جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زبان کشور کانادا

یادگیری زبان کشور کانادا یکی از اولین مواردیست که اگر مایل به مهاجرت به کانادا هستید باید برای آن برنامه‌ریزی کنید، چرا که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید با زبان انگلیسی یا زبان فرانسه آشنا باشند. اهمیت زبان انگلیسی یا فرانسه در هرکدام از ده استان و سه قلمروی کانادا متفاوت است و در این کشور، کلاس‌های داوطلبانه ارزان‌قیمت برای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه به تازه‌مهاجران برگزار می‌شود.

در این مقاله، جزئیات بیشتری درباره موارد ذکرشده شرح داده‌ایم. برای آشنایی با جنبه‌های مختلف زبان رسمی کشور کانادا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

زبان رسمی کشور کانادا

زبان‌ کشور کانادا، اول‌ازهمه انگلیسی است، چون نزدیک به ۶۰ درصد مردم این کشور با زبان مادری انگلیسی حرف می‌زنند و فرانسوی تنها زبان مادری نزدیک به ۲۰ درصد آن‌هاست. بااین‌همه هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان رسمی کشور کانادا به‌حساب می‌آیند و پیش از ورود به این کشور، باید به یکی از این دو زبان مسلط شوید.

یک گزارش آماری مربوط به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد مهارت‌های زبانی، یکی از مهم‌ترین پارامترهای مؤثر بر میزان درآمد تازه‌مهاجران به کانادا است. به‌جز بحث کار، تسلط به زبان، به شما کمک می‌کند زودتر با محیط اخت شوید، کارهای اداری‌تان را پیش ببرید، امور بانکی‌تان را به سرانجام برسانید یا گواهینامه بگیرید، در صورت نیاز به دکتر بروید و در اوقات فراغت ورزش و تفریح کنید و به سفر بروید.

زبان مردم کانادا در کارهای اداری

بر اساس قانون زبان‌های رسمی، نهادهای دولت فدرال باید به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی خدمات ارائه دهند. مؤسساتی که زیر نظر حوزه قضایی فدرال فعالیت می‌کنند، هم شامل این قاعده می‌شوند. بااین‌حال در برخی استان‌ها، شهرداری‌ها و مشاغل خصوصی به هر دو زبان فعالیت نمی‌کنند، به‌ویژه در مناطقی که انگلیسی، ‌زبان قالب است.

زبان رسمی مردم کانادا در استان‌های مختلف

زبان رسمی کشور کانادا

به دلیل متغیر بودن اهمیت زبان انگلیسی یا فرانسه در استان‌های مختلف کانادا، بهتر است روی یادگیری زبانی سرمایه‌گذاری کنید که در استان مقصد مهاجرت، رایج‌تر است. نکته مهم اینجاست که باید پیش از انتخاب برنامه مهاجرتی فدرال یا استانی موردنظر، درباره مهارت زبان موردنیاز آن‌هم تحقیق کنید.

حال ببینیم در هر استان، پراکندگی جمعیت زبانی چگونه است و کدام‌یک از دو زبان انگلیسی یا فرانسه رواج بیشتری دارد.

زبان رسمی استان کبک

ابتدا به تنها استانی می‌پردازیم که صرفاً فرانسه، زبان رسمی آن است. جالب است بدانید که ۸۵ درصد فرانسوی‌زبان‌های این کشور در کبک زندگی می‌کنند و شهر مونترال این استان، دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان‌ها است. کبک، تنها استانی است که زبان رسمی کار و تحصیل آن فرانسوی است. بااین‌حال اهالی این استان، به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند و مکاتبات رسمی نهادهای دولتی آن‌هم به هر دو زبان انجام می‌شود.

با همه این‌ها زبان فرانسه آن‌قدر در کبک پررنگ است که پلیس کبک، مغازه‌ها و مشاغلی را که از زبان فرانسه در تابلوها، بسته‌بندی‌ها، منوها، تبلیغات یا وب‌سایت‌های خود استفاده نمی‌کنند، جریمه می‌کند.

زبان رسمی استان نیوبرانزویک

حال به سراغ تنها استان دوزبانه می‌رویم. در نیوبرانزویک، انگلیسی و فرانسوی، دو زبان رسمی هستند و مسائل حقوقی با هر دو زبان پیش می‌رود. فرانسوی‌زبان‌های این استان‌ هم اغلب در شمال آن ساکن هستند.

زبان رسمی قلمروی یوکان

یوکان هم یکی از مناطق دوزبانه است و فرانسوی و انگلیسی، زبان‌های رسمی آن هستند.

زبان رسمی قلمروی نوناووت

در منطقه نوناووت هم مثل استان نیوبرانزویک و منطقه یوکان، دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی به کار می‌رود، با این تفاوت که در این منطقه، دو زبان محلی هم به‌عنوان زبان رسمی استفاده می‌شوند.

زبان رسمی قلمروهای شمال غربی

در قلمروهای شمال غربی هم به‌جز دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی، زبان‌های محلی زیادی به‌عنوان زبان‌های رسمی به شمار می‌روند.

به‌جز استان‌ها و مناطقی که تاکنون برشمردیم، در بقیه استان‌ها، انگلیسی، ‌زبان رسمی است.

زبان رسمی استان انتاریو

زبان رسمی کانادا چیست

پس از کبک، بیشترین جمعیت فرانسوی زبان، در انتاریو زندگی می‌کنند. فرانسوی‌زبان‌های این استان که چهار درصد ساکنان آن را تشکیل می‌دهند، در بخش‌های شمالی، شرقی و جنوب غربی آن پراکنده‌اند.

باوجوداینکه انگلیسی، زبان رسمی این استان و شهرهایی چون تورنتو است، مکاتبات رسمی این استان به کمک هر دو زبان انگلیسی و فرانسه انجام می‌شود. بااین‌حال زبان فرانسه در تمام مراکز رسمی انتاریو کاربرد ندارد و در بخش‌های شمالی این استان، برخی زبان‌های بومی به‌عنوان زبان رسمی به کار می‌روند.

زبان رسمی استان نوا اسکوشیا

اغلب اهالی این استان، انگلیسی‌زبان هستند و به همین دلیل، انگلیسی، ‌زبان رسمی آن است. بااین‌وجود خدمات در استان به زبان فرانسوی هم ارائه می‌شود و این موضوع در جزیره کیپ برتون، پررنگ‌تر از سایر نواحی است.

زبان رسمی استان مانیتوبا

اهالی استان مانیتوبا، به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند و مکاتبات رسمی هم به هر دو زبان انجام می‌شود. بااین‌حال، زبان رسمی این استان، انگلیسی است و تنها چهار درصد ساکنان آن فرانسوی‌زبان هستند و در بخش‌های جنوبی استان و شهر وینیپگ زندگی می‌کنند.

زبان رسمی جزیره پرنس ادوارد

انگلیسی، زبان رسمی این جزیره است، اما فرانسوی‌زبان‌ها هم در مناطق سامرساید، میسکوچ، روستیکو و شارلوت تاون آن ساکن هستند.

زبان رسمی استان ساسکاچوان

بااینکه اهالی شهر ساسکاتون این استان، فرانسوی حرف می‌زنند، اما انگلیسی، زبان رسمی این استان است.

زبان رسمی استان آلبرتا

بااینکه اغلب شهرهای استان آلبرتا، انگلیسی‌زبان هستند و انگلیسی، زبان رسمی این استان است، چهار درصد ساکنان این استان فرانسوی‌زبان‌اند و در شهر کلگری زندگی می‌کنند.

زبان رسمی استان نیوفاندلند و لابرادور

اغلب فرانسوی‌زبان‌های این استان، در مناطق شرقی و غربی لابرادور و انتهای شرقی و غربی بخش جزیره‌ای استان زندگی می‌کنند. بااین‌حال، بقیه شهرهای نیوفاندلند، انگلیسی‌زبان هستند و انگلیسی، زبان رسمی این استان است.

زبان رسمی استان بریتیش کلمبیا

این استان، تنها استانی است که تمام شهرهای آن انگلیسی‌زبان هستند. طبیعتاً انگلیسی، زبان رسمی چنین استانی است.

مدرک زبان اصلی کشور کانادا

مردم کانادا به چه زبانی صحبت میکنند

حال که با زبان‌های رایج در مناطق مختلف کانادا آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که افراد بین ۱۸ تا ۵۴ سال، باید پیش از دریافت وقت سفارت، مدرک تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی را ارائه دهند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا، برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی باید مدرک CELPIP-G داشته باشند و تسلط به زبان فرانسه را هم می‌توان با مدرک TCF ثابت کرد.

نتیجه آزمون IELTS زبان انگلیسی یا TEF زبان فرانسوی هم سایر مدارکی است که می‌تواند تسلط فرد به این زبان‌ها را به اداره مهاجرت ثابت کند. البته اگر متقاضی مهاجرت، تجربه تحصیلات به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد، نیازی به ارائه این مدارک نیست.

آشنایی به زبان، به‌جز گرفتن وقت سفارت، در بهره بردن از برنامه‌های مهاجرتی هم اهمیت زیادی دارد. امتیازبندی سیستم مهاجرتی این کشور به‌گونه‌ای طراحی شده که با تسلط بر زبان، شانس خود را برای دریافت اقامت دائم و شهروندی افزایش می‌دهید.

برای مثال بد نیست بدانید که مهارت زبان ۶۳ درصد امتیاز موردنیاز برای دریافت اقامت دائم توسط متقاضیان اکسپرس اینتری را تشکیل می‌دهد.

سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری، به متقاضی مجردی هم که در هر چهار مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشد، ۲۹۰ امتیاز می‌دهد.

زبان های رسمی کشور کانادا در فضاهای آکادمیک

اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، قبل از این‌که به دنبال ویزای تحصیلی بروید، باید پیگیر دریافت پذیرش از مدرسه یا دانشگاه موردنظرتان شوید. یکی از پارامترهای انتخاب مدرسه یا دانشگاه هم زبانی است که دروس به کمک آن تدریس می‌شوند.

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی در دوره‌های ارشد یا دکتری هستید، باید مدرک معتبری ارائه دهید که ثابت کند به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط هستید. برای مهاجرت تحصیلی در دوره دبیرستان یا مدارس، مدرک زبان الزامی نیست و مهاجر می‌تواند پس از مهاجرت، شروع به یادگیری زبان کند.

در کانادا، تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی، تعداد کمتری به زبان فرانسه و گروه سوم به هر دو زبان تدریس می‌کنند.

یادگیری زبان مردم کانادا در خاک این کشور

ممکن است تصمیم بگیرید یادگیری بهتر زبان را به بعد از حضور در خاک این کشور موکول کنید. در کانادا، کلاس‌های داوطلبانه ارزان‌قیمت برای آموزش زبان انگلیسی به تازه‌مهاجران برگزار می‌شود که از کمک‌هزینه تحصیلی هم برخوردار است. در کبک هم همین دوره‌ها برای مهاجرانی که به دنبال یادگیری زبان فرانسه‌اند، برگزار می‌شود.

راه دیگر این است که متقاضی مهاجرت، یکی از دو زبان مردم کانادایی را در کالج‌‌های زبان یا دوره‌های زبان‌آموزی دانشگاه‌ها یاد بگیرد. پذیرش در این کالج‌ها تنها به مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم نیاز دارد و بدون هیچ آشنایی با زبان موردنظر می‌توان در آنها پذیرش گرفت.

این دوره‌های آموزشی، یک سال تحصیلی طول می‌کشد و در ماه‌های ژانویه، مارس، می، جولای، سپتامبر و نوامبر شروع می‌شوند. نکته اینجاست که حضور در این دوره‌ها، نیاز به پرداخت شهریه‌های بسیار بالا دارد.

زبان مردم کانادا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

زبان مردم کانادایی

زبان انگلیسی رایج در کانادا، از تلفظ به سبک آمریکایی و هجی بریتانیایی و آمریکایی بهره برده و برخی ترکیب‌های ویژه هم در آن وجود دارد.

گرچه دولت، راهنمای رسمی زبان انگلیسی کانادایی را منتشر می‌کند، اما بر سر نحوه تلفظ و هم‌نشینی کلمات هنوز هم اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. بااین‌حال به دلیل نزدیکی این کشور به فرهنگ آمریکایی، قواعد و تلفظ‌های زبان انگلیسی آمریکایی، غلبه بیشتری بر این زبان دارد.

زبان فرانسوی کانادایی هم با فرانسوی پاریسی تمایزهای زیادی دارد و برخی اصطلاحات، قواعد و شیوه تلفظ که در فرانسوی مدرن وجود ندارد، در زبان روزمره آن‌ها به کار می‌رود.

سخن آخر

اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان هستید تا بر اساس شرایط و موقعیتتان، به بهترین روش به کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد می‌کنیم فرم ارزیابی را پر کنید و از مشاوره رایگان مهاجرت و کسب و کار ناولتی رد بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا زبان رسمی همه استان‌های کانادا یکسان است؟

خیر. هرکدام از ده استان و سه قلمروی کانادا، زبان یا زبان‌های رسمی خاص خودشان را دارند.

برای تقاضای مهاجرت به کانادا، کدام مدارک زبان قابل قبول است؟

برای زبان انگلیسی، مدرک CELPIP-G یا IELTS و برای زبان فرانسه باید مدرک TCF یا TEF را ارائه دهید.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید مدرک تسلط به زبان ارائه داد؟

بله. برای تحصیل در دوره‌های ارشد و دکترا باید این مدرک را ارائه دهید.

شرایط آموزش زبان در کانادا چگونه است؟

در کانادا می‌توانید در کلاس‌های داوطلبانه ارزان‌قیمت برای آموزش زبان انگلیسی یا فرانسه شرکت کنید یا از کالج‌‌های زبان و دوره‌های زبان‌آموزی دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید.

انگلیسی و فرانسوی کانادایی، چه ویژگی‌های خاصی دارد؟

انگلیسی کانادایی به انگلیسی امریکایی نزدیک است و فرانسوی کانادایی با فرانسوی پاریسی، تمایزهایی دارد.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار