جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای ICT کانادا برای مهاجرت – برنامه انتقال درون شرکتی

کشور کانادا در چند سال اخیر برنامه‌های متنوعی را برای جذب کارآفرینان، افراد خوداشتغال و کارمندان متخصص خارجی اجرا کرده است. ویزای ICT  کانادا یا برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، یکی از راه‌های مهاجرتی برای رفتن به این کشور است. اگر یک شرکت بین‌المللی بزرگ دارید، می‌توانید مدیران ارشد و کارمندان مهم خود را به کانادا ببرید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که یک دفتر جدید از شرکتتان را در کانادا باز کرده و همراه با خانواده به این کشور مهاجرت کنید. ویزای ICT موقتی است، یعنی به شما اجازه می‌دهد که برای مدت محدودی به کانادا بروید تا در آنجا کار کنید و بیزینس‌ خود را راه بیندازید. البته پس از گذشت زمان و داشتن شرایط لازم، می‌توانید درخواست اقامت دائم هم بدهید.

موسسه مهاجرتی ناولتی رد با ارائه خدمات ویزای ICT کانادا (انتقال درون شرکتی) به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی کسب‌وکار خود را در کانادا گسترش دهید و به این کشور مهاجرت کنید.

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا یا ویزای ICT کانادا چیست؟

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا یا ویزای کار ICT برای افرادی است که از طریق برنامه IMP به کانادا می‌آیند. این برنامه به شرکت‌های بین‌المللی امکان می‌دهد که کارمندان خود را به‌صورت موقت به شعبه یا شرکت وابسته خود در کانادا منتقل کنند.

دولت کانادا باور دارد، افرادی که با این روش به کانادا می‌آیند، تخصص‌ها و مهارت‌های خود را به بخش‌های مختلف انتقال می‌دهند. این کار در رشد اقتصادی کشورشان تاثیر داشته و سود قابل‌توجهی نصیب آن‌ها می‌شود. ازآنجایی‌که بحث منفعت کانادایی‌ها در میان است، دولت در چنین برنامه‌هایی از بعضی سخت‌گیری‌های خود چشم‌پوشی می‌کند؛ مثلا این برنامه به افراد واجد شرایط اجازه می‌دهد که بدون نیاز به ارائه مجوز LMIA، وارد کانادا شوند. LMIA (یک مجوز ارزیابی نیاز به کارگر خارجی) برای اغلب ویزاهای کاری لازم است اما داشتن آن برای کلیه‌ی برنامه‌های مهاجرتی زیرمجموعه IMP، احتیاج نیست.

مزایای ویزای ICT؛ از داشتن شرایط ساده تا امکان دریافت اقامت دائم

واضح است که با انتقال بیزنس و ثبت شرکت خود در کانادا، می‌توانید به‌خوبی کسب‌وکارتان را گسترش داده و با دسترسی به بازارهای بین‌المللی درآمدتان را افزایش دهید؛ اما اجازه دهید کمی بیشتر درباره‌ی فواید ویزای ICT برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک صحبت کنیم:

  1. شرایط ساده و بدون دردسر: همان‌طور که گفتیم، برای این ویزا نیازی به مجوز خاصی مثل LMIA ندارید. همچنین محدودیت سنی خاصی برای درخواست ویزای ICT، تعیین نشده است.
  2. اقامت دائم: بعد از یک سال می‌توانید درخواست دهید که همیشه در کانادا بمانید و از طریق برنامه ویزای اکسپرس انتری اقامت دائم کانادا دریافت کنید.
  3. امکانات عالی برای خانواده: همسر شما می‌تواند در کانادا کار کند و بچه‌هایتان به مدرسه بروند.
  4. بدون نیاز به زبان عالی: نیازی نیست که زبان انگلیسی‌ شما خیلی خوب و عالی باشد.
  5. سرعت انجام فرآیند: خیلی سریع (کمتر از ۶ ماه) می‌توانید شرکت و کارمندانتان را به کانادا بیاورید.
  6. تحصیل رایگان: بچه‌هایتان می‌توانند رایگان به مدرسه‌های دولتی بروند.
  7. بررسی بازار: اول می‌توانید ببینید کسب‌وکار شما در کانادا موفق می‌شود یا نه و سپس تصمیم بگیرید که همه‌چیزتان را به کانادا منتقل کنید. خوشبختانه برای بررسی این موضوع، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی ما باز کنید، زیرا یکی از ویژگی‌هایی که ناولتی رد را از دیگر موسسات متمایز می‌کند، آشنایی کامل ما به بازار کار کاناداست.
ویزای ICT کانادا

شرایط دریافت ویزای ICT کانادا

در کل، برای اخذ ویزای ICT (Intra-Company Transfer) کانادا، لازم است به چند شرط خاص دقت شود که شرکت‌ها و کارمندان بین‌المللی باید آن‌ها را رعایت کنند. در ادامه به‌طور کامل درباره‌ی این الزامات مهم صحبت می‌کنیم.

الزامات شرکت و شرایط کارفرما برای ویزای ICT

برای اینکه شرکت‌ها بتوانند از برنامه ICT استفاده کنند و کارمندانشان را به کانادا بفرستند، باید این شرایط را داشته باشند:

  • شرکت باید حداقل یک سال قبل از انتقال به کانادا فعالیت داشته باشد.
  • شرکت باید پول کافی برای شروع و انجام کارهایش در کانادا را داشته باشد. همچنین باید نشان دهد توانایی مالی لازم برای پرداخت حقوق کارکنان را دارد.
  • شرکت باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند مدیران جدید را استخدام کند.
  • شرکت باید یک برنامه واقعی و قابل اجرا برای توسعه فعالیت‌های خود در کانادا داشته باشد.
  • مکان و آدرس دقیق شرکت در کانادا باید مشخص باشد.
  • شرکت باید نشان دهد که کارمندانشان نقش مهمی دارند و زیر نظر مدیران کار می‌کنند.
  • شرکت باید توسط یک مدیر در کانادا هدایت شود.

برای موفقیت در دریافت ویزای ICT، شرکت‌ها باید ثابت کنند که بیزینس‌شان در کانادا موفق می‌شود و می‌توانند کارمندان محلی را استخدام کنند. با این کار، دولت کانادا متوجه می‌شود که کسب‌وکار شما منفعتی هم برای آن‌ها دارد.

شرایط دریافت ویزای ICT برای کارمندان

دریافت ویزای ICT کانادا برای کارمندان شرکت، به شرایط خاصی بستگی دارد. اگر کارمندی می‌خواهد به کانادا منتقل شود، باید حداقل یک سال به‌صورت تمام‌وقت در یک شرکت بین‌المللی کار کرده باشد و در یکی از سه نقش زیر فعالیت داشته باشد:

  1. مدیر اجرایی (Executive Manager): این شخص مسئول تعیین اهداف و سیاست‌های شرکت است و بخش عمده‌ای از مدیریت شرکت را بر عهده دارد. او باید تصمیمات مهم شرکت را بگیرد و تنها توسط مدیران مافوق و هیئت مدیره نظارت می‌شود.
  2. مدیران ارشد (Senior Managers): این افراد بر مدیریت کارمندان حرفه‌ای شرکت نظارت دارند و دارای صلاحیت‌ برای اخراج، استخدام و دادن ارتقای شغلی به کارمندان هستند.
  3. کارمندان و نیروهای متخصص (Specialized Knowledge): این افراد دانش منحصربه‌فردی در یک رشته یا حرفه خاص دارند و جزو متخصصین کلیدی در شرکت هستند.

لازم است بدانید، شرکتی که کارمند در آن کار می‌کند باید به‌صورت قانونی با شرکتی که در کانادا است، مرتبط باشد. فرد باید به‌صورت موقت به کانادا منتقل شود و همه قوانین مهاجرت موقت به کانادا را رعایت کند.

حداکثر مدت اقامت افراد در کانادا از طریق برنامه انتقال درون شرکتی با تمدید، برای مدیران اجرایی هفت سال و برای کارمندان متخصص پنج سال است.

شرایط شرکت‌های استارت آپی و تازه تاسیس برای ویزای ICT کانادا

شاید فکر کنید شرکت‌های استارت آپی یا کسانی که تازه قصد شروع کار در کانادا را دارند، نمی‌توانند از این برنامه برای مهاجرت استفاده کنند اما این‌طور نیست؛ اگر شرکت، تازه تاسیس باشد و بخواهد در کانادا کار کند، افسران مهاجرت به موارد زیر توجه می‌کنند:

  1. طرح کسب‌وکار: شرکت باید نشان دهد که یک طرح کسب‌وکار مناسب دارد و توانایی ایجاد درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌های خود و حقوق کارکنان را دارد.
  2. ایجاد شغل: افسران بررسی می‌کنند که این شرکت برای کانادایی‌ها شغل ایجاد می‌کند یا خیر؟
  3. نیاز به مدیر: شرکت باید به اندازه کافی بزرگ بوده تا نیاز به استخدام یک مدیر اجرایی در کانادا داشته باشد.

در چنین موقعیتی، ممکن است فرآیند مهاجرت کاری کمی پیچیده باشد. ازآنجایی‌که مجموعه ناولتی رد تسلط خوب و کافی نسبت به مارکت کانادا دارد، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران متخصص ما کمک بگیرید تا در هر قدم از این مسیر، شما را به‌خوبی راهنمایی کنند. برای این کار می‌توانید از طریق واتساپ ناولتی رد با ما در ارتباط باشید و یک جلسه مشاوره رایگان بگیرید.

ویزای ICT کانادا

مدارک لازم برای ویزای ICT؛ آنچه که نیاز دارید

برای اقدام به مهاجرت از طریق برنامه ICT، نیاز به ارائه یک سری مدارک خاص است. این مدارک شامل:

  • سابقه استخدام در شرکت‌های چند ملیتی (حداقل در یک کشور خارجی)
  • مدارک معتبر برای اثبات کار کردن اتباع خارجی در شرکت‌های چند ملیتی خارج از کانادا و قصد کار در شرکت‌های وابسته در کانادا
  • مدارک تایید کننده سابقه کار تمام وقت به مدت حداقل یک سال در این سه سال گذشته
  • مدارک برای تایید موقعیت شغلی در بخش‌های اجرایی، مدیریتی یا نیروی کار متخصص
  • اثبات دانش تخصصی مورد نیاز برای موقعیت شغلی در کانادا
  • بیانیه درباره مدت زمان مورد نظر برای اقامت در کانادا
  • ترجمه مدارک هویتی مانند کارت ملی وشناسنامه خود، همسر و فرزندان
  • ترجمه کارت پایان خدمت، سند ازدواج، مدارک ملکی و دارایی‌ها
  • سوابق بیمه و لیست بیمه پرسنل شرکت از اداره بیمه
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ترجمه رزومه کاری و سوابق شغلی

نحوه درخواست ویزای ICT؛ از کجا باید شروع کنید؟

در شروع فرایند دریافت ویزای ICT برای مهاجرت به کانادا، مراحل زیر را دنبال کنید و اگر در این مسیر سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۱۲۶۲۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

  1. ثبت شرکت در کانادا: برای شروع، شما باید شرکتتان را در کانادا به‌عنوان یک شعبه یا شرکت وابسته به شرکت اصلی خود ثبت کنید. این اقدام نشان می‌دهد که شما قصد دارید، فعالیت تجاری خود را در این کشور آغاز کنید.
  2. تهیه طرح تجاری: باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن تهیه کنید. این طرح باید شامل فعالیت‌های تجاری پیشنهادی شما در کانادا، تحقیقات بازار و برنامه‌ریزی مالی برای اجرای فعالیت‌های سودآور باشد. همچنین باید نشان دهید که برنامه استخدام و پیش‌بینی جریان نقدی شما برای ۲-۳ سال آینده مطابق با استانداردهای صنعت مربوطه است.
  3. جمع‌آوری مدارک: شما باید تمام مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. این مدارک ممکن است شامل صورتحساب بانکی، اساسنامه شرکت، شواهدی از سرمایه‌گذاری‌ها و دیگر مدارک مالی مربوط به شرکتتان باشد.
  4. ارسال درخواست: بعد از آماده‌سازی مدارک، می‌توانید دیگر مراحل دریافت ویزای کار انتقال درون شرکتی کانادا را طی کرده و با مراجعه به سایت اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را ارسال کنید. این درخواست شامل تمام اسناد و اطلاعاتی است که ثابت می‌کند شما واجد شرایط برای دریافت ویزای کار ICT هستید.

ناولتی رد؛ راهنمای گام به گام ویزای ICT برای مهاجرت به کانادا

در این مقاله برایتان توضیح دادیم که ویزای ICT برای انتقال درون شرکتی چیست و چه مزایایی دارد. همچنین به موضوعاتی مانند شرایط کلی کارکنان و شرکت و همچنین مراحل اولیه ارسال درخواست این نوع ویزا، پرداختیم. ویزای کار ICT با ارائه مسیری موثر برای انتقال کارمندان به کانادا، به توسعه و رشد بیزینس‌های بین‌المللی کمک می‌کند. این ویزا فرصتی عالی برای صاحبان کسب‌وکارهاست که می‌خواهند به بازار کار کانادا دسترسی داشته باشند و درآمد خود را افزایش دهند.

 احتمالا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند کار امروز را به فردا نیندازید، پس اگر می‌خواهید این فرصت جذاب را از دست ندهید، همین حالا فرم مشاوره و ارزیابی ما را پر کنید تا کارشناسان ما در زمانی که برایتان مناسب است با شما تماس بگیرند و یک جلسه مشاوره رایگان برایتان ترتیب دهند.

سوالات متداول درباره ویزای ICT

چقدر طول می‌کشد تا ویزای ICT کانادا آماده شود؟

معمولا ۲ تا ۱۰ هفته طول می‌کشد تا ویزای ICT شما تأیید شود.

آیا می‌توانم ویزای ICT خود را به اقامت دائم تبدیل کنم؟

بله می‌توانید. بعد از اینکه حداقل یک سال با ویزای ICT به‌طور تمام‌وقت در کانادا کار کردید، می‌توانید برای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید.

آیا برای ویزای ICT نیاز به مدرک زبان دارم؟

خیر. برای گرفتن ویزای ICT نیازی به مدرک زبان ندارید و اعضای خانواده‌تان هم احتیاجی به مدرک زبان ندارند.

آیا ویزای ICT فقط برای مدیران است؟

این ویزا بیشتر برای مدیران طراحی شده است اما اگر در شرکتی کار می‌کنید که مدیرانش می‌خواهند در کانادا شعبه‌ای باز کنند، شما هم می‌توانید از این ویزا استفاده کنید.

ویزای ICT چقدر اعتبار دارد؟

ویزای ICT در ابتدا یک سال اعتبار دارد ولی می‌توانید به راحتی آن را تمدید کنید.

آیا با ویزای ICT می‌توانم خانواده‌ام را به کانادا بیاورم؟

بله. با ویزای ICT می‌توانید همسر و فرزندان خود را به کانادا بیاورید.

آیا ویزای ICT به من اجازه می‌دهد در هر شرکتی در کانادا کار کنم؟

خیر. با ویزای ICT فقط می‌توانید در شرکت خاصی که شما را منتقل کرده است، کار کنید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار