جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه ICT و سرمایه گذاری – اقامت دائم و سریع در کانادا

International Mobility Program

ICT یک مسیر مهاجرتی تحت برنامه تحرک بین المللی (IMP) است که به صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط اجازه می دهد تا مشاغل خود را به کانادا منتقل کرده و مجوز کار دریافت کنند. از طریق برنامه ICT، شما قادر خواهید بود مجوز کار ICT را دریافت کنید که به طور معمول برای مدت یک سال صادر می شود. در نهایت، می‌توانید برای اقامت دائم (PR) درخواست دهید. در بیشتر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل دریافت می کنند.

زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

چه کسی می تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟

برنامه انتقال درون شرکتی برای جذب شرکت‌های معتبر از سراسر جهان برای گسترش فعالیت‌های خود در کانادا طراحی شده است. ۳ دسته از افراد می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند:

  1. صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سهامداران شرکت‌های موفقی که در حال حاضر، سِمَت‌های اجرایی در آن شرکت دارند و قصد انجام کار مشابه در کانادا را دارند.
  2. مدیران ارشد و مدیران عملکردی که در حال حاضر در یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند و قصد دارند سِمَتی مشابه در کانادا داشته باشند.
  3. کارمندان کلیدی یک کسب و کار که دانش تخصصی دارند و منحصر به فرد هستند.

البته افرادی که یکی از موقعیت‌های فوق را دارند، باید چندین شرط اضافی را که در زیر توضیح داده شده است، را نیز داشته باشند تا بتوانند مجوز کار تحت برنامه ICT را بگیرند.

ویزای ict

الزامات انتقال درون شرکتی کانادا

از طریق مسیر ICT، شما قادر خواهید بود مجوز کار ICT را دریافت کنید که به طور معمول برای مدت یک سال صادر می‌شود و در نهایت، می‌توانید برای اقامت دائم (PR) درخواست دهید. در بیشتر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل دریافت می‌کنند.

کارآفرینان

کارآفرینانی که صاحب کسب و کارهای موفق در کشور خود هستند، می‌توانند برای گسترش تجارت خود به کانادا برای ICT درخواست دهند. چندین الزام اضافی وجود دارد که کارآفرینان باید برای دریافت مجوز کار تحت برنامه ICT رعایت کنند، از جمله موارد زیر:

  • شرکت اصلی باید حداقل ۱۲ ماه (اما در حالت ایده آل حداقل ۳ سال) قبل از توسعه به کانادا فعال باشد.
  • شرکت اصلی باید از نظر مالی سالم باشد و توانایی پشتیبانی از شرکت وابسته در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی که به دنبال مجوز کار ICT است، باید حداقل ۱۲ ماه در سه سال گذشته قبل از درخواست مهاجرت در شرکت اصلی کار کرده باشد.
  • شرکت اصلی باید با شرکت در کانادا به عنوان یک شرکت مادر، ارتباط داشته باشد.
  • انتقال شرکت به کانادا، منجر به ایجاد شغل برای کانادایی‌ها خواهد شد.

اگر شرکت تازه تاسیس باشد یا بخواهد تازه در کانادا کار خود را شروع کند، افسران مهاجرت موارد زیر را نیز بررسی خواهند کرد:

  • آیا طرح کسب و کار درستی وجود دارد که نشان دهد که شرکت می‌تواند درآمد کافی برای پوشش هزینه‌های خود و جبران خسارات کارکنان خود ایجاد کند؟
  • آیا این گسترش بیزینس منجر به ایجاد شغل برای کانادایی‌ها خواهد شد؟
  • آیا شرکت به اندازه‌ای بزرگ خواهد بود که به یک مدیر اجرایی یا مدیر در کانادا نیاز داشته باشد؟

بنابراین، شرکت‌ها موظف اند ثابت کنند که گسترش بیزینس آن‌ها به کانادا، منطقی است و فعالیت‌های تازه تاسیس در کانادا به احتمال زیاد موفق خواهند شد و به اندازه کافی بزرگ می‌شوند تا کارکنان محلی را استخدام کنند.

انتقال درون شرکتی کانادا

مبلغ سرمایه گذاری برای گسترش اولیه کسب و کار شما در کانادا

دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه گذاری را برای شرکت‌هایی که در کانادا توسعه می‌یابند تعیین نمی‌کند. با این حال، شرکت‌ها باید از نظر مالی جایگاه خوبی داشته باشد و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام نیروهای کار باشند.

بنابراین، طبق تجربه ما، شرکت‌ها باید بتوانند فروش ناخالص بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار در سال و دسترسی به وجوه نقد به مبلغ حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار را برای پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول نشان دهند. علاوه بر سرمایه اولیه، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسند، دارایی کافی برای ساپورت بیزینس را دارند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

اگر مدیر یا کارآفرین هستید ولی شرکت خود را ثبت نکردید، می‌توانید از طریق برنامه سرمایه گذاری و خرید بیزینس نیز به کانادا مهاجرت کنید.
الزامات این برنامه بسیار مشابه برنامه ICT است. سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک بیزینس نیز از ۸۵ هزار دلار کانادا شروع می‌شود.

QIIP: Quebec Immigrant Investor Program

افراد واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک نیز بر اساس شش فاکتور در کلاس اقتصادی کبک انتخاب می‌شوند. حداقل نمره قبولی برای این برنامه ۴۰ امتیاز است. کاندیداهای برنامه سرمایه گذاری کبک بر اساس عواملی که شامل سطح تحصیلات، تجربه در مدیریت، سن، مهارت زبان فرانسوی یا انگلیسی ارزیابی می‌شوند. حداکثر امتیاز برای متقاضیان ۹۴ امتیاز است.

چگونه می توان برای برنامه ict اقدام کرد؟

برای درخواست برای هر برنامه مهاجرتی در کانادا، متقاضیان باید ابتدا تأیید کنند که آیا معیارهای واجد شرایط بودن آن برنامه را دارند یا خیر. متقاضیان همچنین باید یک استراتژی محکم در مورد نحوه ارائه پرونده خود به مقامات مهاجرت کانادا تدوین کنند. در مرحله بعد، متقاضیان باید مدارک خود را جمع آوری و به اداره مهاجرت ارائه دهند.

مرحله به مرحله دستورات زیر را اجرا کنید:

  1. شرکت خود را در کانادا به عنوان شرکت وابسته به شرکت اصلی خود ثبت کنید.
  2. یک طرح تجاری تهیه کنید که فعالیت تجاری پیشنهادی، تحقیقات در مورد بازار و نحوه برنامه ریزی شما برای اجرای یک عملیات سودآور در کانادا را مشخص می‌کند. مطمئن شوید که برنامه استخدام و پیش‌بینی جریان نقدی خود را برای حداقل ۲-۳ سال مطابق با استانداردهای صنعت موردنظر درج کرده‌اید.
  3. تمام مدارک مورد نیاز (مانند صورتحساب بانکی، اساسنامه، شواهد صندوق‌های سرمایه گذاری و غیره) را جمع آوری کنید و درخواست مجوز کار خود را آماده کنید.
  4. درخواست مجوز کار خود را ارسال کنید.

توجه به این نکته، مهم است که این فرآیند بسته به ملیت متقاضی بسیار متفاوت است. برخی از کشورها از داشتن توافقنامه‌هایی با کانادا سود می‌برند، که به شهروندان آن‌ها اجازه می دهد تا سفر مهاجرتی آرام‌تری تحت قراردادهای تجاری داشته باشند.

زمان پردازش ویزای انتقال داخل شرکتی کانادا

به طور کلی، می‌توانید زمان پردازش برای برنامه‌های مختلف از جمله ICT را در سایت IRCC مشاهده کنید. بسته به کشوری که در آن قرار دارید، زمان پردازش متفاوت خواهد بود.

مدت زمان مجوز کار ICT

مجوزهای کار ICT معمولاً برای ۱ تا ۲ سال صادر می شود. اما می‌توان آن را برای ۲ تا ۳ سال دیگر در مجموع تا ۵ سال برای کارمندان متخصص و تا ۷ سال برای مدیران اجرایی تمدید کرد.

اتباع ایالات متحده و سایر شهروندان کشورهای معاف از ویزا (مانند استرالیا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن و غیره) می‌توانند از موافقتنامه‌های تجارت آزاد کشورهایشان با کانادا بهره ببرند و مجوز کار ۳ ساله ICT را دریافت کنند.

تحت این برنامه، دریافت ورک پرمیت از طریق معافیت ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) امکان پذیر است. با این حال، در برخی موارد، LMIA ممکن است مورد نیاز باشد.

ویزای انتقال داخل شرکت کانادا

تبدیل ICT به اقامت دائم

پس از یک سال کار تمام وقت برای شرکت کانادایی، تبعه خارجی ممکن است واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری شود. بسته به شغل، اتباع خارجی می‌تواند واجد شرایط دریافت ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز اضافی برای استخدام (دریافت جاب آفر) در کانادا باشد.

این امر معمولاً منجر به افزایش قابل توجهی در امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) آن‌ها میشود.

انتقال درون شرکتی کانادا و قراردادهای تجارت آزاد بین المللی

چندین کشور از داشتن توافقنامه های بین المللی با کانادا سود می برند، که اجازه می دهد مزایای ویژه ای را تحت آن برنامه‌های کاربردی ICT معاهده دریافت کند. اتباع کشورهای زیر می‌توانند از مقررات پیمان ICT استفاده کنند:

  • ایالات متحده (CUSMA)
  • مکزیک (CUSMA)
  • شیلی
  • کلمبیا
  • پرو
  • کره
  • اتحادیه اروپا (CETA)
  • استرالیا (CPTPP)
  • ژاپن (CPTPP)
  • مکزیک (CPTPP)
  • نیوزلند (CPTPP)

کلام آخر

ICT کانادا تنها برنامه مهاجرت تجاری نیست. می‌توانید فرم ارزیابی را پر کرده تا مشاوران ما، مسیر مهاجرتی مناسب شما را مشخص کنند.

فایل صوتی دکتر امید رضایی – راهنمای کارآفرینی و سرمایه گذاری

سوالات پر تکرار

با ویزای کارآفرینی امکان اقامت دائم وجود دارد؟

بله ابتدا متقاضی مهاجرت باید مجوز کار بگیرد و بعد با سرمایه گذاری برای اقامت دائم اقدام می‌کند.

منظور از سابقه کار برای ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری چیست؟

متقاضی ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری باید بتواند سابقه مدیریتی و اداره یک کسب و کار را اثبات کند.

آیا برای ویزای سرمایه گذاری کانادا شرایط سنی وجود دارد؟

خیر شرط سنی برای برنامه ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود ندارد.

به غیر از داشتن سرمایه لازم شرایط کلی سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

شما باید تجربه مالکیت کسب و کاری را داشته باشید که کالا یا خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد و یا اینکه تجربه مدیریت ارشد یک شرکت را داشته باشید.

آیا برای ویزای سرمایه گذاری نیاز به تحصیلات خاصی وجود دارد؟

خیر، هیچ شرایط تحصیلی برای ویزای سرمایه گذاری وجود ندارد.

آیا برای ویزای سرمایه گذاری نیاز به زبان وجود دارد؟

در واقع الزامات زبان را استانی که برای آن درخواست می دهید تعیین می کند و در واقع این الزام بسیار منعطف است.

آیا می توانم خانواده خود را با ویزای سرمایه گذاری به کانادا بیاورم؟

بله .

اگر برای ویزای سرمایه گذاری کانادا تایید شده اید، امکان همراهی همسر و فرزندانتان  تا سن ۲۱ سالگی فراهم است.

اگر تحت استان مانیتوبا درخواست می دهید، می توانید خواهر و برادرهای خود را نیز به کانادا بیاورید.

زمان پردازش ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر است؟

با این ویزا ممکن است در عرض ۱۰ روز یا کمتر مجوز کار به شما پیشنهاد شود، اما اعطای ویزای سرمایه گذاری ممکن است ۱ تا ۲ سال طول بکشد.

توجه داشته باشید که برای این ویزا هر استان الزامات خاص خود را دارد.

چه مدت بعد از سرمایه گذاری در کانادا می توان اقامت دائم گرفت؟

حداقل ۲ سال بعد از راه اندازی کسب و کار شما با ارائه یک گزارش و بررسی آن توسط کانادا این امکان فراهم خواهد شد.

چگونه ریسک عدم موافقت با درخواست سرمایه گذاری در کانادا را پایین بیاورم؟

توجه داشته باشید که حداقل دارایی برای سرمایه گذاری در کانادا ۱۵۰ هزار دلار کاناداست اما شما بهتر است بیش از ۲۰۰ هزار دلار را به این کار اختصاص دهید.

این کار ریسک عدم پذیرش این ویزا را مقداری کاهش خواهد داد.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار