جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه caregivers کانادا و تمام شرایط آن در سال ۲۰۲۴

caregivers (پرستار خانگی)، برنامه‌ای برای اتباع خارجی است که می‌خواهند به عنوان پرستار کودکان و یا افراد دارای معلولیت، برای کارفرمای کانادایی کار کنند. این برنامه نیازمند سابقه شغلی مرتبط و همچنین تسلط به زبان انگلیسی می‌باشد.

caregivers شرایط سنی خاصی ندارد و نیازمند مدارک تحصیلی خاصی نیز نمی‌باشد. افرادی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند که قبلا به مدت دو سال در کانادا مشغول به کار بوده‌اند و یا دارای تخصص در خارج کانادا هستند و همچنین از طرف کارفرمای کانادایی دعوت به کار شده یا اصطلاحا Job offer دارند.

زمان تخمینی مطالعه: ۶ دقیقه

برنامه Caregivers کانادا چیست؟

برنامه Caregivers به برنامه پرستاری از کودکان و یا پرستار خانگی معروف است. این برنامه برای اتباع خارجی تعریف شده است که مایلند توسط یک شهروند کانادایی به عنوان سرایدار، پرستار بچه یا پرستار افراد دارای معلولیت در خانه استخدام شوند و از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برای به دست آوردن این موقعیت نیاز است حداقل دو سال سابقه کار مرتبط داشته و از طرف یک کارفرمای کانادایی دعوت به کار شده باشید. افرادی نیز که اکنون در کانادا مشغول به کار هستند اما قصد دارند پوزیشن شغلی خود را عوض کنند و به عنوان پرستار خانگی مشغول به کار شوند، می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

برنامه Caregivers کانادا چیست؟

شرایط درخواست برای برنامه پرستار خانگی

تجربه کاری که در دوران دانشجویی بدست آوردید، در این برنامه فاقد اعتبار است.

  • مهارت زبان: باید حداقل CLB 5 را در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید تا بتوانید در این برنامه شرکت کنید.
  • مدرک تحصیلی: همانطور که گفتیم برای شرکت در این برنامه نیازی به مدرک تحصیلی خاصی ندارید ولی باید یک دیپلم از دبیرستان‌های کانادا و یا معادل آن را داشته باشید.

در اکثر برنامه‌ها وجود مدرک که ثابت کند دبیرستان را به پایان رساندید، الزامی است.

چگونه برای برنامه caregiver درخواست بدهیم؟

  1. فرم درخواست عمومی برای کانادا (IMM 0008) را به صورت آنلاین پر کنید.
  2. روی دکمه «تأیید اعتبار» در فرم کلیک کنید.
  3. اگر هنوز باید فیلدهایی وجود داشته باشد که باید پر کنید، سایت با رنگ قرمز به شما هشدار می‌دهد.
  4. فرم درخواست شامل صفحه بارکد را چاپ کنید.
  5. فرم را امضا کنید و تاریخ بزنید.
  6. فرم‌های دیگر را چاپ کنید و آن‌ها نیز را امضا کنید.
  7. هزینه‌های درخواست خود را بپردازید (هزینه حق اقامت دائم (RPRF)، بیومتریک و هزینه‌های معاینه پزشکی، ارزیابی مدرک تحصیلی و …)

پرستار خانگی

متوسط حقوق پرستاران خانگی

استانمتوسط حقوق caregivers (ساعتی)
نیوفاندلند و لابرادور۱۶.۵۵ دلار
نوا اسکوشیا۱۸.۰۰ دلار
نیوبرانزویک۱۴.۸۰ دلار
کبک۱۷.۲۸ دلار
انتاریو۱۹.۰۰ دلار
مانیتوبا۱۵.۳۰ دلار
آلبرتا۱۸.۰۰ دلار
بریتیش کلمبیا۲۱.۰۰ دلار
یوکان۲۴.۸۴ دلار
سرزمین های شمالی۲۰.۵۰ دلار
نوناووت۲۵.۰۰ دلار
منبع: jobbank.ca

متقاضیان مهاجرت به کانادا برای استفاده از این برنامه باید به وضعیت اقامت خود و حفظ آن توجه داشته باشند که در ادامه به توضیح درباره حفظ وضعیت اقامت موقت می‌پردازیم.

حفظ وضعیت اقامت موقت

حفظ وضعیت اقامت موقت در حین کار در کانادا بسیار مهم است. شما باید همیشه از وضعیت اقامت خود مطمئن باشید، یعنی اگر اقامت شما موقت است باید قبل از سر رسید آن، درخواست تمدید یا تغییر شرایط را ارئه دهید. درخواست تغییر شرایط برای مواقعی است که قصد دارید در شغل دیگری فعالیت کنید. اگر این کار را قبل از انقضای مجوز کار فعلی خود انجام دهید، می‌توانید اقامت موقتتان را حفظ کرده و به شغلتان ادامه دهید. به این موقعیت “وضعیت حفظ شده” گفته می شود که قبلاً به عنوان وضعیت ضمنی شناخته می‌شد.

نتیجه گیری

برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار خانگی، می‌توانید از برنامه caregivers استفاده کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان نیرویی که در این زمینه سابقه کار دارید درخواست داده و منتظر بمانید تا از طرف یک کارفرمای کانادایی با تقاضای شما موافقت شود و به کانادا دعوت شوید.

برای اطلاع از برنامه مناسب با شرایط شما برای مهاجرت به کانادا پیشنهاد می‌کنیم با پر کردن فرم ارزیابی ناولتی رد از مشاوره رایگان مشاوران مهاجرت و کسب و کار ما بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

چه مدت طول می کشد تا درخواست من پردازش شود؟

نمی‌ توان دقیقاً محاسبه کرد روند پردازش هر درخواستی چقدر طول می کشد. این موضوع بسته به شرایط و کارفرمایتان متفاوت است. اما به طور کلی بررسی هر درخواست می تواند بین یک تا چند ماه طول بکشد.

برای استفاده از برنامه Caregivers چه مهارت هایی نیاز است؟

برنامه Caregivers برای مهاجرینی تعریف شده است که حداقل دو سال سابقه کار و زندگی در کانادا را دارند. متقاضیانی که خارج از کانادا زندگی می کنند علاوه بر توانایی و سابقه کار مرتبط باید دعوت نامه از طرف کارفرمای کانادایی نیز داشته باشند.

برنامه Caregivers شرایط سنی دارد؟

خیر این برنامه شرط سنی ویژه ای ندارد اما سابقه کاری مرتبط نیاز است.

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

2 پاسخ

  1. باسلام
    من ۴۰ سالمه و داخل کانادا هستم و اوپن ورک پرمیت دارم.به صورت آنلاین از سایت Alison مدرک Caregiver گرفتم و سابقه کار کانادایی ندارم.میشه لطفا بگین شرایط این مورد برای من به چه صورت هست ؟

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

آخرین اخبار