جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه ویزای کارآفرینان

نامزدهای خوداشتغال برا ی راه اندازی یک تجارت

برنامه ویزای کارآفرینان C11 کلا برای کارآفرینان، افراد دارای شرایط خوداشتغالی و بطور عمومی برای کسانی که می‌توانند سود قابل توجهی را برای اقتصاد کانادا از طریق شروع و اداره یک کسب و کار رقم بزنند.

طبق قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، متقاضیانی که قصد دوگانه برای جستجوی وضعیت به عنوان کارگران موقت و در نهایت به عنوان ساکنان دائمی دارند، باید افسر را متقاعد کنند که توانایی و تمایل به ترک کانادا را در پایان دارند.

به بررسی نحوه انجام کار در دو مرحله:

۱- برای متقاضیانی که درخواست اقامت موقت دارند

۲- متقاضیانی که درخواست اقامت دائم دارند بررسی خواهیم نمود.

متقاضیانی که فقط به دنبال اقامت موقت هستند

اتباع خارجی که متقاضی کار برای خود یا راه اندازی کسب و کار خود به صورت موقت هستند، باید نشان دهند که پذیرش آنها در کانادا برای راه اندازی کسب و کارشان می تواند مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی را برای شهروندان کانادایی یا مقیمان دائمی طبق بند R205 ایجاد کند.

اگر متقاضی قصد راه اندازی یا خرید یک کسب و کار و در نهایت اقامت دائم در کانادا را دارد، افسران باید متقاضی را برای اقامت تشویق کنند 

درجه مالکیت

صدور مجوز کار برای کارآفرینان تنها زمانی باید در نظر گرفته شود که متقاضی حداقل ۵۰ درصد از تجارت مورد نظر را کنترل کند.

در صورتی که فردی مالک جزئی با سهام کمی کوچکتر است و برای کار در این کسب و کار می آید، آنها ملزم به درخواست مجوز کار به عنوان کارمند (و نه به عنوان یک کارآفرین یا خود اشتغال) هستند و بنابراین ممکن است نیاز به یک مجوز کار داشته باشند. ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA).

اگر چندین مالک وجود داشته باشد، فقط یک مالک به طور کلی واجد شرایط مجوز کار طبق بند R205 (a) است، مگر اینکه شرایط استثنایی را بتوان نشان داد. در حالی که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری در کانادا را متوقف کند، این دستورالعمل‌ها برای جلوگیری از انتقال سهام اقلیت صرفاً به منظور دریافت مجوز کار است.

یک رابطه مجازی کارفرما و کارمند، یا ظاهر آن، بازتاب واقعی یک عملیات تجاری نیست. برای اطلاعات بیشتر، به رابطه واجد شرایط بین کارفرما و کارگر خارجی مراجعه کنید. ESDC سیاستی برای صدور LMIA برای موقعیت‌های خاص مالک/اپراتور دارد.

متقاضیان خوداشتغالی بلند مدت

افرادی که چندین سال به طور مداوم مجوز کار برای آنها صادر شده است.

باید علاوه بر برآورده کردن شاخص های محرک اقتصادی عمومی

بتوانند شواهدی مبنی بر موارد زیر ارائه دهند:

_ ثبت کسب و کار آنها به عنوان یک شخص حقوقی در کانادا.

_ سود کسب و کار یا اینکه مزایای دیگری تعلق گرفته است.

_ اظهارنامه های مالیاتی فدرال، استانی یا منطقه ای و محلی مناسب ثبت شده است.

_ شرایط موقت زیربخش A22(2) را برآورده و مبنی بر اینکه در پایان دوره مجاز اقامت خود، کانادا را ترک خواهند کرد.

دستورالعمل های پردازش مجوز کار برای متقاضیان اقامت موقت

برای واجد شرایط بودن، یک تبعه خارجی باید

_ موارد زیر را دریافت کرده باشند:

_ پیشنهاد شماره استخدام، یا

_ مجوز شعبه راهنمایی برنامه مهاجرت (IPG) برای ارائه فرم “پیشنهاد استخدام به یک تبعه خارجی معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)” [IMM 5802] (به مجوزهای کاری خاص کارفرما با ارزیابی تاثیر بازار کار مراجعه کنید

_هزینه انطباق کارفرما را پرداخت کرده باشند (افراد خود اشتغال کارفرمای خود محسوب می شوند و بنابراین باید هزینه انطباق کارفرما را بپردازند).

_ درخواستی برای مجوز کار ارائه کرده باشند

توجه: فرم IMM 5802 فقط در موارد نادر یا برای شرکت های خارجی که هنوز شماره آژانس درآمد کانادا (CRA) ندارند مجاز است. دستورالعمل ها در راهنمای ثبت نام در پورتال کارفرما موجود است.

دفتر پردازش موارد زیر را انجام خواهد داد

_ تأیید کنید که شماره رسید هزینه انطباق کارفرما معتبر است یا اینکه کارفرما معافیت از هزینه را مشخص کرده است. این اطلاعات جدا از اطلاعات هزینه پردازش مجوز کار در برگه نمای «هزینه‌ها» در سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) جمع‌آوری می‌شود.

_تأیید کنید که IPG یک “یادداشت مشتری” را در صفحه “مشتری” وارد کرده است که نشان می دهد کارفرما مجاز است از فرم “پیشنهاد استخدام به یک تبعه خارجی معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)” استفاده کند. [۵۸۰۲] برای یک تبعه خارجی خاص.

_اطلاعات فرم “پیشنهاد استخدام به یک تبعه خارجی معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)” را بررسی کنید [IMM 5802].

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره این برنامه به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید

قدم اول مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا انتخاب یک روش اصولی است. زمانی می‌شود یک انتخاب درست و اصولی داشت که اطلاعات کافی و صحیح در این‌باره داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات اصولی و درست و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی و به حداقل رساندن ریسک‌های مهاجرت می‌توانید از تیم مشاوره و توسعه کسب و کار ناولتی‌رد کمک بگیرید.

در این قسمت می‌توانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

آخرین مقالات