جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمدید اقامت ایرانیان دارای ویزای موقت کانادا تسهیل می‌شود

دولت کانادا از اول مارس، اقدامات جدیدی برای حمایت از ایرانیان دارای ویزای موقت در دستور کار خود قرار خواهد داد

تمدید ویزای موقت ایرانیان کانادا

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا به نمایندگی از فریزر، وزیر مهاجرت اعلام کرد دولت از اول مارس (مارچ) ۲۰۲۳، اقدامات جدیدی برای حمایت از ایرانیان در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در این راستا، روند تمدید ویزای کاری، تحصیلی یا بازدید موقت ایرانیان داخل کانادا آسان‌تر می‌شود و درخواست‌های ایرانیان مقیم کانادا هم بر اساس اولویت، پردازش و رسیدگی خواهد شد.

بر این اساس برای ایرانیانی که از قبل در کانادا زندگی می‌کنند، یک مسیر جدید مجوز کار (open work permit) معرفی خواهد شد. این مجوزها به اتباع خارجی اجازه می‌دهد در هر شغلی و برای هر کارفرمایی کار کنند.

ایرانیانی که مایل به تمدید اقامت خود در کانادا هستند، از برخی هزینه‌های پردازش هم معاف می‌شوند.

ایرانیانی که شهروندی یا اقامت کانادا را دارند، اما در حال حاضر در ایران به سر می‌برند و مایل به خروج از این کشور هستند، هم از پرداخت هزینه‌های گذرنامه و ارائه مدارک اقامت دائم معاف خواهند شد و به آنها برای تمدید اقامت موقت خود در کانادا مشاوره رایگان داده می‌شود.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) جزئیات بیشتر این طرح را یکم مارس در وب‌سایت خود اعلام خواهد کرد.

یادآور می‌شود این طرح، ویژه کسانی است که ویزای موقت کانادا را دارند و به دنبال دریافت ویزای دائم این کشور هستند.

ایران یکی از ۱۰ کشوری است که بیشترین مهاجر از آن به کانادا وارد می‌شوند و ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۲ هشتمین گروه مهاجران به کانادا بوده‌اند.

درمجموع ۱۱ هزار و ۱۰۵ ایرانی در سال گذشته اقامت کانادا را دریافت کرده‌اند. اتباع ایرانی ششمین گروه دانشجویان بین‌الملل کانادا هستند و در سال ۲۰۲۲، ۲۱ هزار و ۱۱۵ دانشجوی ایرانی در کانادا تحصیل می‌کردند.

سرشماری سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد ۲۰۰ هزار نفر در کانادا، ایرانی‌الاصل هستند و ۶۸ درصد ایرانیان کانادا در تورنتو و ونکوور زندگی می‌کنند.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آخرین مقالات