جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای جامع زندگی موفق دانشجویی در انگلیس – ۲۰۲۴

تحصیل در انگلیس تجربه‌ای عالی و هیجان‌انگیز است. در این کشور با فضایی گرم، دوستانه و فرصت‌های فرهنگی و کاری مهیج روبرو خواهید شد. البته رفتن به یک کشور جدید، تجربه یک فرهنگ متفاوت و ملاقات با افراد جدید، مسائلی هستند که بعد از مهاجرت باید با آن روبرو شوید. شاید گاهی به‌سختی بتوانید آرامش خود را حفظ کنید اما نگران نباشید؛ با داشتن اطلاعات کافی و کمک گرفتن از افراد مختلف می‌توانید این مسائل را حل کنید. برای این کار می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان در زمان دلخواه خود دریافت کنید.

شما باید بین تحصیل و تعاملات اجتماعی خود تعادل برقرار کنید. همچنین مهارت‌های اجتماعی و شبکه‌سازی نقش مهمی در کمک به موفق بودن زندگی دانشجویی در انگیس دارد. در این مقاله از ناولتی رد، راهنمایی‌های لازم برای داشتن یک زندگی دانشجویی موفق در انگلیس را توضیح می‌دهیم تا به کمک آن چالش‌های مهاجرت تحصیلی را مدیریت کنید.

۱- مدیریت امور مالی؛ نکته‌ی مهم در زندگی دانشجویان بین‌المللی

بی حساب و کتاب خرج نکنید. قدم اول برای داشتن یک زندگی دانشجویی موفق در انگلیس، تنظیم بودجه برای مدیریت هزینه‌های مالی است. شما باید بخش‌هایی که بیشترین هزینه را در آن‌ها انجام می‌دهید، شناسایی کرده و برای هر بخش، یک بودجه‌ی هفتگی یا ماهانه تعیین کنید. برای تعیین بودجه، نیاز به در نظر گرفتن هزینه‌های مختلفی مانند هزینه‌های اقامت، کتاب و لوازم، غذا، پوشاک و سرگرمی دارید.

به‌طورمعمول، هزینه‌ی اقامت شامل وای ‌فای و سایر امکانات رفاهی است. داشتن بودجه‌بندی مناسب در طول مدت اقامت شما در انگلیس بسیار مفید خواهد بود؛ البته شاید چندین بار نیاز به تغییر آن داشته باشید تا مطابق با نیازهایتان بهترین برنامه‌ریزی برای هزینه‌های خود را پیدا کنید.

زندگی در خوابگاه برای کاهش هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس

انتخاب مکان اقامت به عوامل متعددی مانند دسترسی، به‌صرفه بودن و غیره بستگی دارد. با هوشمندانه انتخاب کردن محل اقامت هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. در بریتانیا خوابگاه‌ دانشجویی، به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و راحتی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است.

همچنین زندگی در خوابگاه دانشجویی به شما فرصت می‌دهد تا مسئولیت خود را بر عهده گرفته و مستقل شوید. یکی از کارهای مهم در زندگی مستقل، خرید مواد غذایی است. سوپرمارکت‌ها ومغازه‌های مواد غذایی کوچک در انگلیس بسیار چند فرهنگی هستند و می‌توانید غذاهای کشور خود و همچنین کشورهای دیگر را در کنار غذاهای انگلیسی امتحان کنید. برای کاهش هزینه بهتر است، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر در خانه آشپزی کنید.

۲- یادگیری و عادت کردن به فرهنگ کشور جدید

ترک کردن همه چیز و رفتن به یک کشور جدید می‌تواند دلهره‌آور باشد. دانشجویان بین‌المللی بعد از مهاجرت با فرهنگ و سبک زندگی مردم کشور انگلیس روبرو می‌شوند. آشنایی با افراد جدید در ابتدا شاید نگران‌کننده باشد و منجر به شوک فرهنگی شود. ممکن است در چند ماه اول تحصیل، دانشجویان بین‌المللی احساس دلتنگی برای خانه نیز داشته باشند. بااین‌حال، مقابله با این شوک فرهنگی، کار خیلی سختی نیست. دانشجویان می‌توانند برای حل این مسئه، نکات زیر را در نظر بگیرند:

  • یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با فرهنگ یک کشور جدید، عادت کردن به زبان آن است. با تسلط بر زبان، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ‌بخشید و عملکرد تحصیلی خود را ارتقا ‌دهید.
  • دانشجویان می‌توانند با عضویت در سازمان‌های دانشجویی بین‌المللی که رویدادهای اجتماعی مانند دورهمی، شام و جشن‌ها را سازماندهی می‌کنند، تجربیات ارزشمندی به دست آورند.
  • در لحظه‌ی حال زندگی کرده و از قدم گذاشتن به بیرون از منطقه‌ی امن استقبال کنید. از فرصت‌هایی که در مقابل‌تان قرار دارد، نهایت استفاده را ببرید؛ حتی اگر فقط به معنای خاموش کردن نتفلیکس، بیرون آمدن از اتاق و رفتن به پیاده‌روی باشد.

۳- آشنایی کامل با خدمات حمایتی دانشگاه

محیط دانشگاهی فرصتی برای تجربیات جدید فراهم می‌کند؛ به همین دلیل شاید گاهی اوقات احساس استرس و نگرانی کنید که بسیار طبیعی است. دانشگاه‌های انگلیس خدمات پشتیبانی و حمایتی مختلف مانند مشاوره به دانشجویان خود را ارائه می‌دهند.

اگر به کسی نیاز دارید که به حرف‌های شما گوش دهد یا در حل مشکلی به شما کمک کند، می‌توانید به شبکه‌ی حمایتی دانشگاه دسترسی داشته باشید. این موضوع می‌تواند هر چیزی (از نگرانی‌های مربوط به دروس دانشگاهی تا مشکلات شخصی مانند دلتنگی) باشد. همچنین ارتباط با سایر دانشجویان به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و شبکه‌ای از دوستان را برای حفظ راحتی زندگی دانشجویی در انگلیس ایجاد کنید.

زندگی دانشجویی در انگلیس

۴- کار پاره‌وقت برای مدیریت هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس

تحصیل در انگلیس می‌تواند پرهزینه باشد؛ بنابراین ممکن است برای مدیریت هزینه‌ها نیاز به یک کار پاره‌وقت داشته باشید. یک شغل پاره‌وقت به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی و حتی فنی خود را تقویت کنید. علاوه‌بر این، فرصت فوق‌العاده‌ای برای ساختن شبکه‌ی حرفه‌ای و عادت به فرهنگ جدید به دست خواهید آورد.

البته برای داشتن شغل در انگلیس به‌عنوان مهاجر، لازم است برخی نکات مهم و قوانین کار در آنجا را بدانید. شاید کمی پیچیده به نظر برسد و با خود فکر کنید که چگونه شغل پیدا کنم و چه مهارت‌هایی باید داشته باشم؟ یا هزارجور سوال دیگر؛ اینجاست که ناولتی رد وارد عمل می‌شود. مشاورین متخصص ما آماده‌ی راهنمایی شما در هر زمینه برای داشتن یک مهاجرت امن هستند و به سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهند.

به خاطر داشته باشید، باید شغلی پیدا کنید که روی تحصیل و سبک زندگی شما تاثیر زیادی نگذارد. در ادامه برخی از مشاغل نیمه‌وقت آورده شده است که دانشجویان مهاجر معمولا در سال اول تحصیل خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند:

  • فروشنده کتاب‌فروشی
  • کمک کتابدار کتابخانه
  • فروشنده فروشگاه
  • معلم یا مربی خصوصی
  • باریستا

۵- مدیریت زمان برای برقراری تعادل بین درس و زندگی روزمره

استفاده بهینه از وقت، یکی دیگر از عوامل موفقیت زندگی دانشجویی در انگلیس است. برای اکثر دانشجویان بین‌المللی، مدیریت زمان یک چالش است. آن‌ها اغلب در برقراری تعادل بین تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی خود با مشکل مواجه می‌شوند.

یک راه موثر برای مدیریت حجم کاری و تحصیلی، ایجاد یک برنامه برای کل ترم است. شما می‌توانید با تهیه‌ی جدول زمانی و ایجاد لیست کارهای روزانه، وظایف روزانه خود را سازماندهی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با اولویت‌بندی کارهای خود، زمان را به‌خوبی مدیریت کنید.

۶- آشنایی با آب‌وهوای سرد و مرطوب انگلیس

شاید تغییر آب‌وهوا در روزهای اولیه بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ پس مراقب سلامتی خود باشید. کشور انگلیس آب‌وهوایی مرطوب و سرد دارد. در این شرایط داشتن لباس مناسب و گرم به شما کمک می‌کند تا راحت و سالم زندگی کنید. باران‌های بریتانیا نیز غیرقابل پیش‌بینی است. اکثر مردم همیشه یک کت یا چتر به همراه دارند؛ زیرا هوا به‌سرعت تغییر می‌کند و امکان بارش باران در هر زمانی از سال وجود دارد.

۷- آشنایی با سیستم آموزشی و زندگی دانشجویی در انگلیس

هنگام تحصیل در انگلیس، بخش عمده‌ای از یادگیری شما از طریق سخنرانی‌ها، سمینارها و خودخوانی انجام می‌شود. دانشگاه‌های انگلستان، تاکید زیادی بر انجام تحقیقات و مطالعه‌ی مستقل برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های تفکر انتقادی شما دارند؛ این مهارت‌ها هنگام پیدا کردن شغل مناسب؛ برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان آینده مهم خواهند بود.

زندگی دانشجویی موفق در انگلیس با کمک موسسه مهاجرتی ناولتی رد

گاهی اوقات زندگی در انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی کمی سخت است؛ زیرا با یک محیط و سبک زندگی کاملا جدید آشنا می‌شوند. در این مواقع بهتر است، آهسته پیش بروید و سعی نکنید همه چیز را یکجا بفهمید. به خودتان اجازه دهید هر لحظه را تجربه کنید؛ برای نفس کشیدن وقت بگذارید و نهایت لذت را ببرید. انگلستان دارای مناظر زیبایی است، پس آن‌ها را از دست ندهید و به یک فرد صرفا درس‌خوان تبدیل نشوید. فراموش نکنید که زندگی در انتهای منطقه امن شما آغاز می‌شود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم در مورد الزامات ویزا و پذیرش، هزینه‌ی زندگی و چیزهای دیگر اطلاعات کسب کنید تا برای داشتن یک زندگی دانشجویی موفق در انگلیس کاملا آماده شوید. در صورت داشتن سوال و دریافت اطلاعات کامل درباره‌ی تحصیل در انگلیس، می‌توانید فرم مشاوره و ارزیابی موسسه مهاجرتی ناولتی رد را پر کنید تا کارشناسان ما زمانی را به دلخواه شما برای مشاوره تخصصی رایگان، هماهنگ کنند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار