جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای جامع ثبت شرکت در عمان – ۲۰۲۴

به دنبال مکانی امن و آرام برای تجارت، کار و زندگی هستید؟ عمان، سرزمین فرصت‌های طلایی در قلب خاورمیانه با آغوش باز پذیرای شماست! کشور عمان با اقتصادی پویا و رو به پیشرفت، جایی ایده‌آل برای تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های پرسود محسوب می‌شود. معافیت‌های مالیاتی، فرصت‌های شغلی با حقوق بالا و قیمت مناسب خودرو، عمان را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.

این کشور با داشتن قرارداد تجارت آزاد با آمریکا، دریچه‌ای تازه به‌سوی بازارهای جهانی برای تجّار ایرانی باز می‌کند. چنین فرصت بی‌نظیری، قدمی بزرگ در جهت توسعه‌ی تجارت و رونق اقتصادی خواهد بود. شما می‌توانید اولین قدم برای مهاجرت و ثبت شرکت در عمان را با ما بردارید؛ ما کارشناسان متخصص تیم ناولتی رد در کنارتان خواهیم بود تا هر قدم از مسیر مهاجرت خود را با اطمینان و آرامش طی کنید.

در این مقاله، با نکات مهم و مراحل ثبت شرکت در عمان آشنا خواهید شد. همچنین، اطلاعات مفیدی در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور را به شما می‌دهیم.

مزایای ثبت شرکت در عمان

مزایای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان، به‌عنوان یکی از دروازه‌های اصلی تجارت در خاورمیانه، مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • موقعیت استراتژیک: عمان به خاطر موقعیت استراتژیک خود، محلی ایده‌آل برای فعالیت‌های تجاری است. نزدیکی آن به بازارهای کلیدی در خاورمیانه، آفریقا و آسیا دسترسی آسان شرکت‌ها را به تعداد زیادی از بازارهای بین‌المللی فراهم می‌کند. همچنین به دلیل نزدیکی به ایران و وجود روابط خوب بین این دو کشور، فرصتی عالی برای تاجران ایرانی به وجود می‌آید.
  • قوانین تجاری آزاد: عمان برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی، قوانین تجاری دوستانه‌ای را وضع کرده است. 
  • مزایای سرمایه‌گذاری: دولت عمان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، امتیازات سرمایه‌گذاری مختلفی را ارائه می‌دهد. این امتیازات ممکن است شامل معافیت‌های مالیاتی، کاهش حقوق گمرکی و سایر مزایای مالی باشد که می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی به سودآوری شرکت‌های ثبت شده کمک کند.
  • موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد: عمان موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد زیادی را با کشورهای سراسر جهان منعقد کرده است. این موافقت‌نامه‌ها، تجارت بین‌المللی را برای تاجران آسان می‌کند.  

ساختار انواع ثبت شرکت در عمان

پیش از ورود به بازار پررونق عمان، باید انواع مختلف ثبت شرکت را بدانید. عمان ساختارهای مختلفی را برای انواع بنگاه‌های تجاری ارائه می‌دهد که هر کدام نیازها و اهداف تجاری متفاوتی را برآورده می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع ساختار مهم شرکت‌ها در عمان می‌پردازیم:

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC): شرکت با مسئولیت محدود رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع ساختار تجاری در عمان است. این شرکت بین کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بسیار طرفدار دارد. ویژگی اصلی این نوع شرکت این است که مسئولیت هر سهامدار به سهم سرمایه آن‌ها محدود می‌شود و درجه‌ای از حمایت را برای دارایی‌های شخصی فراهم می‌کند. شرکت مسئولیت محدود در عمان باید حداقل دو و حداکثر ۴۰ سهامدار داشته باشد.
  • شرکت سهامی عام و خاص: شرکت‌های سهامی برای مشاغل بزرگ‌تر و شرکت‌هایی که قصد دارند در آینده سهام خود را به عموم عرضه کنند، مناسب است. این شرکت می‌تواند یک شرکت سهامی عام یا یک شرکت سهامی خاص باشد. شرکت سهامی عام می‌تواند سهام خود را از طریق عرضه اولیه سهام (IPO) به عموم مردم ارائه دهد، درحالی‌که شرکت سهامی خاص تعداد محدودی سهامدار دارد.
  • شرکت تک نفره (SPC): ساختار شرکت تک نفره که برای ترویج کارآفرینی معرفی شده است، به فرد اجازه می‌دهد تا با مسئولیت محدود، یک کسب‌وکار را تأسیس و اداره کند. مالک، مسئول بدهی‌ها و تعهدات شرکت است.
  • شرکت تضامنی: شرکت‌های تضامنی از یک یا چند شریک ضامن با مسئولیت نامحدود و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود به میزان سهم سرمایه آن‌ها تشکیل شده است. این ساختار معمولا برای افرادی است که می‌خواهند بدون مشارکت مستقیم در مدیریت، سرمایه‌گذاری کنند.

باید یادآوری کنیم که این اطلاعات فقط جنبه کلی دارد و بهتر است قبل از تصمیم‌گیریِ نهایی، در مورد نوع شرکت خود با یک مشاور یا متخصص باتجربه در این زمینه مشورت کنید. برای این کار می‌توانید روی ما حساب کنید و از مشاوران متخصص ما در ناولتی رد برای ثبت شرکت در خارج از کشور کمک بگیرید. می‌توانید طریق شماره‌های ۰۹۱۲۰۰۴۸۶۴۳ یا ۰۱۵۱۴۵۷۶۱۰۰۹ با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در عمان

 شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در عمان

از آگوست ۲۰۲۳ ثبت انواع شرکت در عمان، نیاز به تهیه و ارائه‌ی طرح توجیهی تایید شده توسط شرکت‌های مجاز و معتمد دولت عمان دارد. در ادامه مدارک و شرایط ثبت دو نوع شرکت رایج و محبوب برای کسب‌وکارها در عمان (مالکیت صد در صد و مسئولیت محدود) را توضیح می‌دهیم.

۱- ثبت شرکت به‌صورت مالکیت صد در صد (بدون کفیل)

ثبت شرکت به‌صورت مالکیت صد در صد به معنای این است که یک شخص خارجی می‌تواند شرکتی را بدون نیاز به کفیل و با مالکیت صد درصد ثبت کند؛ یعنی هیچ شهروند عمانی یا شریک محلی دیگری در مالکیت شرکت دخالت ندارد و شرکت تماما تحت مالکیت شخص خارجی است. این روش ثبت شرکت برای برخی از کسب‌وکارهای بین‌المللی که به دنبال فعالیت در عمان هستند، جذاب است. مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت، تصویر رنگی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار و یک قطعه عکس است. مزایای ثبت این نوع شرکت شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم نیاز به ارائه صورتحساب و تمکن مالی (توانایی پرداخت هزینه‌‌ی زندگی در این کشور)
  • صد در صد بودن مالکیت شرکت به نام شخص خارجی
  • امکان ثبت شرکت بدون حضور در عمان
  • اخذ اقامت در بازه‌ی زمانی دو تا چهار هفته

۲- ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در عمان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای راه اندازی کسب‌وکار در این کشور است.  این نوع ساختار تجاری مزیت‌های زیادی مثل مسئولیت محدود برای سهامداران، فرآیند ثبت نسبتا آسان و انعطاف‌پذیری در ساختار و عملیات دارد. برای ثبت این نوع شرکت به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت یا کپی آن برای ثبت غیر حضوری
  • معرفی یک تا سه نفر شریک با حداقل ۱۰ درصد سهام به ازای هر نفر
  • طرح توجیهی یا بیزنس پلن

البته پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان ثبت شرکت در عمان، با کارشناسان ما در ناولتی رد در ارتباط باشید؛ ما شما را در هر مرحله از مسیر (از برنامه‌ریزی برای ثبت شرکت تا اقامت) همراهی می‌کنیم. کافی است با ما تماس بگیرید و از طریق واتساپ ناولتی رد با ما در ارتباط باشید.

جزئیات مراحل ثبت شرکت در عمان

مراحل ثبت شرکت در عمان ممکن است با توجه به نوع شرکت و منطقه‌ی ثبت متفاوت باشد اما در ادامه مراحلی که به‌طورکلی برای ثبت شرکت در عمان انجام می‌شود را توضیح می‌دهیم:

  1. انتخاب ساختار کسب‌وکار و ماهیت فعالیت تجاری: با توجه به مدل کسب‌وکار و اهداف خود، یک ساختار تجاری مناسب را تعیین کرده و نوع شرکت خود را انتخاب کنید. در این مرحله ماهیت فعالیت‌های تجاری شما باید به‌طور واضح تعریف شود.
  2. رزرو نام شرکت:  فراموش نکنید که انتخاب یک نام تجاری منحصربه‌فرد و مناسب بسیار مهم است. نام پیشنهادی باید توسط وزارت بازرگانی و صنعت (MOCI) تایید شود.
  3. سرمایه سهام و مالکیت: میزان سرمایه‌ی سهام شرکت خود را تعیین کنید. حداقل سرمایه سهام بر اساس ساختار و فعالیت هر کسب‌وکار متفاوت است. همچنین باید ساختار سهام‌داری با تعیین درصد مالکیت برای هر سهامدار تعریف شود.
  4. تهیه اسناد حقوقی: اسناد حقوقی لازم مانند اساسنامه (MOA) و اساسنامه شرکت (AOA) را تهیه کنید. این اسناد اهداف، ساختار و مقررات داخلی شرکت را توضیح می‌دهند. آن‌ها باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده و به وزارت بازرگانی و صنعت ارائه شوند.
  5. ثبت در اداره ثبت تجارت: شرکت خود را در اداره ثبت تجارت ثبت کنید. این مرحله شامل ارائه‌ی مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه‌ی ثبت است.
  6. دریافت جواز تجارت: بعد از ثبت موفقیت‌آمیز، مجوز تجاری دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد، فعالیت‌های تجاری خود را در عمان انجام دهید. مجوز، ماهیت کسب‌وکار شما و هر گونه محدودیت مرتبط به آن را مشخص می‌کند.
  7. ثبت مالیات: حالا در مرحله آخر، شرکت خود را در اداره مالیات ثبت نام کرده و یک کد شناسایی مالیاتی دریافت کنید. عمان دارای یک سیستم مالیاتی نسبتا ساده است و درک تعهدات مالیاتی شما اهمیت زیادی دارد.

ثبت شرکت در عمان با ناولتی رد

با دنبال کردن راهنمای قدم‌به‌قدم در این مقاله، می‌توانید با موفقیت در مسیر فرآیند ثبت شرکت حرکت کرده و سفر تجاری خود را در عمان آغاز کنید. البته برای شروع مطمئن این سفر، توصیه می‌کنیم حتما از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. اگر اطلاعات بیشتر و جلسه مشاوره رایگان می‌خواهید، اولین قدم برای ثبت شرکت در عمان را بردارید! همین حالا فرم مشاوره و ارزیابی ناولتی رد را پر کنید و کارشناسان حرفه‌ای ما در زمانی‌که برایتان مناسب است با شما تماس می‌گیرند. ما به شما اطمینان می‌دهیم با تجربه و تخصص تیم ناولتی رد، مسیر مهاجرت کاری شما روشن و مطمئن خواهد بود.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار