جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه‌های مهاجرتی نیوبرانزویک

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، پیوسته به دنبال بهترین و راحت‌ترین راه مهاجرتی به این کشور هستند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این افراد انتخاب شهر و استان مناسب جهت سکونت و اشتغال است. در این مقاله به بررسی برنامه‌های مهاجرتی یکی از استان‌های کانادا به نام نیوبرانزویک می‌پردازیم. پس با ما تا انتها همراه باشید.

معرفی نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک در قسمت شمال شرقی کانادا قرار دارد و یکی از استان‌های آتلانتیک است. حدود ۸۵% نیوبرانزویک از پوشش گیاهی سبز و جنگل پوشیده شده است. به‌علاوه این استان به دلیل دربرداشتن دریاچه، رودخانه و مکان‌های سیاحتی و تفریحی بسیار از محبوبیت بالایی برخوردار است. این استان کانادا نسبت به سایر استان‌های مجاور خود فرصت‌های شغلی و مهاجرتی بهتری برای متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا دارد.

لازم به ذکر است که نیوبرانزویک تنها استان کشور کانادا است که از دو زبان رسمی برخوردار است و تعدادی از ساکنین آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

برنامه‌های مهاجرتی نیوبرانزویک

مزایای مهاجرت به نیوبرانزویک :

  • وجود فرصت شغلی مناسب و متعدد نسبت به برخی از استان‌های مجاور
  • وجود دریاچه و طبیعت زیبا و بکر
  • هزینه زندگی پایین و مقرون‌به‌صرفه
  • مناسب‌تر بودن هزینه اجاره و مسکن
  • آسان بودن جابجایی و نقل‌مکان از این استان به سایر استان‌های کانادا در صورت عدم تمایل به اقامت
  • سیستم امتیازبندی ساده
  • و….

در ادامه به‌ بررسی برنامه‌های مهاجرتی نیوبرانزویک خواهیم پرداخت

برنامه‌های مهاجرتی:

اگر ویژگی‌های ذکر شده در مورد این استان توجه شما را به خود جلب نمود و یا به‌طورکلی تصمیم داشتید به نیوبرانزویک مهاجرت نمایید، چهار مسیر مهاجرتی را پیش رو خواهید داشت:

  1. نیروی ماهر و متخصص: یکی از راه‌های مهاجرت به این استان برنامه نیروی ماهر و متخصص است. این برنامه برای سه گروه از متقاضیان مهاجرت مناسب است. اول، افرادی که سابقه کار در نیوبرانزویک دارند و دارای قومی در این استان هستند. دوم، افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از یکی از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند و سوم افرادی که پیشنهاد شغل دائمی از یکی از کارفرمایان مقیم نیوبرانزویک داشته باشند. به‌علاوه سن این افراد باید بین ۱۹تا ۵۵ سال باشد و داشتن حداقل مدرک کانادایی یا دیپلم دبیرستان معادل‌سازی شده با مدرک کانادا و نمره آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر و معادل با معیار زبان کانادایی سطح ۴ (CLB 4) جزو ضروریات این برنامه است.
  2. اکسپرس اینتری: اکسپرس اینتری یکی دیگر از راه‌های مهاجرتی برای اقامت در نیوبرانزویک است. هرچند این برنامه مهاجرتی از ۲۰ می ۲۰۲۲ به‌طور موقت متوقف شده است اما بد نیست شرایط لازم برای این برنامه را هم بدانید. شرایط این برنامه داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال، سن ۲۲تا ۵۵ سال، CLB 7 به بالا (انگلیسی یا فرانسوی)، دارا بودن کد اعتبارسنجی جستجوی کار و یا مدرکی مبنی بر ثبت نام در یک PGWP مربوط به مؤسسه دانشگاهی معین شده از طرف دولت فدرال، سابقه کار حداقل یک سال به‌صورت تمام‌وقت است. همچنین اگر اثبات نمایید که حداقل دو سال در استان نیوبرانزویک تحصیل کرده‌اید، یکی از اقوام نزدیک شما مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، و … مقیم کانادا است، همسرتان یا دارای مدرک زبان است، یا سابقه حداقل یک سال کار و دو سال تحصیل در این استان را دارد شرایط برای مهاجرت شما به نیوبرانزویک از این طریق راحت‌تر می‌گردد. افراد داوطلب مهاجرت از طریق این برنامه باید امتیاز حداقل ۶۷ از ۱۰۰ را کسب نمایند.
  3. سرمایه‌گذاری و کارآفرینی: یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا و سکونت در این استان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید است. افراد دارای مهارت و سرمایه کافی می‌توانند به شرط دارا بودن شرایط زیر از این برنامه برای مهاجرت خود استفاده نمایند، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و آن را مدیریت کنند. این شرایط عبارت‌اند از: گروه سنی ۲۲-۵۵، CLB 5، ارائه مدارکی دال بر دارا بودن حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا (حداقل نیمی از این سرمایه باید در دسترس و فاقد هرگونه محدودیت باشد)، دارا بودن مدرک تحصیلی از کالج یا دانشگاه که حداقل نیازمند سه سال تحصیل تمام‌وقت است یا دیپلم در یک حرفه خاص که حداقل به دو سال تحصیل تمام‌وقت نیاز دارد، دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی و یا ۵ سال سابقه به‌عنوان مدیر رده‌بالا و ارشد و درنهایت داشتن طرح تجاری تأثیرگذار بر اقتصاد استانی نیوبرانزویک. در این برنامه مهاجرتی افراد کارآفرین ابتدا یک مجوز کاری دو ساله دریافت می‌کنند. پس از سپری شدن دو سال چنانچه کسب‌وکار موفقیت‌آمیز باشد اقامت دائم به آن‌ها اعطا می‌شود.
  4. ابتکار استراتژیک: این برنامه برای نیروهای فرانسوی زبان با تجربه و با مهارت بالا طراحی شده است. این برنامه به اقتصاد نیوبرانزویک کمک بسیاری می‌کند و گزینه بسیار خوبی برای رسیدن به اقامت دائم است. افرادی می‌توانند از این برنامه مهاجرتی استفاده کنند که از شرایط زیر برخوردار باشند: گروه سنی ۱۹-۵۵ سال، نمره آزمون زبان فرانسوی (NCLC 5)، داشتن تمکن مالی ایده آل جهت زندگی در نیوبرانزویک، دارا بودن وابستگی قابل‌قبول به نیوبرانزویک، داشتن حداقل دیپلم کانادایی یا دیپلم دبیرستانی معادل با مدارک کانادایی، پیشنهاد کاری از کارفرمایان این استان، داشتن سابقه کار و سفر به این استان حداقل یک سال قبل از ارائه درخواست. متقاضیان این برنامه مهاجرتی باید حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ کسب نمایند تا به‌این‌ترتیب بتوانند وارد مرحله بعدی شوند.

قوانین مهاجرتی نیوبرانزویک

قوانین مهاجرتی نیوبرانزویک:

جهت مهاجرت و استفاده از برنامه‌های مهاجرتی نیوبرانزویک یکسری قانون و قواعد وجود دارد. این قوانین برای همه یکسان است و در این استان هیچ تفاوتی بین کارکنان خارجی و دیگر کارکنان وجود ندارد. در نیوبرانزویک کارفرمایان موظف به رعایت موارد زیر هستند:

  • نباید نیروهای کار را ملزم به استفاده از مشاور جهت امور مهاجرتی نمایند.
  • نباید در مورد حقوق، مزایا و مسئولیت‌های متقابل کارفرما و کارمند اطلاعات غلط بدهند.
  • کارفرما نباید هیچ‌یک از مدارک کارکنان خود (اعم از هویتی و غیره) را ضبط کند.

در انتها به یاد داشته باشید که افراد فقط می‌توانند در یکی از برنامه‌های مهاجرتی استان‌ها شرکت کنند. لذا اگر شخصی در برنامه مهاجرتی متعلق به استان دیگری نام‌نویسی کرده باشد دیگر نمی‌تواند جهت برنامه‌های مهاجرتی نیوبرانزویک اقدام کند.

علاوه بر این درصورتی‌که شخص تمایل داشته باشد می‌تواند از ابتدای درخواست اقامت در این استان، برای اقامت همسر و فرزندان خود نیز اقدام نماید. پس از اخذ اقامت، همسر فرد متقاضی قادر به اشتغال و کار تمام‌وقت در این استان خواهد بود و فرزندان وی نیز تا قبل از ۲۱ سالگی می‌توانند به‌صورت رایگان در مدارس نیوبرانزویک تحصیل کنند.

سخن پایانی

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله بتواند به شما در زمینه شناخت هرچه بهتر این استان و روش های مهاجرت به آن از ورود تا رسیدن به اقامت دائم کانادا کمک نماید.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار