتی که نامزدی استانی ساسکاچوان را داشته باشند، ۶۰۰ امتیاز اضافه در اکسپرس انتری دریافت خواهند کرد و این موضوع تضمین‌کننده اخذ اقامت دائم کانادا است.

انواع روش های برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

در ادامه به سراغ جزئیات برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان می‌رویم. اگر جزء یکی از چهار دسته زیر هستید و به اخذ اقامت دائم کانادا فکر می‌کنید، این برنامه مهاجرتی، بهترین گزینه برای شماست:

  • نیروهای کار ماهر بین‌المللی
  • افراد دارای تجربه کار در ساسکاچوان
  • کارآفرینان عرصه کشاورزی و مزرعه‌داری
  • کارآفرینان فارغ‌التحصیل از ساسکاچوان

در ادامه به شرایطی می‌پردازیم که هرکدام از این چهار گروه باید داشته باشند تا بتوانند از طریق این برنامه مهاجرتی اقدام کنند.

مهاجرت نیروهای کار ماهر بین المللی

دانشگاه ساسکاچوان

روش مهاجرتی International Skilled Worker Category، ویژه نیروهای کار ماهر بین‌المللی است که مایل به زندگی و کار در استان هستند و در یکی از مشاغل موردنیاز این استان مهارت‌های فنی دارند. این گروه می‌توانند به سه شیوه برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام کنند:

۱. مهاجرت نیروهای کار ماهر بین المللی در مشاغل موردتقاضا

اولین روش مناسب نیروهای کار ماهر بین‌المللی، International Skilled Worker – Occupations I-Demand است. این شیوه، مخصوص افراد متخصص دارای سابقه کاری است که پیشنهاد کار ندارند.

این افراد باید در مشاغل موردنیاز ساسکاچوان مهارت داشته باشند. عنوان و کد شغلی NOC این مشاغل، شامل موارد زیر است:

  • مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی (۰۲۱۳)
  • مهندسان برق و الکترونیک (۲۱۳۳)
  • مهندسان کامپیوتر به‌جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار (۲۱۴۷)
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم اطلاعات (۲۱۷۱)
  • تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده (۲۱۷۲)
  • مهندسان و طراحان نرم‌افزار (۲۱۷۳)
  • برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی (۲۱۷۴)
  • طراحان و توسعه‌دهندگان وب (۲۱۷۵)
  • تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری (۲۲۸۱)
  • تکنسین‌های پشتیبانی کاربر (۲۲۸۲)
  • تکنسین‌های تست سیستم اطلاعات (۲۲۸۳)

۲. مهاجرت نیروهای کار ماهر بین المللی دارای پیشنهاد کاری

نیروهای کار ماهر بین‌المللی می‌توانند به روش International Skilled Worker – Employment Offer هم اقدام به مهاجرت به این استان کنند. این روش، مخصوص افرادی است که پیشنهاد کاری در عناوین شغلی NOC 0,A,B را از یک کارفرمای تمام‌وقت در ساسکاچوان دریافت کرده‌اند.

این افراد باید دست کم ۶۰ امتیاز برنامه استانی را کسب کنند، طی ده سال اخیر یک سال سابقه کار در شغل موردنظر داشته باشند و سطح زبان آنها، حداقل CLB4 باشد.

۳. مهاجرت نیروهای کار ماهر بین‌المللی از طریق اکسپرس انتری ساسکاچوان

سومین روش مهاجرتی مناسب نیروهای کار ماهر بین‌المللی، International Skilled Worker– Express Entry است که مختص کاندیداهایی است که قبلاً در استخر اکسپرس انتری سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) پروفایل ساخته‌اند و در یک شغل موردتقاضای استان تجربه کاری دارند.

نیروهای کار ماهر، برای شرکت در این برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان باید امتیازات ابراز علاقه (EOI) را هم برای حضور در استخر اکسپرس انتری دریافت کنند. این امتیازات بر اساس پنج عامل تحصیلات و آموزش، تجربه کاری، توانایی زبان، سن و سازگاری با زندگی در کانادا حساب می‌شوند.

برای ورود به مجموعه SINP EOI و شرکت در برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان، داوطلبان باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۱۰ امتیاز را در شبکه امتیازات EOI کسب کنند تا مناسب مهاجرت با این روش در نظر گرفته شوند.

۴. مهاجرت نیروهای کار ماهر بین‌المللی با مشاغلی که به‌ سختی پر می‌شوند

آخرین روش مناسب نیروهای کار ماهر بین‌المللی، Hard-to-Fill Skills Pilot است. این روش، مخصوص نیروهای کاری است که مهارت‌ کمی در مشاغل خاص موردنیاز استان دارند و یک پیشنهاد کاری در ساسکاچوان به آنها ارائه شده است.

این افراد، باید حداقل یک سال سابقه کار مرتبط تمام‌وقت طی سه سال گذشته و CLB4 داشته باشند و تحصیلات آنها در سطح دبیرستان یا بالاتر باشد.

مهاجرت افراد دارای تجربه کار در ساسکاچوان

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

حال که با همه روش‌های مهاجرتی مربوط به نیروهای کار ماهر بین‌المللی آشنا شدیم، به سراغ برنامه مهاجرتی می‌رویم که مختص دارندگان مجوز کار در استان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که در این استان درس خوانده‌اند یا در حال کار و زندگی در آن هستند.

برنامه مهاجرتی افراد دارای تجربه کار در ساسکاچوان یا Saskatchewan Experience Category شامل شش گروه است که در ادامه شرایط هرکدام از آنها را شرح می‌دهیم:

۱. نیروهای کار ماهر دارای مجوز کار

گروه اول، نیروهای کار ماهر هستند که حداقل شش ماه در ساسکاچوان کار کرده‌اند و مجوز کار معتبر صادرشده توسط IRCC دارند. این افراد برای اقدام از روش Existing Work Permit، باید از یک کارفرما، پیشنهاد شغلی مرتبط تمام‌وقت گرفته باشند.

۲. افراد نیمه ماهر در فعالیت های کشاورزی و دارای مجوز کار

برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان

گروه دوم دارای تجربه کار، افرادی‌اند که مهارت نسبی درزمینه کشاورزی دارند و بیش از شش ماه است با مجوز کار معتبر برای کارفرمایی در ساسکاچوان کار کرده‌اند که به آنها پیشنهاد کاری (جاب آفر) داده است.

این افراد باید یک پیشنهاد شغلی دائمی تمام‌وقت از یک کارفرما داشته باشند و این پیشنهاد شغلی برای یکی از دو عنوان شغلی کارگر عمومی مزرعه (۸۴۳۱NOC) یا کارگر مهدکودک و گلخانه (NOC8432) باشد.

۳. متخصصان سلامت

گروه سومی که می‌توانند با داشتن تجربه کار به ساسکاچوان مهاجرت کنند، پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی هستند که حداقل شش ماه کار کرده‌اند.

۴. فعالان هتلداری

سِروِرهای غذا و نوشیدنی، متصدیان پیشخوان غذا، دستیاران آشپزخانه یا کارکنان خانه‌داری و نظافت، گروه چهارم دارای تجربه کاری در ساسکاچوان هستند که به روش Hospitality Sector Project می‌توانند برای این برنامه مهاجرتی اقدام کنند. این افراد باید حداقل شش ماه در استان کار کرده باشند.

۵. رانندگان کامیون

پنجمین گروه دارای تجربه کار در ساسکاچوان، کسانی‌اند که حداقل شش ماه در یک شرکت حمل و نقل موردتایید کار کرده‌اند و به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان هستند. این افراد برای استفاده از این برنامه مهاجرت، از روش Long Haul Truck Driver Project سود می‌برند.

۶. فارغ التحصیلان

آخرین گروهِ شاملِ روش تجربه ساسکاچوان، دانشجویانی‌اند که از یک موسسه عالی در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند و حداقل ۲۴ ماه کار کرده‌اند. دانشجویانی که از یک موسسه تحصیلی در ساسکاچوان فارغ التحصیل شده‌اند، هم باید ۶ ماه در این استان کار کرده باشند.

مهاجرت کارآفرینان عرصه کشاورزی و مزرعه داری

برنامه مهاجرت به استان ساسکاچوان

تا اینجای مقاله با روش‌های مهاجرت مربوط به دو گروه نیروهای کار ماهر بین‌المللی و افراد دارای تجربه کار در ساسکاچوان آشنا شدیم. اکنون به سراغ گروه سوم، یعنی کارآفرینان عرصه کشاورزی و مزرعه‌داری می‌رویم.

این افراد، از روش Entrepreneurs and Farm Category اقدام می‌کنند که ویژه کسانی است که می‌خواهند درزمینه کشاورزی و مزرعه‌داری در استان ساسکاچوان کارآفرینی کنند و حضور فعال و دائمی در این استان داشته باشند.

این برنامه مهاجرتی، ویژه دو گروه کارآفرینان (Entrepreneur Sub-Category) و مالکان و مدیران مزارع (Farm Owners and Operators Sub-Category) است.

مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیل از ساسکاچوان

درنهایت به سراغ آخرین گروهی می‌رویم که مشمول برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان می‌شوند. دانشجویان بین‌المللی ‌که بعد از دوران متوسطه در یک موسسه معتبر در ساسکاچوان تحصیل کرده‌اند و قصد دارند یک کسب و کار در این استان راه‌اندازی کنند، می‌توانند از طریق روش مهاجرتی International Graduate Entrepreneur Category اقامت این استان را دریافت کنند.

مهاجرت با برنامه استانی ساسکاچوان

کانادا به دلیل وسعت بالا و اقتصاد رو به رشد، همواره با کمبود نیروی کار مواجه است و از این رو برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را برای اخذ اقامت دائم این کشور پیش روی متقاضیان مهاجرت قرار داده است.

برنامه های مهاجرت استانی، ازجمله این مسیرهای مهاجرتی است که در این مقاله به یکی از آنها، یعنی برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان پرداختیم.

اگر شما هم بر اساس شرایط و موقعیتتان، به دنبال مهاجرت با بهترین روش هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرم ارزیابی را پر کنید و از مشاوره رایگان مهاجرت و کسب و کار ناولتی رد بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

چرا به برنامه مهاجرت ساسکاچوان، PNP آسان گفته می‌شود؟

این برنامه به دلیل زیرگروه‌های مختلفی که برای آن تعریف شده، به PNP آسان شهرت دارد.
اگر شما یک نیروی فنی هستید که در خارج از کانادا یا ساسکاچوان زندگی و کار می‌کنید یا در کشاورزی و مزرعه‌داری تبحر دارید، این برنامه مهاجرتی، بهترین و آسان‌ترین روش اخذ اقامت دائم کانادا برای شماست.

PNP ساسکاچوان معمولا چقدر زمان می‌برد؟

زمان پردازش این برنامه متفاوت است.
به طور مثال این زمان برای نیروهای کار ماهر بین‌المللی در اکسپرس انتری بیش از ۳۰ هفته است، اما همین افراد در صورتی که پیشنهاد کار داشته باشند، طی ۴ هفته به نتیجه می‌رسند.
زمان پردازش برای افرادی که تجربه کار و زندگی در ساسکاچوان دارند، بین یک تا دو هفته و برای کارآفرینان فارغ‌التحصیل بین‌المللی و کارآفرینان و مزرعه‌داران ۱۴ هفته است.

آیا مهاجرت به ساسکاچوان به‌جز اکسپرس انتری از روش دیگری هم امکان‌پذیر است؟

بله. اکسپرس انتری یکی از روش‌های برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان و مختص نیروی کار ماهر این استان است.
این برنامه مهاجرتی، زیرگروه‌های بسیاری دارد که در این مقاله هر کدام را به صورت مجزا توضیح داده‌ایم.

کدام دانشگاه‌ها یا کالج‌های ساسکاچوان برای تحصیل معتبرترند؟

دانشگاه رجینا، دانشگاه ساسکاچوان، کالج کمپیون، کالج لوتر و کالج سنت پیتر، معتبرترین دانشگاه‌ها و کالج‌های استان ساسکاچوان هستند.

حداقل امتیاز اکسپرس انتری برای SINP چقدر است؟

اگر به دنبال مهاجرت به ساسکاچوان به‌عنوان نیروی کار ماهر بین‌المللی با روش اکسپرس انتری هستید، باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۱۰ امتیاز را کسب کنید.
مهارت زبان، تحصیلات، تجربه کاری، مجوز کار و تمکن مالی، امتیازات ویژه‌ای در این روش مهاجرتی دارند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

2 پاسخ

  1. سلام ، روز به خیر
    در صورت موفقیت از طریق روش SINP، نوع اقامت PR میباشد یا TR؟ و اینکه پس از اخذ PR لزومی به حضور چندساله در این استان میباشد یا بطور واضح تر پس از اخذ PR از ساسکاچوان بعد از چه مدت میتوان به سایر استانها مانند انتاریو یا بریتیش کلمبیا نقل مکان کرد؟
    سپاسگزارم

    1. سلام حسین عزیز
      خروجی برنامه های استانی PR میباشد
      شما بعد از ورود به کانادا و دریافت کارت PR میتوانید به استان های دیگر نقل مکان کنید

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار