جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه های مهاجرتی استان یوکان

استان یوکان یکی از استان‌های کانادا است. یوکان در شمال غربی کشور کانادا واقع شده و نام خود را از رودخانه یوکان که یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های این منطقه می‌باشد گرفته است. این استان از غرب با ایالت آلاسکا آمریکا، از شرق با نورت تریتوریز و از جنوب با استان بریتیش کلمبیا همسایه است. مرکز یوکان «وایت هورس» می‌باشد. وایت هورس یکی از شهرهای بزرگ شمال کانادا به حساب می‌آید. برنامه های مهاجرتی استان یوکان به قدری متنوع است که این روزها افراد زیادی آنجا را به‌عنوان مقصد نهایی خود برای زندگی انتخاب می‌کنند.

استان یوکان را بیشتر بشناسید:

شهر یوکان حدوداً ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد. مردمان یوکان فرهنگ‌های گوناگونی دارند و هرکدامشان از نقاط مختلف دنیا به آنجا آمدند؛ به همین علت شرایط سازگاری برای مهاجران جدید نسبتاً راحت است. از لحاظ مذهبی مردم یا یهودی، مسلمان، هندوئیسم، بودایی، معنویت بومی، مسیحی آیین سیک یا پیرو سایر ادیان هستند یا اینکه هیچ مذهبی ندارند.

شهر اصلی یوکان

شهر وایت هورس پایتخت یوکان می‌باشد که بیشتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر یک مرکز فرهنگی بزرگ به حساب می‌آید. رویدادهای ورزشی مختلف مانند بازی‌های المپیک زمستانی کانادا یا جشنواره‌های گوناگونی هر ساله در وایت هورس برگزار می‌شود.

استانداردهای زندگی در استان یوکان

هزینه زندگی در وایت هورس بالا است اما سایر شهرهای یوکان هزینه زندگی پایین‌تری دارند. برنامه های مهاجرتی استان یوکان متنوع هست و از استانداردهای لازم برای ساخت یک زندگی مطلوب برخوردار می‌باشد. قیمت خانه در آنجا پایین است به همین علت مردم می‌توانند خیلی راحت ساکن شوند.

استانداردهای زندگی در استان یوکان

شرایط تحصیلی در یوکان

در استان یوکان ساکنان و شهروندانی که اقامت دائمی دارند و سنشان کم‌تر از بیست سال است، می‌توانند از آموزش رایگان تا پایان مقطع دبیرستان بهره‌مند شوند. برنامه‌های آموزشی این استان بر یادگیری مهارت‌های شغلی تأکید دارد. دانش آموزان می‌توانند با زبان‌های انگلیسی، اینوکتیتوت و فرانسوی ادامه تحصیل دهند.

کالج یوکان یکی از مؤسسات آموزش عالی قابل قبولی می‌باشد که در وایت هورس مستقر شده است. این دانشگاه رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند قبل از استخدام برنامه‌های تجاری آموزشی مختلفی مانند هنر آشپزی، گردشگری، مدیریت اداری، مدیریت بازرگانی یا مطالعات کامپیوتری را پشت سر بگذارند تا بتوانند در مشاغل بهتری استخدام شوند.

شرایط کاری در یوکان

اقتصاد یوکان بر منابع طبیعی استوار است. صنعت اصلی یوکان معدن کاری می‌باشد البته مشاغل اداری و تجاری هم جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دادند. شرایط اقتصادی و اشتغالی خوب یوکان باعث شده تا توجه صنعتگران و مهاجران به این منطقه جلب شود. نرخ بیکاری در یوکان حدوداً ۷ درصد است اما این آمار معمولاً در فصل‌های مختلف تغییر می‌کند.

سطح بهداشت یوکان

بر اساس قانون کانادا همه مناطق و استان‌ها خدمات بهداشتی عمومی رایگانی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. اصولاً بهداشت اولیه در کانادا رایگان است.

برنامه های مهاجرتی استان یوکان

شاید با خودتان فکر کنید که اصلاً استان یوکان کجاست یا چرا باید به آنجا مهاجرت کرد اما واقعیت این است که این روزها مهاجرت به کانادا بیشتر از حد تصور شده؛ در نتیجه شناخت استان‌های این کشور برای زندگی لازم است. یوکان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند شرایط خوبی را برای زندگی فراهم کند.

۱.برنامه اکسپرس اینتری

یکی از برنامه های مهاجرتی استان یوکان برنامه اکسپرس اینتری است. بر اساس این برنامه افراد متخصصی که موفق نشدند توسط کارفرمایان مقیم کانادا شغلی را به دست آورند می‌توانند با دسترسی به بانک اطلاعات سازمان IRCC امکان مهاجرت خود را فراهم کنند. طبق این برنامه متقاضیان جویای کار شرایط و پیشنهادات خود را برای کار تمام وقت ارسال می‌کنند و منتظر می‌مانند تا توسط یکی از کارفرمایان استان یوکان استخدام شوند.

برنامه های مهاجرتی استان یوکان

۲.برنامه نیروی متخصص

کارفرمایان استان یوکان اجازه دارند اسپانسر یک نیروی کار متخصص و ماهر خارجی شوند و با این کار امکان اخذ اقامت دائم کانادا را برای او فراهم کنند. شرط اصلی استفاده از این برنامه «دریافت ویزای کار کانادا» است. کارفرمایانی که می‌خواهند از این برنامه استفاده کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • کارفرما باید یکی از شهروندان کانادا باشد یا اقامت کانادا را داشته باشد.
  • از همه شرایط لازم برای کسب و کار برخوردار باشد.
  • حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت در زمینه کسب و کار مدنظرش را داشته باشد.
  • مجوز کسب و کار خود را ارائه دهد.
  • کلیه هزینه‌های مربوط به سفر هوایی، بیمه و محل سکونت متقاضی خارجی را پرداخت کند.
  • حداقل متوسط دستمزدی که فرد متقاضی دریافت می‌کرده را به او بپردازد.
  • اگر به هر دلیل متقاضی خارجی شرایط را نپذیرد کارفرما باید کلیه هزینه‌های بازگشت او را پرداخت کند.

متقاضیان خارجی نیز باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل یک سال تجربه کاری داشته باشند.
  • درخواست پناهندگی نداده باشند.
  • مدارک معتبری در زمینه کاری و شغلی خود ارائه دهند.
  • بر زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشند.

۳.برنامه انتخاب کسب و کار

یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی استان یوکان «برنامه انتخاب کسب و کار» است. متقاضیانی که می‌خواهند یک کسب و کار جدید را شروع کنند / قصد همکاری با کسب و کارهای موجود در بازار را دارند یا به دنبال خرید یک کسب و کار هستند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. متقاضیان باید برای استفاده از برنامه انتخاب کسب و کار مبلغی را سرمایه گذاری کنند. شرایط لازم برای مهاجرت از این طریق به شرح زیر می‌باشد:

  • فرد متقاضی باید بر زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد.
  • تجربه و سابقه کارآفرینی در زمینه شغل پیشنهادی را داشته باشد.
  • حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا، دارایی داشته باشد.
  • قبل از مهاجرت از طریق این برنامه حداقل یک بار به استان یوکان سفر کند. در طول سفر با شرایط کسب و کار در آنجا آشنا شود و با یکی از کارکنان برنامه مهاجرتی ملاقات کند.

۴.برنامه نیروی کار دارای تأثیر حیاتی

اگر کارفرمایی بخواهد اسپانسر یک فرد خارجی در زمینه مشاغل نیمه تخصصی یا غیرتخصصی شود، می‌تواند از این برنامه استفاده کند. طبق این برنامه افراد جویای کار باید از یک کارفرمای خارجی فرصت شغلی دریافت کنند. در برنامه نیروی کار دارای تأثیر حیاتی متقاضیان می‌توانند بدون حضور در استان یوکان درخواست کار دهند.

۵.مهاجرت تحصیلی به یوکان

استان یوکان امکان مهاجرت را برای دانش آموزان یا دانشجویان فراهم کرده است با توجه به اینکه کانادا نظام آموزشی با کیفیتی دارد در نتیجه ادامه تحصیل در این استان هم خوب است. شما می‌توانید برای ادامه تحصیل در مدارس یوکان یا دانشگاه‌های آن درخواست دهید. در نظر داشته باشید که تنها دانشگاه یوکان، موسسه آموزش عالی‌اش است. این موسسه برنامه‌های نسبتاً متنوعی در مقطع کارشناسی دارد اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شرایطش محدودتر است.

کلام آخر

در این مقاله با برنامه های مهاجرتی استان یوکان آشنا شدید. از مزایای سکونت در این استان می‌توان به زیبایی و امنیت قابل قبول، امکان سفر به بیشتر از ۱۶۰ کشور دنیا، حقوق ثابت برای فرزندان، آموزش رایگان به فرزندان زیر ۲۰ سال، داشتن کالج و دانشگاه معتبر، داشتن یک دولت تضمین شده، سیستم بهداشتی _ درمانی رایگان و جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد. استان یوکان امکان مهاجرت خانوادگی تحصیلی و کاری را فراهم کرده است.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار